הערב: חמישה משחקים במחזור ה-12 בליגה הלאומית

חמישה משחקים יפתחו את המחזור ה-12 בליגה הלאומית, שני משחקים נדחו ויערכו רק בסוף החודש. ארבעה מהמשחקים ישודרו בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל כאשר המשחק בין עירוני רעננה לאליצור אשקלון ישודר במקביל גם באתר ערוץ הספורט וגם בעמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל.

מאת: ניב שמולי

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים

קרב צמרת בין שתי קבוצות שאשתקד בילו בעיקר בחלק התחתון של הטבלה. האורדונים ממשיכים להוכיח אופי, ובתחילת השבוע חזרו מישורון עם ניצחון בהארכה כשגיא פלטין והראל רינסקי מצטיינים. הקבוצה של מתן חרוש זורקת בממוצע למשחק כמעט 28 שלשות ומדייקת ב-33 אחוז, כאשר מנגד הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין זורקת 24.2 שלשות ומדייקת ב-31 אחוז. על אף האחוז הלא גבוה מחוץ לקשת, רק פעם אחת העונה הקבוצה של נתי כהן ירדה מתחת ל-80 נקודות וזה קרה בהפסד הביתי למכבי אשדוד. בחבל מודיעין צפויים להסתדר גם הפעם ללא אריאל נבון. בהיעדרו של האחרון פורח יריב עמירם שקלע בשני המשחקים האחרונים בממוצע 22 נקודות.

מכבי עירוני ר"ג – עירוני קרית אתא

אחרי הניצחון בדרבי, הגיע הפסד ביתי להפועל 'שמיר אופטיקה' גליל עליון שהרחיק את הקבוצה של אורי קוקיה מהפסגה. ההגנה של מכבי עירוני ר"ג במשחק האחרון לא הזכירה את זו מהדרבי והיה זה הפסד שני מתוך שלשות המשחקים האחרונים. מנגד, ההגנה שח קרית אתא עובדת נהדר לאחרונה והקבוצה סופגת 74.8 נקודות בלבד בחמשת המשחקים האחרונים. בקבוצה קיבלו בחזרה את אלייז'ה הירש, כאשר גם עמית ראובן מוכיח משבוע לשבוע שהוא במגמת שיפור.

עירוני 'יובלים' רעננה – אליצור איתו אשקלון
(ישיר באתר ערוץ הספורט ובעמוד הפייסבוק)

אליצור איתו אשקלון ממשיכה לנצח. הקבוצה של חנן הירשוביץ נראית נהדר עד כה ורגע לפני שני משחקי צמרת (מכבי עירוני ר"ג והפועל 'מגה אור' חבל מודיעין) יוצאת למשחק לא פשוט במטרווסט. הדרומיים יפגשו הפעם קבוצה שלפני שנתיים החזיקה ברצף ארוך גם כן, אך השנה רחוקה מהחלק העליון של הטבלה. עופר ברקוביץ' מגיעה למשחק עם רצף של ארבעה הפסדים, כששלושה מתוכם בפער של 2.6 נקודות בממוצע. בפנינת השרון שיחררו את ג'יימס פאדג'ט והחתימו את קוונטרל תומאס, אלא שהאחרון לא יערוך הופעת בכורה הפעם בגלל שהשחרור שלו מהליגה בקטאר לא הגיע.

מכבי קרית מוצקין – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה
אין שידור

קרב תחתית קריטי. מכבי קרית מוצקין ניצחה העונה פעם אחת בלבד וטרם ניצחה באולמה הביתי. מעבר לכך, לוח המשחקים של מכבי קרית מוצקין מזמן לה, לאחר המשחק הנוכחי, את מכבי אשדוד, הפועל עפולה, הפועל ר"ג גבעתיים ואליצור איתו אשקלון. למונטה בירדן רשם הופעת בכורה טובה בדרבי הקריות, ויהיה חייב לקבל תרומה מחבריו לקבוצה. אנדריי קוליש צפוי להמשיך להיעדר בעקבות פציעה. מנגד, גם באליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה מודעים לחשיבות המשחק כאשר ניצחון יפתח פער של שני משחקים בין הקבוצות. רועי נבארו, עמית אהרוני ורועי פריצקי קולעים לפחות 50 אחוז בממוצע מחוץ לקשת.

אליצור יבנה – מכבי אשדוד
(רלף קליין, 21:00)

משחק הבכורה של יניב בורגר על הקווים דווקא נגד קבוצת הצמרת מאשדוד, כאשר במהלך חודש ינואר העמוס לוח המשחקים של אליצור יבנה יפגיש אותה עם שלוש קבוצות צמרת נוספות. היבנאים נמצאים במומנטום שלילי ומאז פתיחת העונה לא מצליחים להתרומם לכיוון מרכז הטבלה. בורגר, ששימש כעוזר מאמן באשדוד, ירצה לפתוח ברגל ימין ולנהחיל הפסד בכורה בחוץ לקבוצה של עופר רחימי. האשדודים, מנגד, מגיעים במומנטום חיובי ועם חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים. בילי מקשפרד, ששיחק אשתקד בקבוצה, יגיע לאולם רלף קליין כאורח. מי שנראה נהדר מאז תחילת העונה הוא ארתור רוזנפלד שמעמיד 10.1 נקודות לצד 6.6 אסיסטים.