הפלייאוף הצפוני יצא לדרך

רבע גמר הפלייאוף בארצית יצא לדרך עם נצחונות לארבע הביתיות. המשחק השני בסדרה – ביום רביעי. בדרום: מכבי רחובות הבטיחה לעצמה את המקום הראשון. פ״ת / גבעתיים מתקרבת לליגה א׳.

מאת: אלירן כהן
צילום: הפועל צפת

אחרי שנתיים של הפסקה – יצאו לדרך אמש (ראשון) משחקי הפלייאוף במחוז הצפוני של הליגה הארצית. הפלייאוף בדרום יחל בעוד שבועיים עם סיומה של העונה הסדירה.

על הפרקט לא נרשמו הפתעות גדולות, כשארבע המוליכות שמרו על הבית ועשו צעד ראשון בדרך לחצי הגמר. אליצור שומרון גברה בביתה על הפועל עמק חפר 72:75, הפועל כפ״ס ניצחה את מכבי חדרה 69:86, מ.ס. צפת הביסה את הפועל מגידו 61:94 (איתי גבע 22 נק׳, אליאב אוחנון 12 נק׳) והפועל גלבוע ברוש ניצחה את הפועל עכו – 72:79 בתום הארכה (אביאל לוי ודניאל גואטה 19 נק׳ כ״א). הגומלין, כאמור, ייערך ביום רביעי הקרוב. במידה ויהיה צורך במשחק שלישי בסדרה הוא יתקיים ביום ראשון הבא.

בדרום – שני מחזורים לסיום העונה והתמונה די בהירה. מכבי רחובות גברה בביתה על הפועל כפר קאסם 65:83 (שי גואטה 23 נק׳) וניצלה את הפסדה של אליצור יבנה לעירוני ״שיקו״ קרית אונו – 70:74 כדי להבטיח את המקום הראשון בסיום העונה הסדירה, ואת יתרון הביתיות לאורך כל שלבי הפלייאוף.

מכבי אליצור פ״ת גברה בביתה על אליצור פ״ת / גבעתיים 66:70 ושמרה על המקום השלישי. א.ס. אשקלון, מחזיקת גביע האיגוד הטריה, ניצחה בחוץ את הפועל לוד 71:86 (עומר מוריץ 17 נק׳) ושמרה על המקום הרביעי. אם תנצח במחזור הנעילה בשבוע הבא היא עשויה לסיים את העונה הסדירה במקום השלישי במקרה של הפסד של פ״ת.

מכבי אשדוד צבר ניצחה בחוץ את הפועל חבל איילות 70:86. המחזור יושלם ביום רביעי כשאליצור רמלה תארח את אליצור נחל שורק. רמלה הבטיחה את מקומה בפלייאוף ותנסה לטפס למקום השביעי. נחל שורק חייבת ניצחון כדי להימנע מירידה ישירה לליגה א׳ ולהשאיר לעצמה סיכוי להתחמק ממשחקי המבחנים במחזור הנעילה. במידה ותנצח – אליצור פ״ת / גבעתיים תרד לליגה הרביעית.