הפועל חולון רוצה לעשות היסטוריה

אחרי עונה אירופית מצוינת, הפועל חולון תחל הערב את משחקיה בפיינל 8 של ליגת האלופות, כאשר תתמודד בשעה 20:00 (שידור בספורט5) במשחק רבע הגמר האחרון מול בורגוס הספרדית, אלופת ליגת האלופות מהעונה שעברה. המשחקים נערכים בניז'ני נובגורוד ברוסיה ואם חולון תצליח לנצח היא תעלה לחצי הגמר. שם תמתין לה המנצחת מבין טנריפה מספרד ושטרסבורג מצרפת, שישחקו היום בשעה 17:00. אתמול העפילו לחצי הגמר קרשיאקה הטורקית וסראגוסה הספרדית, שהדיחו את נימבורק של אורן עמיאל ואת ניז'ני נובגורוד המארחת בהתאמה. חצאי הגמר יתקיימו ביום שישי והגמר ביום ראשון.

הפועל חולון שיחקה עד כה 12 משחקים בליגת האלופות, היא ניצחה 8 פעמים והפסידה 4 פעמים. יריבתה בורגוס במאזן כמעט זהה, 9 ניצחונות ושלושה הפסדים. בעונה שעברה פגשה בורגוס בדיוק באותו שלב את הפועל ירושלים, ניצחה אותה והמשיכה עד לזכיה במפעל.

סן פאבלו הוקמה רק ב-2015, ועברה מסע מטאורי בדרך לצמרת הכדורסל הספרדי. ב-2017 היא הגיעה לגמר הגביע בליגה השנייה, ב-2018 כבר שיחקה בליגת ה-ACB ובאוקטובר האחרון זכתה, כאמור, בתואר הראשון בתולדותיה. בורגוס מציגה סגל מוכשר מצד אחד ועם המון המון נסיון מהצד השני, כולל שחקני נבחרת ספרד צ'אבי רבאסדה ואלכס באררה, חאסיאל ריברו ודיאן קרביץ מתחת הסל וכמובן אלכס רנפרו ות'אד מקפאדן בקו האחורי יחד עם עומאר קוק בן ה-39 וגם ויטור בניטה הברזיאלי בן ה-31.

מימין: מקפאדן, ריברו, בניטה

"המטרה העיקרית שלנו הייתה לעבור את השלב הראשון, אבל המשכנו לנצח, קיבלנו תיאבון והבנו שאנחנו מסוגלים ליותר, ועכשיו אנחנו מתרגשים ורוצים להמשיך במסע", אמר מאמן הסגולים, סטפנוס דדאס, במסיבת העיתונאים הרשמית של המפעל. "ננסה להרחיק את היריבה מההרגלים שלה, ולשמור על כדורסל פשוט. מהרגע שהתחלנו לבנות את הקבוצה, ידענו שתהיה לנו רוטציה קצרה. אני חושב שזה נותן לנו יתרון וביטחון במשחקי נוקאאוט".

"אנחנו גאים ונרגשים להיות במעמד הזה", הוסיף הקפטן גיא פניני. "מהרגע שהגעתי לחולון, לפני ארבע שנים, המטרה העיקרית הייתה להתקדם באירופה. בעונות הקודמות זה לא כל כך הלך, ואני שמח שהעונה הצלחנו. אנחנו בטוחים בעצמנו. הייתה לנו עונה מצוינת, ואנחנו צריכים להמשיך לשחק בדרך שלנו".

סי ג'יי האריס, שהעמיד העונה ממוצעים של 18.3 נקודות, 4.3 אסיסטים ו-1.9 ריבאונדים למשחק במפעל נבחר היום לחמישיית העונה, בצוותא עם קייסי שפרד מניז'ני נובגורוד, בונזי קולסון משטרסבורג, ריימר מורגן מקרשיאקה וגיורגי שרמדיני מטנריפה.