הערב: ישראל תנסה להפתיע את סרביה ולהעפיל לשמינית הגמר

נבחרת ישראל תנסה לחזור הערב למסלול הניצחונות כשתתמודד בשעה 22:00 (5PLUS) מול סרביה הבלתי מנוצחת במסגרת המחזור הרביעי בבית D ביורובאסקט. למרות המשימה הקשה, בנבחרת יודעים שניצחון יעלה אותם רשמית לשלב שמינית הגמר. ישראל תנסה לשים מאחור את המשחק הלא טוב מול פולין, כשיתכן והיא תעלה לשמינית הגמר עוד לפני המשחק, זה יקרה אם פולין תנצח את הולנד ופינלנד תנצח את צ'כיה.

נבחרת סרביה היא אחת מהנבחרות החזקות ביורובאסקט, אם לא החזקה מכולם. במרכז הצבע ממוקם אחד השחקנים הטובים בעולם ניקולה יוקיץ' שעד עתה לא מתקשה יותר מדי מול היריבים שלו באליפות הזו, הסרבים ניצחו רק אתמול את פינלנד ב-30 הפרש ועדיין לא ירדו מניצחון ביתרון דו ספרתי, ההפרש הממוצע שלהם ב-3 הניצחונות עד כה הוא 22 נקודות. ולא רק את יוקיץ' צריך לעשות, הסרבים משופעים בשחקנים מצוינים כמו ואסילייה מיציץ' הרכז של אנאדולו אפס, לוצ'יץ' מבאיירן מינכן, קאליניץ' שחתם הקיץ בברצלונה ואתמול הצטרף לסגל גם הסנטר ניקולה מילוטינוב.

אם יש דבר טוב לקחת מהמשחק מול פולין היא העובדה שישראל קלעה 14 שלשות באחוז טוב, מדובר בשיא כל הזמנים ביורובאסקט לישראל שמעולם לא קלעה כמות כזו של שלשות במשחק אחד. למעשה, ב-3 המשחקים עד כה, ישראל לא ירדה מ-10 שלשות למשחק, דבר שקרה לה ביורובאסקט רק 3 פעמים לאורך ההיסטוריה ובאליפות זו כבר קרה 3 פעמים. רק יובל זוסמן, המצטיין אתמול, קלע 4 שלשות כאשר היחיד בהיסטוריה ביורובאסקט שקלע 5 שלשות במשחק אחד לישראל היה מתן נאור בניצחון על ספרד ב-2007.

"אני לא אסתכל על התמונה הכללית יותר מדי, אנחנו חייבים לחשוב רק על המשחק הבא. נצטרך להיות מוכנים, לסרביה יש הרבה כישרון בכל העמדות, אבל נבוא עם ביטחון ואמונה שאנחנו יכולים לנצח", אמר ג'ייק כהן.
תומר גינת הוסיף: "אפשר לנצח פה כל משחק. סרביה הבטיחה את העליה, זאת אחת הנבחרות הכי טובות בעולם, צריך לקוות שנוכל לעשות משהו".