הפלייאוף נפתח, חבל מודיעין תארח את נתניה, קרית אתא מול רמה"ש

החלק החשוב ביותר בעונה ייפתח הערב (שלישי). הליגה הלאומית נכנסת לישורת האחרונה עם משחקי הבית התחתון וסדרות רבע הגמר שיהיו בשיטת הטוב מחמישה משחקים. קרית אתא תארח את רמת השרון, בעוד נתניה תצא לחבל מודיעין. מחר (רביעי) יפתחו שתי הסדרות הנוספות – עירוני 'גשם' נהריה מול מכבי 'נקסט אורבן' חיפה ומכבי עירוני ר"ג מול הפועל עפולה.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – אליצור Briga נתניה

העונה הנהדרת של הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין מגיעה לשלבי ההכרעה. הקבוצה תנסה לעבור לראשונה בתולדותיה את סדרת רבע הגמר בליגה. לכל אורך העונה נשענו בקבוצה על יונתן מור (שחקן העונה) וצמד הזרים – לייס דאן וג'ימי הול. יהוא אורלנד נבחר למאמן העונה. מנגד, באליצור Briga נתניה יודעים כי גם בעונה שעברה הם הגיעו כאנדרדוג והצליחו להפתיע. בנתניה מתמודדים עם פציעות של תום ספקטור ועמית אהרוני, כאשר האחרון עשוי לחזור במהלך הסדרה. רועי פריצקי ואיתן בורג ממלאים את החלל, כאשר העוגן בקבוצה של רובן נייברגר הוא דשון פרסונס שסיפק מספרים יציבים לאורך כל העונה.

הנתון הנוסף: הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין מעולם לא ניצחה סדרת פלייאוף בליגה הלאומית.

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן (ישיר בערוץ הספורט)

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא פוגשת את א.ס רמה"ש שיין נדל"ן לסדרה הכי צמודה, לפחות לפי טבלת העונה הסדירה. הצפוניים, שסיימו את העונה במקום הרביעי, הרוויחו את יתרון הביתיות רק במחזור הסיום. אמין סטיבנס, שנבחר לזר של העונה, מגלה יכולת נהדרת והוא יקבל פרס לרגל זכייתו, כמו גם גור לביא שנבחר לתגלית העונה. בקרית אתא יודעים כי אם ישמרו על הבית, כמו שעשו ברוב העונה, הם יהיו בשלב חצי הגמר. מנגד, א.ס רמה"ש שיין נדל"ן הצליחה להתאושש בשבוע שעבר אחרי שנגררה לרצף הפסדים עם ניצחון באשקלון. בקבוצה יודעים כי יכלו לסיים את העונה במקום גבוה יותר, אבל ההפסדים לקראת הסיום מנעו מהם את יתרון הביתיות. הראל דדון, שנבחר לשחקן ההגנה של העונה, יצטרך לנטל את אחד השחקנים מהקו האחורי של המארחים. קווין קייפרס קלע רק 16 נקודות בביקור האחרון שלו באולם רמז.

הנתון הנוסף: עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא הפסידה שני משחקים בלבד בביתה בעונה הסדירה.

בית תחתון:
הפועל מגדל העמק/יזרעאל – הפועל ר"ג גבעתיים (שידור ישיר בעמוד הפייסבוק)

כבר בפתיחת הבית התחתון, שתי הקבוצות נפגשות למשחק עונה מבחינתן. הפועל מגדל העמק/יזרעאל סגרה טוב את העונה הסדירה עם ניצחון באשדוד וניצחונות ביתיים על האורדונים ועירוני רעננה בשבוע שעבר. תומר אסייג סיפק בשני המשחקים האחרונים 25 נקודות בממוצע ופעמיים שבר את שיא הקריירה שלו. הקבוצה של ניר קפלן ממוקמת כרגע במקום בו נשארים ליגה, וניצחון על ר"ג גבעתיים עשוי לתת לה מקדמה משמעותית עם ניצחון כפול. מנגד, גם האורדונים זקוקים לניצחון כפול שיציב אותם בחוף מבטחים. הקבוצה של מתן חרוש תפגוש בשבוע הבא את מכבי אשדוד לעוד משחק עונה מבחינתה, ולאחר מכן תפגוש את הקבוצות שעתידות להבטיח הישארותן כך שהיא תקווה שזה ישחק לטובתה.

הנתון הנוסף: מפגש שלישי בין הקבוצות בשלושת השבועות האחרונים. עד כה המאזן ביניהן עומד על ניצחון ביתי לכל קבוצה.

מכבי D-CITY מעלה אדומים – מכבי אשדוד

הבית התחתון ייפתח מחר עם משחק קריטי עבור מכבי אשדוד. הקבוצה מעיר הנמל יודעת שהיא פספסה מספר הזדמנויות לאורך סיום העונה הסדירה, כאשר פגשה יריבות שלא היה להן על מה לשחק אבל לא השכילה לנצל זאת. הדולפינים רחוקים שני משחקים מחוף מבטחים, כאשר הם מחזיקים בהפסד כפול למגדל העמק/יזרעאל אותה יפגשו בסוף השבוע הקרוב. גם מול מכבי D-CITY מעלה אדומים, האשדודים הפסידו פעמיים. העולה החדשה קרובה מאד להבטיח את מקומה לעונה נוספת בליגה, וניצחון ביתי אמור להשלים את המשימה שלה.

הנתון הנוסף: בוריס בוגוסלבסקי החטיא את כל 14 השלשות האחרונות שזרק.

אליצור איתו אשקלון – מכבי 'סנו' הוד"ש

משחק חסר חשיבות עבור שתי הקבוצות. מכבי 'סנו' הוד"ש לא שיחקה בשבועיים האחרונים, ולמעשה כבר ירדה סופית לליגה הארצית. מנגד, אליצור איתו אשקלון פספסה את המקום בשמינייה הראשונה והיא נשארה בליגה. על הפרקט צפויים לא מעט שחקנים צעירים לקבל דקות ולהוכיח את יכולתם.