הנציגות הישראליות באירופה פותחות עונה

מספר שיא של 11 קבוצות גברים ונשים יתמודדו השנה במפעלים האירופים, דבר שלא היה כמותו מעולם. 7 קבוצות גברים הבטיחו את השתתפותן בשלב הבתים של המפעל בו הן לוקחות חלק כמו גם 2 קבוצות נשים, כאשר 2 קבוצות נשים נוספות יתמודדו במוקדמות. כבר מחר (שני) יוצאת ליגת האלופות לדרך ו-3 קבוצות יתמודדו בשלב הבתים, בסוף השבוע מוקדמות היורוקאפ לנשים.

גברים:

שלוש קבוצות יקחו השנה חלק בשלב הבתים של ליגת האלופות במטרה להעפיל לשלבים הגבוהים בל המפעל. האלופה הפועל חולון שובצה לבית אחד עם אלופת בלגיה אוסטנד, קבוצת גלטאסראי הטורקית ולגיה וורשה מפולין. חולון רוצה לשחזר את ההישג הגדול מהשנה שעברה בה העפילה לפיינל פור ובשביל כך תצטרך לעבור את הבית הזה בשלום. המקום הראשון יעלה אותה אוטומטית לשמינית הגמר, המקום השני והשלישי ישלחו את הקבוצה למשחקי הפליי אין.

לוח המשחקים של הפועל חולון:
3.10 – לגיה וורשה בחוץ
11.10 – אוסטנד בבית
26.10 – גלטאסראי בבית
23.11 – גלטאסראי בחוץ
6.12 – לגיה ורשה בבית
20.12 – אוסטנד בחוץ

הפינאליסטית של ליגת העל בני הרצליה העפילה גם היא אוטומטית לשלב הבתים והמשימה שלה תהיה לא פחות קשה. הקבוצה של אורן אהרוני שובצה לבית אחד עם טנריפה הספרדית, ריטאס וילנה אלופת ליטא ופריסטרי היוונית אותה מאמן אגדת הכדורסל ואסיליס ספאנוליס בעונתו הראשונה כמאמן.

לוח המשחקים של בני הרצליה:
3.10 – פריסטרי בחוץ
18.10 – ריטאס וילנה בבית
2.11 – טנריפה בבית
29.11 – טנריפה בחוץ
14.12 – ריטאס וילנה בחוץ
21.12 – פריסטרי בבית

המשתתפת הותיקה ביותר בליגת האלופות היא הפועל ירושלים שפותחת עונה נוספת בשלב הבתים של המפעל. אחרי שלא הצליחה להעפיל לשלבים המכריעים בעונה שעברה, שובצה הקבוצה בבית אחד עם לודוויגסבורג הגרמנית, דרושאפקה הטורקית ובאקן ברס אלופת דנמרק הנצחית. עם המאמן החדש אלכנסדר דזיקיץ' תנסה הקבוצה מהבירה לעלות מהבית הזה ולהגיע רחוק במפעל.

לוח המשחקים של הפועל ירושלים:
3.10 – דרושאפקה בבית
19.10 – לודוויגסבורג בבית
1.11 – באקן ברס בחוץ
30.11 – באקן ברס בבית
13.12 – לודוויגסבורג בחוץ
20.12 – דרושאפקה בחוץ

  • משחקי ליגת האלופות בכדורסל ישודרו בחבילת הערוצים של 5SPORT

מפעל היורופקאפ כבר זכה לראות אלופה ישראלית אחת, זו היתה עירוני נס ציונה שעשתה את זה לפני שתי עונות. העונה 2 קבוצות ישראליות יתמודדו בשלב הבתים, כאשר הראשונה היא הפועל גליל עליון. הקבוצה של ברק פלג שובצה לבית אחד עם באמברג הגרמנית אותה מאמן אורן עמיאל ובה משחק שחקן נבחרת ישראל גבי צ'צ'אשווילי, קמניץ הגרמנית וגם גולדן איגל יילי מקוסובו.

לוח המשחקים של הפועל גליל עליון:
12.10 – גולדן איגל בחוץ
19.10 – באמברג בבית
26.10 – קמניץ בבית
2.11 – גולדן איגל בבית
23.11 – באמברג בחוץ
30.11 – קמניץ בחוץ

הפועל חיפה היתה זקוקה לעבור מוקדמות לא פשוטות בבולגריה אבל אחרי שני ניצחונות היא העפילה לשלב הבתים ושובצה לבית אחד עם אנטוורפן מבלגיה, גאזיינטפ הטורקית וגמונדן מאוסטריה. הקבוצה של שרון דרוקר קיבלה בית לא פשוט כדי להעפיל לשלב הבתים השני היא תצטרך לסיים באחד משני המקומות הראשונים.

לוח המשחקים של הפועל חיפה:
12.10 – גאזיינטפ בבית
19.10 – גמונדן בחוץ
26.10 – אנטוורפן בחוץ
2.11 – גאזיינטפ בחוץ
23.11 – גמונדן בבית
30.11 – אנטוורפן בבית

  • משחקי היורופקאפ ישודרו בחבילת הערוצים של 5SPORT ובאתר איגוד הכדורסל.

לראשונה בתולדותיה הפועל ת"א תשחק במפעל היורוקאפ. הקבוצה של דני פרנקו שובצה לבית B של המפעל בו יש שני בתים של 10 קבוצות, כאשר 8 הראשונות יעפילו לשמינית הגמר, 4 הראשונות יהיו עם יתרון הביתיות בסדרות של הטוב מ-3. היריבות של הפועל ת"א בבית B יהיו בודוצ'נוסט (מונטנגרו), גראן קנריה (ספרד), טרנטו (איטליה), טלקום אנקרה (טורקיה), פרומיתאס (יוון), פאריס באסקט (צרפת), המבורג (גרמניה), וורוצלאב (פולין), לונדון ליונס (בריטניה).

ללוח המשחקים של הפועל ת"א ביורוקאפ לחצו כאן

  • משחקי היורוקאפ בהשתתפות הפועל ת"א ישודרו בחבילת הערוצים של ספורט1

מכבי ת"א תשתתף גם השנה במפעל היורוליג אשר יתחיל את השנה התשיעית שלו במתכונת הליגה. הצהובים של עודד קטש שהעפילו לפלייאוף המפעל בעונה שעברה ינסו לעשות זאת גם השנה כשהמשימה שלהם תהיה להתמודד עם הקבוצות הטובות ביותר ביבשת: ריאל מדריד, ברצלונה, בסקוניה, ולנסיה (ספרד), אולימפיאקוס, פנאתינייקוס (יוון), מילאנו, וירטוס בולוניה (איטליה), אנאדולו אפס, פנרבחצ'ה (טורקיה), וילרבאן, מונאקו (צרפת), באיירן מינכן, אלבה ברלין (גרמניה), ז'לגיריס קובנה (ליטא), הכוכב האדום בלגרד, פרטיזן בלגרד (סרביה).

ללוח המשחקים של מכבי ת"א ביורוליג לחצו כאן

  • משחקי הירוליג בהשתתפות מכבי ת"א ישודרו בחבילת הערוצים של 5SPORT

נשים:

אליצור רמלה היא הנציגה הבכירה של קבוצות ליגת העל לנשים השנה באירופה, היא תתמודד במוקדמות היורוליג, המפעל הבכיר ביותר של כדורסל הנשים באירופה. 8 קבוצות חולקו ל-3 בתים (בית אחד של 2 קבוצות) כאשר רק הקבוצה במקום הראשון בבית תעפיל לשלב הבתים של היורוליג. רמלה שובצה בבית המוקדמות השני עם בוטאש הטורקית ועם האן טרם ההונגרית שהיא גם תהיה המארחת של בית המוקדמות הזה.

לוח משחקי המוקדמות של אליצור רמלה:
11.10 – האן טרם
13.10 – בוטאש

במידה ורמלה תצליח להעפיל לשלב הבתים של היורוליג היא תשובץ בבית B יחד עם קבוצות הנשים הטובות ביותר באירופה כמו מרסין הטורקית, סופרון ההונגרית, מכלן הבלגית וברטה פאביו סאנצ'ו מאיטליה. במידה ורמלה לא תעפיל, היא תנשור ליורוקאפ כך שהשתתפותה במפעל אירופה מובטחת.

עוד קבוצה שתשחק העונה באירופה באופן מובטח היא מכבי בנות אשדוד שתתמודד בשלב הבתים של היורוקאפ. הקבוצה שובצה בבית אחד עם גיור ההונגרית ועם קיבירקסטיס הליטאית, כאשר הקבוצה השלישית בבית הזה תהיה הקבוצה שתסיים במקום השלישי בבית B במוקדמות ליגת האלופות. מדובר באותו בית בו מתמודדת אליצור רמלה, ואם היא תסיים שלישית, היא תיכנס לבית הזה ותפגוש את אשדוד למפגש כל ישראלי במפעל אירופי.

לוח המשחקים של מכבי בנות אשדוד:
27.10 – גיור בבית
3.11 – קיבירקסטיס בחוץ
10.11 – נושרת ליגת האלופות בבית
16.11 – גיור בחוץ
8.12 – קיבירקסטיס בבית
15.12 – נושרת ליגת האלופות בחוץ

שתי קבוצות נוספות שינסו להשתחל לשלב הבתים של היורוקאפ הן א.ס רמה"ש ואליצור חולון שיתמודדו במשחקי המוקדמות כבר בסוף השבוע הקרוב. בניגוד ליורוליג, מוקדמות היורוקאפ הן דו קרב של משחקי בית/חוץ מול יריבה אחת, כאשר אליצור חולון הוגרלה מול אספרידיס קאלית'אס מיוון ורמת השרון הוגרלה מול לודוביקה קסטה מהונגריה.

לוח משחקי המוקדמות של אליצור חולון וא.ס רמה"ש:
7.10 – אליצור חולון – אספרידיס קאלית'אס
7.10 – א.ס רמה"ש – לודוביקה קסטה
13.10 – אספרידיס קאלית'אס – אליצור חולון
13.10 – לודוביקה קסטה – א.ס רמה"ש

במידה ורמת השרון תעבור את המוקדמות היא תשובץ בבית אחד עם פנאתינייקוס היוונית ולובלין הפולנית כאשר הקבוצה הרביעית תגיע ממוקדמות ליגת האלופות. במידה ואליצור חולון תעבור את המוקדמות היא תשובץ בבית אחד עם איידין ובורסה, שתיהן יריבות מטורקיה, היריבה הרביעית תגיע ממוקדמות ליגת האלופות (בית שכולל את הכוכב האדום בלגרד, ספסי ואולימפיאקוס).

  • משחקי הנציגות הישראליות במפעלים האירופים לנשים ישודרו בחבילת הערוצים של 5SPORT ובאתר איגוד הכדורסל