הפסד לנבחרת ישראל מול ספרד במשחק האחרון במוקדמות היורובאסקט

אחרי קמפיין כמעט מושלם ואחד הטובים של ישראל בשנים האחרונות, נבחרת ישראל סיימה היום את טורניר מוקדמות יורובאסקט 2022 עם הפסד 73:78 לנבחרת ספרד. המשחק היה צמוד וישראל גם הובילה בשלהי הרבע השלישי אבל לא הצליחה לתרגם את היכולת הטובה במחצית השניה לניצחון. ג'ייק כהן בלט בנבחרת עם 20 נקודות ו-8 ריבאונדים.

קטש עלה באותה חמישיה כמו במשחק מול רומניה, עם תמיר בלאט, יפתח זיו, רפי מנקו, תומר גינת וג'ייק כהן שהלכו פנימה בפתיחה ונתנו לישראל יתרון 2:6 אחרי 2 דקות. הספרדים התעוררו בעיקר בזכות זריקות מעבר לקשת, אחת כזו של בסאס העלתה אותם ליתרון ראשון שבזכות הגנה אגרסיבית וחזרה נשמק עם סיום הרבע הראשון, 13-19 לספרדים.

הנבחרת שלנו לא הצליחה לייצר התקפות מספיק טובות ועודד קטש לקח פסק זמן אחרי 2 דקות ברבע השני, כשהספרדים עלו ליתרון של 9 נקודות. ישראל חזרה טוב ותומר גינת בדקות טובות השאיר את ישראל במשחק, אדם אריאל קלע את השלשה הראשונה של ישראל במשחק אבל הספרדים היו בפוקוס והיתרון צמח עד 31:42 בהפסקה.

נועם דוברת עלה בחמישיה של ישראל במחצית השניה במקום יפתח זיו והנבחרת שלנו עם שלוש שלשות מהירות של בלאט, אריאל וכהן צימצמה עד 40:44 בשתי דקות. אריאל המשיך לצלוף ושלשה שלו צימקה עד 46:47 בלבד אחרי 3 וחצי דקות ברבע בלבד. הריצה נמשכה, נועם דוברת במהלך גדול נתן יתרון לישראל, בפעם הראשונה מאז פתיחת המשחק אבל סיום הרבע היה ספרדי, 58:59 ללבנים אדומים לקראת 10 הדקות האחרונות.

למרות המומנטום, ישראל לא פתחה טוב את הרבע האחרון והספרדים שוב פתחו פער מהיר של 7 נקודות בזכות בריזואלה. הנבחרת שלנו נתקעה על נקודה אחת ו-3 איבודים בדקות הראשונות של הרבע אבל רפי מנקו הוריד עד 64:65 לספרדים, 4 דקות לסיום. ג'ייק כהן עם 5 נקודות רצופות ושלשה של בלאט שמרו על ישראל במשחק צמוד ודקה לסיום הספרדים הוליכו 72:74. פניני החטיא שלשה קשה, בסאס קלע 2 מהקו והחטאה של ג'ייק כהן סיימה את הסיפור. בסיום ניצחון 73:78 לספרדים והפסד ראשון ויחידי לישראל בקמפיין המצוין שלה.

קלעו לישראל: ג'ייק כהן 20 (8 ריב'), גינת 12, אריאל 10, בלאט 9 (9 אס'), דוברת 7, זיו 6, מנקו 3, קרטר 2, מדר 2, סורקין 1, פניני 1.

הרבו לספרד: בריזואלה 18, בסאס 12