העונה הסדירה הסתיימה: אליצור עירוני נתניה ירדה לארצית, גליל עליון שלישית

העונה הסדירה בליגה הלאומית לנשים הגיעה לסיומה עם 2 הכרעות חשובות: אליצור עירוני נתניה הפסידה למג'דל כרום וירדה לארצית, אליצור יבנה והפועל כאוכב שניצחו בחוץ את הפועל גלבוע מעיינות וא.ס. רמה"ש שרדו. הפועל גליל עליון ניצחה בבית את עמק יזרעאל וסיימה במקום השלישי, נצחונות גם למכבי רעננה, הפועל כפ"ס ואקדמיית וינגייט.

סדרות חצי גמר הפלייאוף (17.5, 21.5, 24.5):
הפועל כפ"ס – הפועל מג'דל כרום
מכבי רעננה – הפועל גליל עליון

מאת: לילך וייס-רוזנברג

א.ס. רמה"ש – הפועל כאוכב 62:60

אחרי הקאבמק המרשים בחודש האחרון, כאוכב ידעה שהיא תלויה רק בעצמה על מנת להישאר עוד עונה בלאומית והצליחה לנצח את רמה"ש אחרי דרמה לא קטנה בסיום. המשחק נפתח בצורה שקולה, כשהאורחות הובילו ביתרון קל לאורך רוב הרבע הראשון. שתי הקבוצות לחצו חזק בהגנה וייצרו נקודות בצבע ומחצי מרחק, כשרמה"ש גם מוסיפה כמה שלשות. ריצת 0-9 מקומית בשתי הדקות האחרונות של הרבע הפכו את התוצאה והעלו את רמה"ש ליתרון 15:21 אחרי 10 דקות של כדורסל.

ברבע שני המומנטום חזר לכאוכב שעם מיני ריצה משלה חזרה להוביל, אבל לא הצליחה להחזיק ביתרון יותר מדי זמן. הרבע היה הפכפך מאוד עם חילופי סלים בעיקר בין רוני קלינגר המארחת למיתר אסולין האורחת כשאף קבוצה לא הצליחה לפתוח פער משמעותי, והסתיים עם יתרון קל 34:37 לזכות רמה"ש. הרבע השלישי התחיל דומה עם חילופי סלים ששמרו את המארחת ביתרון קל, עד ששוב הגיעה מיני ריצה של רמה"ש שעם הנעת כדור יפה ואסיסטים חכמים לצבע הצליחה לברוח ליתרון 9 – 42:51. כאוכב הגיבה מהר עם נקודות של אסולין ושלשה של דליה חטיב וקיזזה ל-52:53 בלבד בכניסה לרבע האחרון.

כאוכב המשיכה ללחוץ חזק בהגנה ברבע הרביעי וזה השתלם לה היטב כשרמה"ש קלעה סל שדה אחד בלבד בכל הרבע. אסולין יחד עם תאלה מוחמד הריצו את כאוכב 7-0 ושוב העבירו את היתרון צד (59:55), מה שהכניס לאורחת הרבה אנרגיות חיוביות. הסיום היה דרמטי במיוחד – רמה"ש למרות שלא הבריקה בהתקפה הורידה לנקודה בלבד, 60:51 כדקה לסיום. בהתקפה הבאה כאוכב איבדה את הכדור, רמה"ש הגיבה בהחטאה מתחת לסל ולאחר מכן ביצעה עבירות במטרה לעצור את השעון. כאוכב הוסיפה נקודה למאזנה ובזמן שנותר למארחת היא לא קלעה, מה שהשאיר את הניצחון אצל כאוכב.

קלעו לרמה"ש: גילי ליאור 15, רוני קלינגר 14, יעל גלילי 7, הילה הניג 6, נועה שבת כהן ושלי שפית 5 כ"א, שירה בן אלי ותמר אנגל 3 כ"א, אלה נר 2.

קלעו לכאוכב: מיתר אסולין 31, אסיל עודה 10, ליאן עודה 7, אליסאר סלמאן 4, דאליה חטיב ובאראא מריח 3 כ"א, תאלה מוחמד ופאטמה חליל 2.

הפועל גלבוע מעיינות – אליצור יבנה 57:52

אחרי רצף של 7 הפסדים, יבנה קוטעת את הרצף בדיוק בזמן עם הניצחון שמשאיר אותה בליגה הלאומית. לקראת סוף הרבע הראשון יבנה עלתה ליתרון לקראת סוף הרבע הראשון – ומכאן לא שמטה אותו עד לסיום. האורחת הובילה בפער של 5-8 הפרש כמעט לאורך כל המשחק, כשלעיתים גלבוע מצליחה לצמצם לפחות מזה אבל יבנה לא נתנה לה להשלים את הקאמבק וסיימה עם הניצחון הקריטי.

קלעו לגלבוע מעיינות: אליס חתוקאי 14, שיר רביב ומורג'אן סעדה 8 כ"א, עדי פירסטנברג 7, נעה רודה 5, גילי ארמה ויעל פרחי 3 כ"א, נגה הרן ומאיה משה 2 כ"א.

קלעו ליבנה: ליהי עזורי 18, יאנה שפירו 15, הדר לזרוב 12, יפית כהן ולירן שחף 4 כ"א, אופק טלקר ולירז קניג 2 כ"א.

הפועל מג'דל כרום – אליצור עירוני נתניה 34:77

לאור התוצאות מהמגרשים האחרים ולצד ההפסד אמש למג'דל כרום – נתניה היא זאת שמסיימת במקום ה-13 ונפרדת מהליגה הלאומית אחרי שנתיים והופעה היסטורית בגמר גביע האיגוד. מג'דל שלטה במשחק מההתחלה וכבר ברבע הראשון עמדה על יתרון דו ספרתי, בדרך לפלוס 20 בהפסקה כשגם במחצית השניה היא ממשיכה להגדיל את הפער. מג'דל קיוותה למעידה של גליל עליון שתעלה אותה למקום השלישי, אבל זה לא קרה והיא מסיימת במקום הרביעי ותפגוש בחצי הגמר את כפ"ס.

קלעו למג'דל כרום: שדא כנעאן 31, ג'ואן מוחמד 13, נור כיוף 12, רואן חמדאן 10, אסיל בדרהאן 8, אעישה חיג'אזי 2, עלית כהן 1.

הפועל גליל עליון – הפועל עמק יזרעאל 67:75

גליל נאלצה לעבוד קשה מאוד מול עמק יזרעאל במשחק הפכפך ושקול, אבל בסופו של דבר הצליחה לברוח לניצחון ברבע האחרון והבטיחה לעצמה את המקום השלישי לקראת הפלייאוף. הצפוניות יותר הובילו לאורך רוב הרבע הראשון ביתרון קל, כשברבע השני הוא עבר לצד של יזרעאל שירדה להפסקה ביתרון 3. המחצית השניה גם התחילה בצורה הפכפכה עם יתרון שהחליף ידיים, אבל ברבע האחרון גליל הצליחה סוף סוף לברוח ליתרון דו ספרתי. עמק יזרעאל הצליחה לצמצם קלות אבל לא הצליחה שוב לקחת את ההובלה אליה, ובסיום כאמור גליל שומרת על הבית ועל המקום השלישי בדרך למפגש עם מכבי רעננה בחצי גמר הפלייאוף.

קלעו לגליל עליון: רג'י גליידה 22, מיקה ביתן וקרן מוזס 16 כ"א, הדר רפאל 14, ענבר לברון 3, שני לוי ואמה רוזנסטון 2 כ"א.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 20, בר אביטל וליאן אשל 13 כ"א, אלה פינצי 11, שירז כץ 6, בר קין ותומר נוב 2 כ"א.

הפועל כפ"ס – הפועל באר טוביה 31:103

אין הפתעות במשחק הקצוות, כשכפ"ס מסיימת עונה מושלמת עם מאזן נקי מהפסדים, ועל הדרך גם משווה את שיא הנקודות העונתי שלה – 103. המשחק היה בשליטה מקומית מההתחלה כשכפ"ס לא מורידה את הרגל מהגז וממשיכה להגדיל את הפער עד לסיום, כשבאר טוביה נפרדת מהליגה עם עוד הפסד כואב.

קלעו לכפ"ס: שחר יום טוב 20, קרן נחמה וליעד אורבך 14 כ"א, שחר גרנות ושיר תירוש 13 כ"א, גלי קונטס 11, אופיר פרפרה 10, עמית מלכה 4, עלמה כהן ורוני טמיר 2 כ"א.

קלעו לבאר טוביה: יובל בן אבו 16, יעל שטיינברג 10, גלי מלצר 3, תמרה צור 2.

אקדמיית וינגייט – בני יהודה 51:83

וינגייט מסיימת עונה טובה במיוחד מבחינתה כשהיא בחלק העליון של הטבלה (מקום 7), ועם מומנטום חיובי חיובי במיוחד של 5 נצחונות רצופים אחרי שהביסה אמש בבית את בני יהודה. האורחת למרות תקופה פחות טובה תסיים את העונה במקום החמישי המכובד.

קלעו לוינגייט: רבקה ויוואג 19, גל רביב 12, עלמה רשבלך ו דאשה סמרו 10 כ"א, ליאם בסטקאר 9, עופר כספי 8, לי טייכמן 4, שיראל נחום והדר דניאל 4 כ"א, מאי בייקו 2.

קלעו לבני יהודה: מורן ספיר 10, אופיר קירשטיין 8, מאיה צימרינג, רוני גולדין ומגי איזה 6, שובל אור שלום 5, שירה בן דוד 4, הדר לוי ושילב סואה 3 כ"א.

מכבי רעננה – אס"א ירושלים 38:66

רעננה מסיימת את העונה במקום השני עם ניצחון ביתי על ירושלים, והיא כבר עם הראש לקראת חצי גמר הפלייאוף שיחל בשבוע הבא. ירושלים מסיימת עונה לא קלה מבחינתה בחלק התחתון של העונה אחרי שסבלה מתקופה פחות טובה בחודשים האחרונים.