הערב: ארבעה משחקים במחזור ה-1 בליגה הלאומית

המחזור הדחוי שהיה אמור לפתוח את העונה יחל הערב עם ארבעה משחקים וימשך עד יום שני. המשחק בין מכבי אשדוד להפועל עפולה ישודר בערוץ ספורט5 פלוס החל מהשעה 21:00. שני משחקים נוספים ישודרו בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

מכבי אשדוד – הפועל עפולה

קרב צמרת מסקרן. מכבי אשדוד המשיכה במומנטום שלה עם ניצחון ביתי על עכו/מטה אשר. בילי מקשפרד ממשיך להתאקלם והציג משחק טובת דולב דראפיץ', אקס הפועל עפולה, עומד על 9.3 נקודות למשחק. באשדוד ירצו להימנע מהפסד ביתי שלישי ברצף. מנגד, הפועל עפולה סובלת מחוסר יציבות ואחרי הניצחון על מכבי עירוני ר"ג הגיע הפסד להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. מי שממשיך להוביל את העפולאים הוא ג'ימי הול, על אף שנעצר על 15 נקודות במשחק האחרון.

הפועל עכו/מטה אשר – מכבי 'סנו' הוד"ש

קרב תחתית קריטי. הפועל עכו/מטה אשר יודעת שהפסד ירחיק אותה מחוף מבטחים ויגדיל את הפער בין הקבוצות לשני משחקים. עודד הנדלר יופיע למשחק עם דשון נייט ששוחרר מהפועל 'שמיר אופטיקה' גליל עליון. מהעבר השני, מכבי 'סנו' הוד"ש קיבלה טריפל דאבל מאקסבייר מון במשחק האחרון ו-25 נקודות של סמארדו סמואלס, אך כל זה לא עזר לה. אלון שטיין יודע שהוא חייב תרומה משמעותית יותר מהצוות הישראלי שלו, וירצה לעצור את לירן מורן שקולע העונה ב-36 אחוז מחוץ לקשת.

מכבי קרית מוצקין – עירוני קרית אתא

הדרבי של הקריות מפגיש בין שתי קבוצות שידעו פתיחת עונה טובה יותר. הקבוצה ממוצקין ניצבת עם ניצחון בודד מתחילת העונה ותמיד את למונטה בירדן להופעת בכורה. רום גפן, שהציג משחק מצוין בהפסד ליבנה, יפגוש את קבוצתו מאשתקד. מנגד, עירוני קרית אתא יכולה להיות מעודדת בעיקר מההגנה במשחקה האחרון בו ניצחה את רעננה. שרון אברהמי ירצה להמשיך לקבל תרומה משמעותית מאוראל לב ומוחמד אבו ערישה שנראה טוב מאז הגעתו לקבוצה.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן

שתי קבוצות שמגיעות אחרי ניצחון ורוצות להמשיך לנצח, כאשר מבחינת האורחת היא תרצה לעשות זאת לראשונה העונה. המקומיים יצאו מבירת העמק עם ניצחון מרשים, הרבה בזכות תרומה של שני הזרים. אריאל נבון עלול להמשיך להיעדר ולא יפגוש את האקסית. מנגד, א.ס רמה"ש שיין נדל"ן ניצחה ביום רביעי וקטעה רצף הפסדים כואב. גיל אמיתי ומוטי מוסקוביץ' התעלו וסיפקו משחק נהדר. עמית ביר כץ יחזור לאולם בשוהם שהיה לו לבית בעונה החולפת.