הפועל כפ"ס העפילה לגמר הפלייאוף

הפועל כפ"ס הבטיחה אתמול את המקום בגמר הפלייאוף בליגה הלאומית לנשים אחרי 68:69 דרמטי מול בני יהודה ומהפך בסדרת חצי הגמר. בגמר היא תפגוש את אליצור ת"א. בפלייאוף התחתון יבנה ורמה"ש הבטיחו עונה נוספת בליגה הלאומית.

מאת: לילך וייס
בתמונה: מיכל אפשטיין, הפועל כפ"ס

פלייאוף עליון – חצי הגמר

הפועל כפ"ס – בני יהודה 68:69

לעיני אולם מלא ורועש השלימה כפ"ס את המהפך, ועם ניצחון ביתי דרמטי העפילה לראשונה לגמר הפלייאוף שם מחכה לה אליצור ת"א. כפ"ס הובילה לאורך רוב המשחק ולא מעט זמן גם ביתרון דו ספרתי, אבל בני יהודה הצליחה לחזור ברבע האחרון ולא הייתה רחוקה מלהשלים את הקאמבק. אבל בסיום הניצחון נשאר אצל כפ"ס שמשלימה 2-1 בסדרה.

המשחק נפתח לו עם הגנה חזקה משני הצדדים שהשאירה אותנו בלי יותר מדי נקודות, 5:5 על הלוח באמצע הרבע הראשון. 5 הדקות הבאות כבר היו יותר קצביות – בני יהודה חילקה אסיסטים יפים למיכל אסף שהעלתה אותה ליתרון קל, כפ"ס מנגד ניצלה ריבאונד הגנה להתקפות מהירות ונקודות קלות בצבע. סוף רבע ראשון 15:16 מקומי.

כפ"ס פתחה טוב את הרבע השני כשמיכל אפשטיין למרות שמירה אישית לוחצת שקיבלה הצליחה לייצר נקודות בצבע והעלתה אותה לפער קל. האורחת צמצמה, אבל המומנטום המשיך עם כפ"ס כשאפשטיין המשיכה לעשות צרות בצבע ושלי שפית עוזרת לה עם 5 נקודות משלה. הרבע התנהל ברובו כשהמארחת ביתרון 6-8 הפרש, ובסיום המחצית הראשונה 25:33 כפ"ס.

גם הרבע השלישי נפתח בקצב טוב ובעיקר בצד המקומי. שלשות של דרור מייברג ואפשטיין הקפיצו את הפער לראשונה לדו ספרתי, בני יהודה עם נקודות של בלייברג הצליחה לשמור שהפער לא יגדל יותר מדי. לקראת סוף שלישי שתי הקבוצות הגבירו לחץ בהגנה וקיבלנו כמה דקות עקרות מנקודות. אפשטיין שוב חפרה בצבע כדי לייצר נקודות לכפ"ס, אורטל אורן הגיבה עם שלשה וסל של יעל טויטו חתם את הרבע השלישי ב-40:51 מקומי.

שתי הקבוצות רצו בתחילת הרבע האחרון אבל לא פגעו. לבני יהודה היו מספר הזדמנויות להוריד את ההפרש חזרה לחד ספרתי, אבל הן החטיאו ממצבים נוחים. שלשה של מייברג הקפיצה את כל הקהל והעלתה את כפ"ס ליתרון 42:56. זה היה האות של בני יהודה להתעורר לפני שהמשחק בורח לה. שלשה של מיקה יקיר ואסיסט נהדר של אורן לאסף צמצמו ל-7, ובהמשך 4 רצופות נוספות של יקיר בתוספת חטיפה ושאגה הורידו ל-3 בלבד – 58:61.

טל יעקב קלעה סל חשוב שבלם את הקאמבק האורח, ואופיר פרפרה עם 2/2 מהקו הגדילה ל-7 הפרש פחות מדקה לסיום. בני יהודה סירבה לוותר, והצליחה להוריד חזרה ל-3 כשהיא שולחת את כפ"ס מהר על הקו בתקווה שתחטיא משם. פעמיים בני יהודה הצליחה להוריד ל-3, ופעמיים כפ"ס דייקה מהקו כשבפעם השלישית יעקב קבעה 65:69. לאורחת נשארו שניות בודדות, תרגיל יפה הסתיים בשלשה של בלייברג אבל במקביל נשמע הבאזר ונתן את האות לחגיגות המקומיות. בסיום 68:69 לכפ"ס שכאמור מעפילה לגמר הפלייאוף.

קלעו לכפ"ס: מיכל אפשטיין 24, טל יעקב 20, אופיר פרפרה 10, דרור מייברג 8, שלי שפית 5, מאיה איסרוב 2.

קלעו לבני יהודה: מיקה יקיר 16, מיכל אסף 14, אורטל אורן 9, דבי בלייברג ותמר ברגל 8 כ"א, טלי בן ישי 5, יעל טויטו ותמר אנגל 4 כ"א.

בית תחתון

מחזור אחד לסיום המשחקים בבית התחתון נקבעו באופן סופי הקבוצות שישחקו בפלייאוף נגד היריבה. יבנה ורמה"ש שניצחו השבוע הבטיחו לעצמם את המקומות 1-2 בבית ולמעשה הבטיחו גם עוד עונה בלאומית. גלבוע מעיינות למרות הניצחון איבדה סיכוי לעקוף אותן והיא תשחק בסדרת הטוב מ-3 נגד נצרת אורטודוקס האחרונה. בסדרה המקבילה יפגשו אליצור נתניה ובאר טוביה.

הפועל גלבוע קרן – אקדמיית וינגייט 42:73

גלבוע שומרת על הבית עם ניצחון קל על האקדמיה. כבר ברבע הראשון המארחת עלתה ליתרון דו ספרתי שהלך וגדל עד לסיום. כאמור למרות הניצחון הקל בנ"ל גלבוע לצערה תצטרך לעבור את סדרת ההישרדות כדי להבטיח עוד עונה בליגה.

קלעו לגלבוע: יפית כהן 20, אליס חתוקאי 12, נועה רודה 11, יעל פרחי 9, עדי פירסטנברג 8, גילי ארמה 6, נועה שמעוני 5, שירה בן דוד 2.

קלעו לוינגייט: רבקה ויוואג ודשה סמרו 12 כ"א, הדר דניאל 7, עופר כספי 6, מיקה מידן 5.

אליצור יבנה – הפועל באר טוביה 56:97

יבנה עושה את העבודה בבית, ועם ניצחון שלישי העונה על באר טוביה מבטיחה לעצמה את המקום בלאומית גם בעונה הבאה. גם במפגש הזה המשחק הוכרע כבר במחצית הראשונה אותה יבנה סיימה ביתרון מבטיח של 25 הפרש, והמשיך באותו הקצב גם במחצית השניה וגמרה את הסיפור מוקדם.

קלעו ליבנה: חנה הללי 26, הדר רפאל, מורן שטרית וענבר טנא אוריון 11 כ"א, שחר עמית 10, אופק טלקר 8, מאי נשר 7, לירן שחם 5, עדי ארקושין 4, נועה מילון והדר לזרוב 2 כ"א.

קלעו לבאר טוביה: בר אביטל 17, עינב אסולין 15, עידן שלוש 9, ליאור שטיינברג וראם נונו 6 כ"א, ניצן בר כוכבא 3.

אליצור נתניה – א.ס. רמה"ש 87:40

כמו יבנה כך גם רמה"ש מבטיחה לעצמה עוד עונה בלאומית, עם הניצחון החמישי ברציפות שלה בבית התחתון. בדומה לשאר משחקי המחזור בבית התחתון, גם זה היה חד צדדי מההתחלה כשהאורחת באדום מציגה רבע ראשון קטלני של 27 נקודות וממשיכה לשלוט במשחק גם בשאר הרבעים.

קלעו לנתניה: שירה חג'ג' 18, הילה מימון 9, ענבל מיכל וסבינה מרדנוב 5 כ"א, שירי יום טוב 2, שני ננקין 1.

קלעו לרמה"ש: הדר לוי 27, קרן מוזס 16, יעל גלילי 12, הילה הניג ולי קפיטולניק 9, אופיר אליהו 6, אלה פינצ'י ורוני קלינגר 4 כ"א.