הערב: משחקי רבע הגמר, עפולה תגיע לרוממה

מפעל גביע המדינה בליגה הלאומית מתקרב לשלבי ההכרעה. מחר (שלישי) יתקיימו ארבעה משחקים במסגרת שלב רבע הגמר. שלבי חצי הגמר ומשחק הגמר (28 בדצמבר) יתקיימו באולם הספורט קרית מנחם ברמלה.

מאת: ניב שמולי

אליצור LSports איתו אשקלון – מכבי עירוני רמת גן (אולם עירוני אשקלון, 19:00)

מפגש מסקרן בין שתי קבוצות ששואפות להגיע רחוק העונה. אליצור LSports איתו אשקלון הגיעה אשתקד למשחק הגמר, בו נכנעה להפועל עפולה. הדרומיים עדיין לא הפסידו העונה בכל המסגרות, ומציגים כדורסל אטרקטיבי ושוטף עם תרומה של לא מעט שחקנים. גל גילינסקי מציג יכולת טובה מאז פתיחת העונה, כאשר לצידו גם אקס מכבי עירוני רמת גן – דקראאי טאקר. בכלל, לא פחות מארבעה שחקני סגל באשקלון שיחקו בעבר במכבי עירוני רמת גן, כאשר גם רביב לימונד (עוזר המאמן) שיחק בקבוצה ואבי סוכר אימן. מכבי עירוני רמת גן התאוששה אחרי ההפסד למכבי ראשון לציון עם ניצחון נאה על חשבון הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. בקבוצה נאלצים לשחק עם זר אחד, מה שמטיל את כובד האחריות על כתפיהם של בן אלטיט ואלייז'ה הירש. דניאל רוזנבאום ויניב בורגר יחזרו לאשקלון כאורחים.

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – הפועל עפולה (רוממה, 19:40, ישיר בערוץ הספורט)

שחזור מפגש חצי גמר גביע המדינה בליגה הלאומית מאשתקד. מכבי 'נקסט אורבן' חיפה מגיעה למשחק לאחר שני ניצחונות ליגה, כאשר האחרון בהם הושג בצורה מאד משכנעת על חשבון היהלומים מנתניה. הקבוצה של עופר רחימי משחקת הגנה לוחצת בשני המשחקים האחרונים והצליחה לכפות 23 איבודי כדור בממוצע. אנטון שוטבין יפגוש את קבוצתו מהעונה החולפת. מנגד, הפועל עפולה היא ללא ספק הלהיט של הליגה לאחר שטרם הפסידה העונה. מחזיקת הגביע מהעונה החולפת רוצה לשמור על התואר שלה, ולשם כך תרצה לעצור את כמות השלשות של הירוקים שקולעים בממוצע כמעט 10 שלשות למשחק. עד כה הפועל עפולה לא ספגה העונה יותר מ-73 נקודות בכל אחד מארבעת המשחקים שקיימה.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – עירוני 'גשם' נהריה (נחשון, 19:00)

לא כך קיוו בהפועל 'מגה אור' חבל מודיעין לפתוח את העונה. הקבוצה של יהוא אורלנד עדיין ללא ניצחון ליגה, אך לפחות בגביע היא הצליחה לעבור לשלב רבע הגמר אחרי ניצחון ביתי על מכבי מעלה אדומים. מי שצפוי לערוך הופעת בכורה בקבוצה הוא מלווין ג'ונסון שנחת בארץ בשבוע שעבר וערך אימונים עם קבוצתו החדשה. גם בעונה שעברה שתי הקבוצות נפגשו, אך בעין שרה זה נגמר בניצחון מוחץ של הסגולים שהמשיכו לשלב חצי הגמר שם נעמצו. גם בעירוני 'גשם' נהריה פתיחת העונה לא מוצלחת נכון לעכשיו. ניצחון ליגה בודד הביא את הקבוצה לשינויים – עמית ראובן ואוהד דקל הצטרפו, בעוד נועם אקריש עזב לטובת מכבי מעלה אדומים. עד כה בליגה עירוני 'גשם' נהריה מציגה את ההתקפה החלשה ביותר, ויהיה מעניין לראות איך תתפקד הקבוצה מול ההגנה החדשה בליגה של הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין שסופגת 96 נקודות למשחק בממוצע.

אליצור 'בריגה' נתניה – הפועל ר"ג גבעתיים (ישורון, 19:30)

אחרי התבוסה הקשה ברוממה, אליצור 'בריגה' נתניה חוזרת לאולם הביתי במטרה להעפיל לשלב חצי הגמר. אשתקד נבלמה הקבוצה במשחק ביתי מול עירוני 'גשם' נהריה בשלב רבע הגמר, וכעת ירצו בקבוצה להתקדם שלב נוסף. פתיחת המשחק ברוממה לא אפשרה ליהלומים להיות יריבה שקולה, לאחר שלאורך כל המשחק הם היו בפיגור דו ספרתי. מי שנמצא בכושר טוב מאז פתיחת העונה הוא ג'סטין רובינסון שמעמיד 16.5 נקודות ו-8 ריבאונדים בליגה, ובסיבוב הקודם מול מכבי רחובות תרם מספרים זהים – 17 נקודות לצד 7 ריבאונדים. מהעבר השני, הפועל ר"ג גבעתיים ספגה בשבוע האחרון שני הפסדים ביתיים שהנחיתו אותה לחמישים אחוזי הצלחה בליגה. הקבוצה של עמית תמיר ממשיכה להישען בהתקפה על סטורם וורן, ולמשחק הקרוב צפויה לקבל את אליעד טל שסבל מפציעה בקרסול. כזכור, בסיבוב הקודם האורדונים הפתיעו את מכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון ויקוו לעשות זאת גם בישורון בדרך לשלב חצי הגמר.