הערב במחזור ה-16: עפולה מול אשדוד, נתניה יוצאת לזיסמן

מגיעים לשלבים המכריעים בליגה הלאומית, יבנה תגיע למשחק קשה באשקלון, דרבי הקריות יגיע לקרית אתא, המשחק בין הפועל עפולה למכבי אשדוד ישודר בספורט5+ והמשחק בין הפועל ר"ג/גבעתיים לאליצור נתניה יהיה בפייסבוק שלנו. כל יתר המשחקים ישודרו באתר שלנו.

הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים – אליצור עירוני 'קוסמוס נדל"ן' נתניה

אחרי הניצחון המרשים על מכבי אשדוד, הפועל ר"ג גבעתיים רוצה לעשות צעד נוסף אל עבר הפלייאוף העליון ולהשיג עוד ניצחון ביתי. השלישייה קומבס-הולטון- פלטין תרמה 79 נקודות מתוך ה-100 במשחק האחרון. בקבוצה החליטו להיפרד מגל שטרנברג רגע לפני סיום חלום ההעברות. מנגד, אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה מגיעה אחרי הפסד בקרית אתא. ברייס וושינגטון ועבדוליא גויא יצטרכו לעצור בצבע את ג'רמי קומבס שבולט בתקופה האחרונה. היהלומים ירצו לנקום באורדונים על ההפסד בסיבוב הקודם, וכך הדרך לעבור אותם בטבלה.

הפועל עפולה – מכבי אשדוד (ישיר בערוץ הספורט)

שתי קבוצות מגיעות לאחר הפסד במשחקן האחרון. הפועל עפולה נכנעה ביום חמישי במטרווסט, והסתבכה בקרב הכניסה לפלייאוף העליון. קרון דשילדס קלע בשני המשחקים האחרונים 11.5 נקודות בממוצע כשהוא מדייק ב-7 מתוך 32 הזריקות שלו לשתי נקודות. הקבוצה מבירת העמק תפתח רצף של שלושה משחקי בית, ולאחר מכן תסיים את העונה עם שלושה משחקי חוץ. מנגד, מכבי אשדוד תקווה להשלים דאבל על העפולאים, ועל הדרך להתאושש מההפסד בשישי בזיסמן. באשדוד יקוו לסיים את העונה הסדירה במקום השני בטבלה, כאשר עד סוף העונה הם יארחו את הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. מי שנראה נהדר לאחרונה הוא דורנד סקוט שבכל שלושת המשחקים האחרונים קלע לפחות 20 נקודות.

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן השיגה את אחד הניצחונות החשובים שלה העונה בסוף השבוע האחרון, כשגברה על עכו/מטה אשר. הקבוצה של גיא קנטור נהנתה ממחצית שנייה נהדרת שהבטיחה ניצחון ומרחק מיתר קבוצות התחתית. מי שנמצא לאחרונה בכושר טוב הוא עמית ביר כץ שקולע 16.5 נקודות בארבעת המשחקים האחרונים. ויפגוש את קבוצתו מאשתקד. מנגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין זוכרת לרעה את הביקור האחרון שלה בקרית יערים, במשחק בו הפסידה בסיבוב הראשון של גביע המדינה. במחזור האחרון הקבוצה של נתי כהן ספגה הפסד בכפר בלום, לאחר שלייס דאן לא שיחק בחצי השני בגלל הרחקה. בקבוצה ישאפו להשיג את המקום השני, כאשר עד לתום העונה הסדירה מחכים משחקים נגד מכבי אשדוד והפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון.

אליצור איתו אשקלון – אליצור יבנה

רצף המשחקים של אליצור איתו אשקלון מול קבוצות התחתית נמשך. אחרי הניצחונות על עכו/מטה אשר ומכבי קרית מוצקין, החבורה של חנן הירשוביץ מארחת את אליצור יבנה. לרשות המאמן שוב עלול לעמוד סגל קצר לאור פציעות של ג'וש פרוינד ועומר בן דוד. אארון אפס רשם את משחקו הטוב בארץ ביום שישי עם 18 נקודות. מנגד, אליצור יבנה מגיעה אחרי שלושה ניצחונות רצופים – דבר שלא קרה לה העונה. בכל שלושת הניצחונות הקבוצה של יניב בורגר הפגינה הרבה אופי וידעו לקחת משחקים צמודים, כאשר במחזור החולף ג'רארד דה וון סיפק חסימה במהלך החשוב של המשחק. עידו שבת יקווה להמשיך את היכולת מהמשחק האחרון בו קלע שיא קריירה של 21 נקודות.

מכבי 'סנו' הוד"ש – הפועל עכו/מטה אשר

ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים סיבכו את מצבה של הפועל עכו/מטה בתחתית הטבלה. בכל אחד מארבעת ההפסדים הללו ג'יי אר הולדר לא היה במיטבו וסיפק ממוצע בהם ממוצע של 17 נקודות למשחק – פחות מהממוצע העונתי שלו. העולה החדשה תלויה לא מעט בכמות השלשות שלה ויודעת שזה המפתח מבחינתה. זה מנגד, מכבי 'סנו' הוד"ש הייתה בעיצומו של מומנטום חיובי, אך שני הפסדים רצופים הרחיקו אותה מהפלייאוף העליון, ואלון שטיין עומד בפני צומת קריטי בעונה שלו. בטרם המחזור יש למכבי 'סנו' הוד"ש 24 משחקים, כך שעד לתום העונה הסדירה נותרו לה עוד ארבעה משחקים בלבד והשניים הקרובים בעלי משמעות רבה להמשך. ביום שישי תתארח הקבוצה ביבנה למשחק בו הפסד יכול לגרור אותה שוב לאזור לא נעים.

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – מכבי עירוני ר"ג

בעוד הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון נאבקת על המקום השני, מכבי עירוני ר"ג רק רוצה להיכנס לפלייאוף העליון. אחרי חמישה הפסדים רצופים, הקבוצה של שמוליק ברנר תגיע עם בטחון לאחר שני ניצחונות ברצף. בני בוטרייט וריקי טרנט נראו טוב יותר בשני המשחקים הללו, אך מי שעשה את ההבדל הוא שחר עמיר שחזר מפציעה. מהעבר השני, הקבוצה מכפר בלום יודעת שבבית אסור לה לשמוט משחקים. בסיבוב הקודם קנדל אנטוני ערך הופעת בכורה וקלע 30 נקודות. בכדי לשמור על הבית, יצטרכו המקומיים להוביל בריבאונד ולהוריד את מכבי עירוני ר"ג ממוצע של 12.5 ריבאונדים בהתקפה למשחק.

עירוני קרית אתא – מכבי קרית מוצקין

דרבי הקריות שיפגיש על הקווים שני מאמנים שבעבר עבדו יחד בעירוני קרית אתא – שרון אברהמי ושלומי אבוחצירא. בקרית אתא קרובים להבטיח את המקום שלהם בפלייאוף העליון, בעיקר בזכות המאזן באולמם הביתי – תשעה ניצחונות מאחד עשר משחקים. סטו דאגלס סיפק ביום שישי את משחקו הטוב מאז שהגיע עם 17 נקודות. מנגד, מכבי קרית מוצקין עוד יכולה להישאר בליגה ותצטרך להיות במיטבה בעשרת המשחקים שעוד נותרו לה. רועי נבארו מעמיד בשישה משחקים במכבי קרית מוצקין 9.5 נקודות, אבל עיקר התרומה מגיעה משני הזרים ראשד מאדן וכריס אוטול.