העליון: "לאמן את נבחרת העתודה זו שליחות"

בעוד חודש בדיוק תצא נבחרת העתודה של הבנות לפודגוריצה שם תתמודד מול ליטא ובריטניה ותנסה להפתיע ולעלות לדרג א'.

מי שתתייצב על הקווים ותנצח על חבורת הצעירות הישראליות היא שירה העליון (35), מאמנת סגנית האלופה, מכבי רמת חן. העליון פותחת את שנתה הראשונה בתפקיד, לאחר שלפני כן אימנה את נבחרת הנערות של ישראל.

העליון: "בראשון במאי פתחנו את אימוני הנבחרת והתחלנו את הדרך שלנו בזמן שאנחנו מסגלים הרגלי עבודה נכונים, ויוצרים תלכיד טוב ומחובר שיגיע לשיא שלו בתחילת יולי. אנחנו עדיין באמצע התהליך, ויש לנו עוד כברת דרך לעשות. אני מכוונת שנגיע לאליפות בכושר הכי טוב למשחק הראשון מול ליטא ב-10 ליולי וזה בעזרת הצוות הנהדר והמקצועי שעובד לצידי".

מה הציפיות שלך מהבנות? זה ריאלי לדבר על עלייה לדרג א'?

"ברמה העקרונית, אני תמיד מגיעה לכל משחק במטרה לנצח. נעשה סקאוט על ליטא ובריטניה , הקבוצות שאנחנו מתמודדות נגדן בבית המוקדם, נלמד את היריבות כראוי ונוכל להעריך את יחסי הכוחות בין הנבחרות בבית. אין ספק שנבחרות ישראל באופן מסורתי הן יותר נמוכות ופחות פיזיות, אבל יש לנו יתרונות אחרים ונצטרך להביא אותם לידי ביטוי. אנחנו מכירים היטב את תחושת האנדרדוג, אבל נצטרך להשתמש בתבונה ביתרונות שלנו".

 

 

איך את מרגישה את הבנות עד עכשיו? הן כבר נכנסו לראש שלך?

"הבנות מאוד מחוייבות, עם מוסר עבודה מאוד גבוה, וזה משהו שאני מאוד אוהבת אצלן. הן נמצאות כל הזמן בתהליך של למידה והתפתחות, ואני מרגישה שהן מאוד פתוחות לקבל וללמוד. יש שיפור מאימון לאימון ומשבוע לשבוע, אבל אני עדיין מצפה ליותר וחושבת שאפשר וניתן להמשיך להתקדם".

באופן אישי, עברת עונה מאוד אינטנסיבית עם רמת חן. מה מצב האנרגיות שלך?

"ללא ספק עברתי עונה מאוד אינטנסיבית עם רמת חן, אך מאידך מאתגרת, מהנה ומספקת. עשיתי את הסוויץ' ברגע שהתחלתי לאמן את הנבחרת, ויש בי המון אנרגיות להשקיע בשחקניות כאינבדואל וכקבוצה . לאמן את נבחרת העתודה מבחינתי זו שליחות לא רק ברמה הקולקטיבית, אלא גם ברמת קידום השחקניות ברמת הפרט, וזה מה שאנחנו מנסים לעשות בנבחרת הזאת".