הערב: רבע גמר פלייאוף לאומית נשים יוצא לדרך

הערב יחלו סדרות רבע גמר הפלייאוף בלאומית נשים. 4 קבוצות מכל מחוז יפגשו בהצלבה מול המחוז המקביל, בסדרות של הטוב מ-3 משחקים עד לקביעת האלופה. לצד לכמה קבוצות שלהן מעמד רבע הגמר מוכר היטב, יש לנו השנה גם כמה בהופעה ראשונה בשלב הזה כולל אחת שרושמת עונת בכורה מוצלחת במיוחד בליגה הלאומית.

מאת: לילך וייס

אליצור ת"א – הפועל כאוכב

ת"א שסיימה את העונה במקום הראשון במחוז דרום פוגשת את כאוכב שסיימה רביעית בצפון. ת"א מגיעה במומנטום חיובי במיוחד לאחר שניצחה 6 מ-7 המשחקים האחרונים שלה בעונה הסדירה, והשיגה כמה ניצחונות מרשימים על יריבות חזקות בדרום. ת"א הלכה העונה על 3 שחקניות בוגרות מנוסות, רבקה רוס, קרן נחמה ושיר תירוש, כשלצידן השלימו את הסגל עם שחקניות צעירות שמרביתן עדיין בגיל הנוער. ההרכב הזה כפי שאפשר לראות עשה יופי של עבודה כשהצעירות הציגו יכולת טובה לאורך העונה.

כאוכב שעשתה חיל בליגה בשנים האחרונות היתה אמורה גם השנה לדבר חזק בצמרת הצפונית, אבל סבלה ממכת פציעות לא קלה בפתיחת העונה ששיבשה לה את התכניות. ולמרות זאת כאוכב הצליחה לאסוף את הנצחונות החשובים שהשאירו אותה בחלק העליון של התמונה. בכאוכב מתבססים בעיקר על שחקניות מקומיות ומשתפים גם לא מעט משחקניות קבוצת הנערות המקומית.

סגל אליצור ת"א: קרן נחמה, רבקה רוס, דוריאן דהן סוויץ, שיר תירוש, גלי קונטס, גל שקורי, יאנה שפירו, אנג'לה חצ'דוריאן, מאיה לוינשטיין, אמי רינת, דניאל קריינין. מאמן: אורן לם.

סגל הפועל כאוכב: סירין מוחמד, ליאן עודה, היא סאלח, פריאל חטיב, רג'ינה גליידה, פאטמה חליל, מיתר אסולין, תאלה מוחמד, באראא מריח, אליסאר סלמאן, נור נג'מי, פיירוז חאג', אסמאא עבד אלקארד. מאמן: שי זרצקי.

הפועל גליל עליון – בני יהודה

גליל שסיימה את העונה במקום הראשון בצפון פוגשת את בני יהודה שסיימה רביעית בדרום. הצפוניות פתחו את העונה מצויין כשהן דורסות את המחוז שלהן וכבר הגיעו לרצף של 10 נצחונות עד שרשמו הפסד ראשון, שגם היה ההפסד היחיד שלהן העונה. בגליל מחלקים העונה לא מעט דקות לשחקניות הבית של המועדון, נוי לופושניאנסקי, מיקה ביתן ונגה גיא, שמחזירות ביכולת טובה על הפרקט. אנחנו לא יודעים באיזה סגל תגיע גליל לסדרה נגד בני יהודה שכן בשני המשחקים האחרונים נאלצו לשחק ללא שתיים מהשחקניות המובילות, ירדן גוט וענבר לברון.

בני יהודה פתחה חזק את העונה והוליכה לפרקים את הטבלה, אבל בחלק השני של העונה סדרת הפסדים הורידה אותה למקום הרביעי. הקבוצה סבלה לא מעט מפציעות שהשפיעו על הסגל, אבל נראה שבמשחקים האחרונים הקבוצה חזרה לכושר של תחילת העונה. בבני יהודה תמצאו כמה שחקניות עתירות ניסיון שחלקן כבר הניפו תארים בעבר (טלי בן ישי עשתה זאת לא מעט פעמים בלאומית ואורטל אורן עשתה זאת בליגת העל), לצד מאמנת שגם היא כבר הניפה צלחת.

סגל גליל עליון: נגה גיא, ענבר לברון, ירדן גוט, שיר רביב, אביטל צוובנר, נוי לופושניאנסקי, מאי מלכין, עמית גור, מיקה ביתן, מאיה טירקלטאוב. מאמן: זיו ברתנא.

סגל בני יהודה: תמר אנגל, מיקה יקיר, אורטל אורן, טלי בן ישי, עדן כהן, הוויה רובינשטיין, מגי איזה, יעל טויטו, דבי בלייברג, מיכל אסף, תמר ברגל. מאמנת: טלי נוי.

אס"א ירושלים – אליצור עירוני נתניה

ירושלים שסיימה שניה בדרום מול נתניה שסיימה שלישית בצפון. בירושלים הלכו צעיר ורענן כשהחתימו את ניקול מיכאליץ', שלא קיבלה הזדמנות בליגת העל, ואת שני ברמן יוצאת האקדמיה. ביחד עם חזרתה הביתה של נטע רפאל וההמשכיות בפנים עם גילי ליאור ועדן פורת, ירושלים הפכה ליחידה לוחמת ומחוברת. אומנם מדי פעם גם היו מעידות מול קבוצות מהחלק התחתון של הטבלה, אבל את יריבותיה לצמרת היא ידעה לנצח. בסה"כ ירושלים נתנה יופי של עונה, כשהיא מראה יכולת מאני טיים טובה שהביאה לא כמה נצחונות צמודים, וכעת תעמוד למבחן בסדרה לא פשוטה.

לא בטוח שבנתניה בנו על כזאת עונת בכורה מוצלחת בליגה הלאומית. אבל הסגל העמוק שנבנה שם התחבר היטב, עמית כהן וקרן בויס הובילו את הקבוצה לצד עדן אסטטקאו הצעירה שנתנה עונת פריצה מרשימה במיוחד, ועם הנצחונות שנאספו נתניה הייתה רחוקה נקודה אחת מלסיים במקום השני. גם אם העונה של נתניה תיעצר כאן ברבע הגמר, עדיין מגיע לה שאפו גדול על העונה הזאת.

סגל ירושלים: עדן פורת, גילי ליאור, נטע רפאל, מוריה חסון, מורן שחם, שני ברמן, ניקול מיכאילץ, עמית מצקין, מעין זילברמן, אסיל בדראן, רינת בן יעקב, טליה פרידמן. מאמן: אוהד גל.

סגל נתניה: הדר כהן, יעל קונטנט, שי מסד, ליאל ליבוביץ, תומר נוב, עמית כהן, יעל שטיינברג, עדן אסטטקאו, גלי בן מרדכי, קרן בויס, אופק פירוז, דניאל שקד, לינוי ביטון, רדה ביקטשב, עמית כהן. מאמן: דן ג'י.

הפועל מג'דל כרום – הפועל כפ"ס

מג'דל מהמקום השני בצפון נגד כפ"ס מהמקום השלישי בדרום. מג'דל אומנם פתחה את העונה באיחור בגלל ענייני ערים אדומות, אבל פתחה אותה בסערה עם רצף של 5 נצחונות. בהמשך גם הגיע ניצחון מרשים על גליל עליון, שהעניק לה את המקום השני בסופו של דבר. מג׳דל כרום התבגרה בשנה, כשרוב הסגל נשאר אחרי עונת בכורה מוצלחת בלאומית וצבר ניסיון. ביחד עם ההחתמות של עדן מצארוה ועלית כהן מג'דל הפכה לקבוצה מחוברת שעושה חיים קשים לכל יריבה שתגיע לאולם שלהן, אחד האולמות הביתיים בליגה.

כפ"ס פתחה את העונה עם 2 הפסדים, אבל אז נכנסה לעניינים ועם הצטרפותה של מיכל אפשטיין (שבגילה עדיין עושה צרות בצבע לכל קבוצה) החלה לאגור נצחונות שהביאו אותה לחלק העליון של הטבלה. גם כאן יש לנו שילוב מעניין בין שחקניות עם הרבה, שלא נגיד הרבה מאוד, נסיון דוגמת לירז קניג ומאיה איסרוב, לצד שילוב של שחקניות מקומיות צעירות שמציגות יכולת טובה כמו אופיר פרפרה ושחר יום טוב.

אגב במשחק הזה יש לנו מפגש מעניין במיוחד בין שדא כנעאן לבין טל יעקב. הראשונה סיימה את העונה כקלעית המובילה של מחוז צפון עם כ-18.5 נקודות למשחק, השני היא הקלעית המובילה של מחוז דרום עם כ-19.4 נקודות למשחק.

סגל מג'דל כרום: עולא ג'בריס, עדן מצארוה, עלית כהן, אעישה חג'אזי, סוזאן חסיאן, רואן חמדאן, אסמהאן בדראן, חדיד דוניא, סמייה חמדאן, אפנאן סלאמה, שדא כנעאן, ג'ואן מוחמד. מאמן: חמודי מנעא.

סגל כפ"ס: דרור מייברג, טל יעקב, לירז קניג, מאיה איסרוב, שלי שפית, מיכל אפשטיין, אופיר פרפרה, שחר יום טוב, עדן גיוסי. מאמנת: דניאלה ראובן.