הערב נפתח המחזור ה-11 בליגה הלאומית

המחזור ה-11 בליגה הלאומית ייפתח היום (שלישי) עם ארבעה משחקים, ויושלם ביום רביעי עם שלושה נוספים כולל הדרבי של רמת גן. במוקד המשחקים הערב תתארח הפועל 'שמיר אופטיקה' גליל עליון באשקלון שתרצה לשמור על מאזן מושלם. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תרצה להימנע מהפסד שלישי בארבעה משחקים מול הקבוצה מבירת העמק. מכבי אשדוד תארח את הפועל עכו/מטה אשר. כל המשחקים הערב בשידור ישיר בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל.

הפועל עפולה – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (שידור חי גם בפייסבוק, 19:30)

רצף המשחקים הלא פשוט של הפועל עפולה ממשיך השבוע עם משחק ביתי מול החבורה של נתי כהן. הקבוצה מבירת העמק הרשימה מאד בניצחון שלה בזיסמן על מכבי עירוני ר"ג והצליחה להנחיל לה הפסד בכורה. בעפולה ירצו לראות המשכיות ועל הדרך לפתוח פער של שני ניצחונות מיריבתה השבוע. מן העבר השני, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין לא הצליחה להתמודד עם מכבי אשדוד במחזור האחרון. לא מעט שחקנים בקבוצה שיחקו בעבר בעפולה – אריאל נבון, לייס דאן, סטורם וורן. הפסד נוסף של חבל מודיעין יהיה השלישי שלה בארבעה משחקים.

אליצור איתו אשקלון – הפועל 'שמיר אופטיקה' גליל עליון (אולם עירוני אשקלון, 19:00)

מפגש צמרת בין ההתקפה הטובה בליגה של הדרומיים, לבין ההגנה הטובה של הקבוצה מכפר בלום. אליצור איתו אשקלון היא הקבוצה היחידה נכון לעכשיו עם מאזן נקי מהפסדים ונראית נהדר עד כה. הצירוף של קלארק רוזנברג מוכיח את עצמו בינתיים והוא עומד על 19.5 נקודות למשחק ומוסיף עומק. מנגד, הפועל 'שמיר אופטיקה' גליל עליון ניצחה את שני משחקיה האחרונים שנערכו באולמה הביתי. אלא שבמשחקי החוץ, הקבוצה של ברק פלג עומדת על ניצחון בודד ותרצה לשפר את המאזן הזה על מנת להתחרות בצמרת הטבלה. אלון ספיר, ששיחק בעונה שעברה באליצור איתו אשקלון, יפגוש את האקסית.

עירוני קרית אתא – עירוני 'יובלים' רעננה (רמז, 19:00)

מפגש בין שתי קבוצות עם מאזן זהה של שני ניצחונות מול שלושה הפסדים, ושתיהן מגיעות לאחר הפסד במחזור האחרון. הקבוצה מהקריות ספגה הפסד בכפר בלום לאחר רבע אחרון לא טוב, כאשר במהלך המשחק איבדה את אלייז'ה הירש לכחודש וחצי בעקבות שבר בכף היד. בהיעדרו, יצטרכו מוחמד אבו ערישה וג'וליאן בויד לתרום יותר ולחפות על חסרונו. עירוני 'יובלים' רעננה מגיעה למשחק אחרי רצף של שלושה הפסדים, כאשר כולם היו צמודים. הקבוצה של עופר ברקוביץ' בהחלט יכלה להיות עם מאזן טוב יותר ותרצה לחזור לשרון עם הניצחון. מתוך חמישה משחקים שלה העונה, ארבעה היו מתחת ל-5 נקודות הפרש. אופק מלכה עומד על 50 אחוז מחוץ לקשת ותומר לוינסון מעמיד 10.5 ריבאונדים למשחק.

מכבי אשדוד – הפועל עכו/מטה אשר (הקריה, 19:30)

הניצחון על חבל מודיעין, הראה כי יש למכבי אשדוד הרבה כח אש ובכל יום נתון היא מסוגלת להתפוצץ. היורדת מליגת העל לא תרצה למעוד בבית מול העולה החדשה ותקווה לקבל שוב תרומה משמעותית מהשחקנים הישראלים. בניצחונות קולעת הקבוצה של עופר רחימי 10 שלשות למשחק, ואילו בהפסדים רק 5.5. מנגד, הפועל עכו/מטה אשר שיחקה בסוף השבוע האחרון בגביע מול הפועל חולון והודחה מהמפעל. בקבוצה ביצעו שינוי מהיר עם החתמתו של ביירון ווסלי שיחליף את רובי דאוול. ווסלי, שיחק בעבר בהפועל כפר סבא, וכעת חוזר לישראל ויקווה להצעיד את קבוצתו החדשה לניצחון חוץ מפתיע.