הפועל כפ"ס ביתרון 0-1 בסדרת הגמר

גמר הפלייאוף בליגה הלאומית לנשים יצא אמש לדרך, כשהפועל כפ"ס המארחת שמרה על הבית ועלתה ליתרון 1-0 אחרי ניצחון 53:66 על מכבי רעננה. כפ"ס הובילה כמעט לאורך כל המשחק ובחלקים נרחבים ממנו בפער דו ספרתי גבוה, והיא תגיע למשחק השני ביום חמישי במטרה אחת – להניף צלחת.

מאת: לילך וייס-רוזנברג
צילום: שי ברק

הפועל כפ"ס – מכבי רעננה 53:66

הפועל כפ"ס פתחה את סדרת הגמר עם הניצחון הרביעי שלה העונה על השכנה מרעננה, ואם תנצח ביום חמישי הקרוב תוכל לזכות באליפות ולהשלים עונה נהדרת עם דאבל. כפ"ס השתלטה על המשחק באמצע הרבע הראשון ובשני כבר ברחה ליתרון דו ספרתי, ומשם שמרה עליו לאורך רוב המחצית השניה עד להבטחת הניצחון.

הדקות הראשונות היו בשליטה של רעננה שייצרה כמה עצירות בהגנה ורצה למתפרצות בצד השני, ועלתה ליתרון 6:2. לקראת אמצע הרבע שלשה של קרן נחמה העירה את כפ"ס, שהידקה את ההגנה והחלה לייצר נקודות בקצב טוב בצבע. ריצת 0-8 מקומית העבירה את היתרון לכפ"ס, שמכאן ועד לסיום לא שמטה אותו. הרבע המשיך עם קצת חילופי סלים בין שיר תירוש ומיכל אפשטיין בלבן לטל יעקב וטלי בן ישי בשחור, והוא הסתיים ב-13:18 לכפ"ס.

רבע שני, רעננה הולכת פנימה אבל הכדורים שלה מסרבים להיכנס וכפ"ס אט אט מצליחה להגדיל את הפער. שלשה של מיכל אפשטיין וסל מריבאונד התקפה של גלי קונטס מעלים את היתרון לראשונה לדו ספרתי, ובתום המחצית הראשונה 23:32 כפ"ס. רבע שלישי נפתח קצבי במיוחד עם הרבה סלים משני הצדדים (שלשות למארחות, מורן שטרית לאורחות), כשהיתרון של כפ"ס מתנדנד בין 8-12 הפרש. 2 דקות אחרונות של הרבע כפ"ס עם שלשה של דרור מייברג ו-4 רצופות מתחת לסל של קונטס רצה 0-7 ומגיעה לרבע האחרון כשהיא ביתרון מבטיח 36:54.

דקה וחצי מפתיחת הרבע האחרון, והיתרון של כפ"ס כבר חצה את ה-20 הפרש ונראה היה שרעננה מאבדת את זה. האורחות הצליחו לייצר כמה שלשות ושמרו על רבע שקול סה"כ, אבל לא הצליחו להוריד את ההפרש בצורה משמעותית וכפ"ס שמרה על הפער סביב ה-20 הפרש כמעט עד לסיום. ב-2 הדקות האחרונות מיני מומנטום של רעננה עזר לה למזער קצת נזקים ולהוריד ל-13, אבל לא יותר מזה. כפ"ס ניצחה בסיום 53:66 וכאמור עלתה ליתרון 1-0 בסדרת הגמר.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 16, גלי קונטס 15, מיכל אפשטיין וליעד אורבך 9 כ"א, קרן נחמה 7, דרור מייברג 5, שחר יום טוב ושחר גרנות 2 כ"א, עמית מלכה 1.

קלעו לרעננה: מורן שטרית 16, טל יעקב 12, רוני זהות 8, לי קפיטולניק 6, ניקול מיכאילץ 5, חנה הללי וטלי בן ישי 3 כ"א.