הערב בלאומית: דרבי בזיסמן, דרבי בשרון, יבנה תתארח בנתניה

המשחק בין הפועל ר"ג/גבעתיים למכבי עירוני ר"ג ישודר בערוץ ספורט5+ החל מהשעה 19:00 ושני המשחקים הנוספים ישודרו בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל. בכך יושלם המחזור ה-11 בליגה הלאומית.

הפועל URDUND ר"ג גבעתיים – מכבי עירוני ר"ג
(19:00, ישיר בערוץ הספורט)

הדרבי בין הרמת גניות חוזר לזיסמן, ועוד איזה דרבי. בצד האדום מתן חרוש יפגוש על הקווים את אורי קוקיה שהיה שחקן שלו במדי האורדונים. יוני ניר ואייל שולמן, שחקני מכבי עירוני ר"ג, יפגשו את האקסית. דווקא מכבי עירוני ר"ג מגיעה למשחק הזה לאחר הפסד ביתי בשבוע שעבר להפועל עפולה. העולה החדשה נכנעה בדקות האחרונות אחרי שכבר הובילה בבטחה, ונחלה הפסד ראשון העונה. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים נראית נהדר עד כה ומגיעה במומנטום חיובי לאחר שלושה ניצחונות והרבה סיבות לאופטימיות. גיא לביא וגיא פלטין נראים נהדר ומי שמשמש כאקס פקטור הוא דניאל רוזנבאום שעומד על 8.2 נקודות למשחק. מנגד, רוברט רוטבארט מעמיד 11.8 נקודות ונראה שחזר מהפציעה בצורה טובה.

מכבי 'סנו' הוד"ש – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן
(20:15, שידור ישיר בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל)

דרבי השרון בין שתי קבוצות שרוצות לברוח מהחלק התחתון של הטבלה. הקבוצה של אלון שטיין נהנתה מחופש לאחר שלא שיחקה במחזור החולף ובזמן הזה החתימה את במארדו סמואלס שעתיד לערוך הופעת בכורה בקבוצה. בהוד"ש מתבססים על היכולת הטובה של אקסבייר מון שמעמיד 24.8 נקודות לצד 5.8 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים למשחק. מנגד, גיא קנטור ירצה לקטוע רצף של חמישה הפסדי ליגה במשחק חוץ לא פשוט. ברמה"ש יקוו לקבל תרומה משמעותית מהצוות המסייע, כפי שתרם במשחק מול אליצור איתו אשקלון. א.ס רמה"ש קולעת רק ב-31 אחוז מחוץ לקשת – נתון אותו תצטרך לשפר על מנת להתקדם בטבלה. 

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – אליצור יבנה
(19:30, שידור ישיר בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל)

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה לא הייתה רחוקה מהפתעה גדולה בגביע המדינה ווינר סל כשמתחה את הפועל ת"א, אך נכנעה בדקות הסיום. איתי מושקוביץ ממשיך להראות כי הוא בין הגארדים הבולטים בליגה ומגלה יכולת יציבה. היהלומים ירצו להמשיך להתבסס על ההגנה שלהם ולחבר ניצחון שני ברצף בליגה. עמית אהרוני עומד העונה על 4.3 אסיסטים ומדייק ב-64 אחוז מחוץ לקשת. מאז הגעתו של טרבון יוז לאליצור יבנה, הקבוצה עומדת על מאה אחוזי הצלחה. היבנאים ירצו להמשיך להתאושש מהפתיחה הפחות טובה שלהם עם ניצחון שלישי ברצף שיקפיץ אותם אל מרכז הטבלה.