הפועל עפולה ואליצור אשקלון העפילו לחצי גמר הפלייאוף

ערב אדיר בליגה הלאומית נגמר כשתמונת חצאי הגמר הושלמה – אליצור איתו אשקלון שרדה מותחן מול מכבי עירוני ר"ג, והפועל עפולה הדיחה את מכבי אשדוד לאחר 81:79 בתום דרמה אדירה. היורדת מליגת העל לא הצליחה לעמוד במשימתה ותקווה לחזור לליגה הבכירה בעונה הבאה. לעומת זאת, אליצור איתו אשקלון, אלופת העונה הסדירה, תגיע ביום רביעי לסדרת חצי הגמר מול אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה אחרי 85:89 מול מכבי עירוני ר"ג, כאשר בני בוטרייט החטיא שלשה קריטית כ-5 שניות לסיום שיכלה לנצח את המשחק. 

סדרות חצי הגמר יפתחו ברביעי הקרוב:
הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – הפועל עפולה
אליצור איתו אשקלון – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

אליצור איתו אשקלון – מכבי עירוני ר"ג 85:89 (1:2 בסדרה לאליצור איתו אשקלון)

הכי צמוד שיש ועם הרבה דפיקות לב, אבל גם עם חיוך מבחינת אליצור איתו אשקלון שממשיכה לשלב חצי הגמר אחרי ניצחון ביתי על העולה החדשה. לאורך רוב המשחק המארחת שלטה ואף הובילה הפער דו ספרתי ברבע השלישי, אך ריקי טרנט היה האיש של מכבי עירוני ר"ג ושמר את קבוצתו במשחק. בהתקפה החשובה ביותר בני בוטרייט החטיא שלשה קריטית ואריק אלפסי חגג ניצחון.

צילום: עמוס זבולון

הלחץ דיבר בפתיחה ושתי הקבוצות התקשו למצוא נקודות. אלונזו קולמן קלע את 5 הראשונות של קבוצתו ומצא את אארון אפס לדאנק שפתח 7 נקודות רצופות שלו בדרך ל-4:12 למקומיים. הקבוצה של שמוליק ברנר חזרה מפסק זמן עם 10 נקודות ללא מענה ואריק אלפסי לקח פסק זמן משלו. המקומיים חזרו טוב יותר ופול דילייני סגר את הרבע הראשון בסל ועבירה – 19:19. קלארק רוזנברג פתח טוב את הרבע השני והוביל את קבוצתו ליתרון 20:28. אייל שולמן ספג עבירה שלישית בתחילת הרבע השני ושליטה מוחלטת בריבאונד של הדרומיים העניקה להם יתרון שיא 31:43. עד למחצית התרון של אליצור איתו אשקלון נשמר – 44:52. האורחים פתחו את הרבע השלישי עם שתי שלשות ברצף ונקודות של בני בוטרייט קיזזו ל-52:54. דודו שמריז הגיב עם שלשה משלו ופול דילייני קלעו מחוץ לקשת ושתי שלשות נוספות של הביתיים בסוף הרבע השלישי קבעו 67:74 לאחר שלושה רבעים. גם ברבע האחרון האורחים נשארו במשחק כשריקי טרנט מצא את אייל שולמן לשלשה ולאחר מכן סיים מתפרצת בנקודות קלות – 74:78 לאליצור איתו אשקלון, 6 דקות לסיום. הקבוצה של שמוליק ברנר המשיכה להישאר במשחק ו-3 דקות לסיום הלוח הראה 80:81 בלבד למארחת. בני בוטרייט בשלשה אדירה קבע שיוויון 85:85, דקה לסיום המותחן. אלונזו קולמן קלע זריקה אחת מהקו ובהתקפה קריטית מכבי עירוני ר"ג לא הצליחה לייצר זריקה. גם פרדי גולדשטיין דייק פעם אחת מהקו ובצד השני בני בוטרייט החטיא שלשה שיכלה לנצח את המשחק.

מכבי אשדוד – הפועל עפולה 81:79 (2:1 בסדרה להפועל עפולה)

היורדת מליגת העל תיאלץ להישאר עונה נוספת בליגה הלאומית אחרי הפסד 2:1 בסדרת רבע הגמר להפועל עפולה. הקבוצה מבירת העמק, שקלעה הערב 9 שלשות ב-45 אחוז, הוכיחה אופי והצליחה לנצח בפעם השנייה בסדרה באשדוד, כשמטווח שלשות ברבע האחרון מעניק לה יתרון דו ספרתי בדיוק ברגע הנכון. העפולאים גם הציגו הגנה טובה במחצית השנייה והצליחו לנטרל את השלשות של מכבי אשדוד. אלא שלקראת הסיום החבורה של עופר רחימי צימקה וטיילר ברון עמד על הקו בפיגור 81:79, 2 שניות לסיום. הרכש החדש של האשדודים החטיא את הראשונה וגם רביב פיטשון פספס את ההזדמנות הנוספת. ניר קפלן חוגג העפלה ראשונה כמאמן ראשי בליגה הלאומית לחצי הגמר. מנגד, במכבי אשדוד מסיימים את העונה עם אכזבה אדירה וגם בעונה הבאה הדולפינים ישחקו בליגה הלאומית.

קרון דשילדס פתח את המשחק בשלשה וג'ימי הול ביכולת נהדרת קבע 14:3 לאורחים לאחר 5 דקות. בכל פעם שהפועל עפולה תקפה את הטבעת היא מצאה נקודות, מנגד נועם לייש (8 נקודות מהספסל ברבע הראשון) ורביב פיטשון התעוררו וקיזזו ל-23:19. הפועל עפולה שוב פתחה טוב את הרבע השני ועם ריצת 8-2 עלתה ל-31:21. גם פסק זמן של עופר רחימי לא עצר את המומנטום של הצפוניים – תומר פורת המשיך ביכולת הנהדרת שלו וקבע יתרון שיא 38:23, 5 דקות למחצית. שלומי הרוש בשתי שלשות הצליח לקזז את הפער ובמחצית הלוח הראה 44:40 להפועל עפולה. טיילר ברון פתח את הרבע השלישי עם 5 נקודות ברצף וקיזז ל-52:51 בלבד לאורחים. דקות ארוכות של בצורת הסתיימו עם שלשה במעבר של שגיב דוד שהשווה ל-54:54. תומר כהן הגיב בשלשה והרבע השלישי נגמר ב-61:54 לעפולאים אחרי ריצת 7-0. בילי מקשפרד פתח את הרבע האחרון בשלשה וג'ורדן כהן קיזז ל-63:61 בלבד, 7 דקות לסיום. גם הפעם מכבי אשדוד לא הצליחה לבצע מהפך ותומר כהן העניש בשלשה. המקומיים התקשו לייצר נקודות ושתי שלשות ברצף של הפועל עפולה החזירו אותם ליתרון דו ספרתי – 76:64, 3 דקות לסיום. נגמר? ממש לא. מכבי אשדוד הורידה ל-76:72 בלבד, אך תומר כהן קבר שלשה אדירה. מכבי אשדוד שוב לא ויתרה והצליחה להוריד את הפער. הקבוצה המקומית קיבלה 15 שניות להתקפה אחרונה ו-2 שניות לסיום טיילר ברון נשלח אל הקו. ברון פספס את הראשונה, ואת השנייה החטיא בכוונה אבל גם הזריקה של רביב פיטשון לא נכנסה והפועל עפולה חגגה.