הפועל כפ"ס, גליל עליון, אס"א ירושלים ואליצור עירוני נתניה בחצי הגמר גביע האיגוד לנשים

רבע גמר גביע האיגוד לנשים סידר לנו אמש מפגש נהדר בין שתי מוליכות הליגה הלאומית, בסיומו כפ"ס המשיכה לחצי הגמר. יחד איתה העפילו לשלב הבא גם הפועל גליל עליון ואס"א ירושלים שהביסו בבית את הפועל מג'דל כרום והפועל באר טוביה, אליצור עירוני נתניה ניצחה בחוץ את בני יהודה ותופיע לראשונה במעמד.

מאת: לילך וייס

מכבי רעננה – הפועל כפ"ס 79:72

משחק שהבטיח הרבה וגם קיים. רעננה וכפ"ס, השתיים שמוליכות בצוותא את הליגה הלאומית עם מאזן מושלם, נפגשו ראש בראש לעיני כ-300 צופים למשחק שגם בקלות יכול היה להיות הגמר. האורחת בירוק הובילה לאורך כל המשחק ולפרקים גם הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי, כשרעננה הצליחה כל פעם לחזור אבל לא להשלים את הקאמבק. כפ"ס יוצאת עם הניצחון וממשיכה לחצי הגמר.

כפ"ס פתחה טוב יותר את המשחק, כשהיא מנצלת רכות הגנתית של רעננה ואחוזים טובים מהשדה כדי לעלות ליתרון 8:4. סל ועבירה של בר סלע בצד השני הוריד צימק את הפער לנקודה, לפני שכפ"ס עם שלשות של דרור מייברג וליעד אורבך שוב ברחה לפלוס 6 – 19:13. הקבוצות המשיכו להחליף סלים, חנה הללי ומורן שטרית לרעננה וגלי קונטס לכפ"ס, והיתרון של כפ"ס נשאר בעינו. בסוף הרבע הראשון 26:19 ירוק.

האורחת שוב קלעה טוב בתחילת הרבע השני, ועלתה ליתרון דו ספרתי אחרי שלשה של אורבך. רעננה המשיכה להתקשות בהתקפה אבל הצליחה למנוע מכפ"ס לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה. מהלך נהדר של לי קפיטולניק שהחל בחסימה והסתיים באסיסט לשטרית עזר לרעננה להשלים ריצת 0-7 שהורידה ל-42:37, אבל בדקה האחרונה למחצית כפ"ס הגדילה שוב – 45:37 בהפסקה.

כפ"ס פתחה את המחצית השניה עם שלשה מהיר, אבל רעננה הגיבה בעוד מיני ריצה שצמצמה ל-48:42. דווקא כאן המארחת נתקעה, איבדה כדורים והתקשתה לייצר נקודות, וכפ"ס עם נקודות בצבע של תירוש ברחה ליתרון שיא במשחק – 59:42. פסק זמן של רעננה עזר לה לחזור לעניינים בהגנה ולעצור את המומנטום של כפ"ס. סלע חילקה כמה גגות יפים, חטפה כדורים והוסיפה גם 2 סלים בצד השני, ופתאום זה רק 63:57 בכניסה לרבע האחרון.

שתי ההגנות עבדו קשה ברבע האחרון, והמשחק המשיך עם יתרון קל לכפ"ס. דקות טובות של אורבך בצבע עזרו לאורחת שוב לפתח מומנטום ולעלות לדו ספרתי – 72:62 כ-6 דקות לסיום. לרעננה היו כמה הזדמנויות להוריד את ההפרש אבל הכדורים לא נכנסו, כשלמזלה גם האחוזים של כפ"ס התיישרו והיא לא הצליחה לגמור את המשחק. כ-2 דקות לסיום שלשה של קפיטולניק הורידה ל-75:69, אבל מייד אחריה הגיעה שלשה כמעט מהחצי של תירוש שהוציאה לרעננה את האוויר. המארחת זרקה הרבה מבחוץ בנסיון להורדת הפרש מהירה אבל זה גם לא הלך לה, וכפ"ס הצליחה לשמור על היתרון שלה עד לסיום.

קלעו לרעננה: מורן שטרית 17, בר סלע 14, לי קפיטולניק 13, ניקול מיכאילץ 12, חנה הללי 10, טל יעקב 6.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 27, ליעד אורבך 20, גלי קונטס 19, קרן נחמה 8, דרור מייברג 3, אופיר פרפרה 2.

הפועל גליל עליון – הפועל מג'דל כרום 36:67

על הנייר גם המפגש הזה בין שתי קבוצות מהחלק העליון של הטבלה היה אמור להיות שקול, אבל הוא היה כזה רק ברבע הראשון. המארחת עם הגנה טובה השתלטה על המשחק ברבע השני, וברבע השלישי כבר ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה ממנו מג'דל לא הצליחה לחזור. האורחת שנמצאת במומנטום שלילי עם רצף הפסדים בליגה מוסיפה לו עכשיו גם הפסד מאכזב בגביע.

הפתיחה דווקא הייתה כולה של האורחת, כש-5 רצופות של שדא כנעאן הובילה אותה ליתרון 7:2. גליל נכנסה לאט לאט לעניינים, אבל מג'דל המשיכה לשמור על יתרון קל וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 14:9. ברבע השני המשחק התהפך לחלוטין. מג'דל נתקעה בהתקפה, גליל העיפה שלשות אחת אחרי השניה והסלימה ריצת 1-14 בדרך ליתרון 15:23. גם פסק זמן בהול של האורחת לא ממש עזר לה לשנות את המומנטום, כשגליל עם עוד קליעות ירדה להפסקה כשהיא ביתרון 20:29.

גם הרבע השלישי היה בשליטה מוחלטת של הצפוניות. למג'דל לקח כ-7 דקות למצוא סל שדה ראשון ברבע הזה, והיא השיגה רק 4 נקודות סה"כ. גליל מבחינתה המשיכה להגדיל את היתרון שלה, שעמד על 24:50 בסוף הרבע השלישי. גם הרבע האחרון לא שינה הרבה – גליל הגדילה את הפער לאזור ה-30 הפרש שם הוא נשאר עד לסיום.

קלעו לגליל עליון: קרן מוזס 18, ענבר לברון 14, רג'י גלידה 8, הדר רפאל, מיקה ביתן, אמה רוזנסטון וסתיו זיו 6 כ"א, דבי בלייברג 3.

קלעו למג'דל כרום: שדא כנעאן 17, רואן חמדאן 7, עלית כהן 6, ג'ואן מוחמד 3, ליאור ראשית 2, סמייה חמדאן 1.

בני יהודה – אליצור עירוני נתניה 76:58

לפני פחות משבוע בני יהודה ונתניה נפגשו במסגרת הליגה, למשחק בו בני יהודה רשמה ניצחון חוץ. ואמש הגיע הנקמה של נתניה. בניגוד למפגש הקודם, את המשחק הזה בני יהודה פתחה חלש מאוד מבחינה התקפית והתקשתה לייצר נקודות, והשרוניות בהובלת קרן בויס ברחו ליתרון דו ספרתי גבוה כבר במהלך המחצית הראשונה. ההתקפה המקומית נראתה הרבה יותר טוב במחצית השניה, אבל גם נתניה המשיכה לקלוע בקצב טוב (בהובלת עדן מצארוה ועמית כהן) ושמרה על הפער שלה עד לסיום. עבור השרוניות מדובר בהופעת בכורה במעמד חצי גמר גביע האיגוד.

קלעו לבני יהודה: מגי איזה 15, עמית בן אליעזר 13, מורן ספיר 9, רוני גולדין 8, שירה בן דוד 6, שובל אור שלום 5, אדג'ה הואטרה 2.

קלעו לנתניה: עמית כהן 18, הדר כהן 15, קרן בויס 14, עדן מצארוה 9, לינוי ביטון וליאל ליבוביץ 6 כ"א, עדן אסטטקאו 3.

אס"א ירושלים – הפועל באר טוביה 41:76

ירושלים מעפילה לחצי הגמר אחרי ניצחון ביתי קל על באר טוביה. כבר מהפתיחה אפשר היה לראות לאן המשחק הזה הולך, כשירושלים הציגה רבע ראשון קטלני אותו ניצחה 5:25. ברבע השני האורחת איפסה קצת את היד והצליחה לצמצם קלות, אבל אז הגיע הרבע השלישי שהיה כמעט זהה לראשון וסגר את הסיפור. ירושלים טסה קדימה ליתרון שכבר הגיע לאזור ה-40 הפרש, ולא הביטה לאחור עד לסיום.

קלעו לירושלים: טליה פרידמן 27, מוריה חסון 14, עדן פורת 12, נטע רפאל 7, מורן שחם 6, רינת בן יעקב ואופיר דרור 4 כ"א, נעה שמעוני 2.

קלעו לבאר טוביה: ראם נונו 12, יעל שטיינברג ויובל בן אבו 9 כ"א, שיר קרמר 6, תמרה צור 5.