הפסד לרמת השרון, ניצחון חשוב לגלבוע/מעיינות

בצפון עמק חפר בודדה בפסגה אחרי ניצחון על רמת השרון שמאבדת גובה, גלבוע/מעיינות מביסה בבית את מכבי חיפה ומתבססת במקום השלישי ופותחת את הקרב על המקום השני שמקנה יתרון ביתיות בפלייאוף. המחזור יושלם במשחק בין כפ"ס לעמק יזרעאל. בדרום אין הפתעות, הפועל ת"א ניצחה בחולון, ניצחונות גם למכבי ת"א ומכבי ראשל"צ.

מאת: אילון סלוס
צילום: פייסבוק א.ס רמה"ש

א.ס. רמת השרון עלומים – הפועל עמק חפר 82-73

עמק חפר ממשיכה לנצח ומנגד רמת השרון רושמת הפסד רביעי רצוף.

המשחק נפתח עם מטח שלשות מהצד של עמק חפר היו אלה אריאל אייזק, עמית פאר ושוהם גת ומנגד ברמת השרון אמרי שביט והראל שלום. גת הריץ את עמק חפר שמנגד שלום מנסה להשאיר את המקומיים במשחק.עמק חפר מסיימת את הרבע עם שתי שלשות נוספות של אדם ישראלסתם ואייזק ובתום הרבע 18-30 לעמק חפר.

ברבע השני המקומיים חוזרים למשחק כשהם מהדקים את ההגנה ובהתקפה שלום ועומר שדה דואגים להוריד אותה בפיגור מינימלי 40-41 לעמק חפר במחצית.

ברבע השלישי האורחים מגדילים את הפער בראשות נועם יעקב שנכנס לעניינים מנגד בר דרורי, אדם קליין ועילי פרנקל שומרים מרחק ובתום הרבע השלישי 59-65 לעמק חפר.

ברבע האחרון הקבוצות התקשו לייצר נקודות. שוהם גת פתח טוב עבור האורחים מול שלשות של בן ויינשטיין ודותן ברדיצ'ב.אבל אייזק ופאר האורחים דאגו לניצחון בסיום 73-82 לעמק חפר.

קלעו לרמת השרון:

הראל שלום (5 ריב') 23, עומר שפר (5 ריב') 11, אדם קליין (6 אס') 9, אמרי שביט (6 ריב') ודותן ברדיצ'ב 8, בר דרורי 6, בן ויינשטיין 5, עילי פרנקל 3.

קלעו לעמק חפר:

נועם יעקב (9 ריב', 5 אס') 23, שוהם גת (9 ריב') 21, אריאל אייזק (6 ריב') 14, אדם ישראלסתם 7, אנטון אגייב (5 ריב') ועמית פאר 5, הילל בלו (5 ריב') וארז חסון 2.

הפועל גלבוע/מעיינות – מכבי אסי חיפה 62-86

שתי הקבוצות הגיעו לאחר הפסדים במחזור האחרון ושתי הקבוצות גם הופיעו בהרכבים חסרים .האורחים מחיפה חסרו את פוקסמן ועבוד. המקומיים חסרו את נוה מינץ ואדיר קלעי.

120 צופים מרביתם מגלבוע מעיינות ראו פתיחה שקולה עם קצב טוב של שתי הקבוצות. יואב ברמן העלה את גלבוע/מעיינות ליתרון ראשון כשאיתן בש האורח איזן במהרה.ניב למפרט ושלשה של דניאל גואטה העלו את המקומיים ליתרון 2-7, מנגד עמית מנחם עם 3 רצופות ושלשה של כץ היו תגובה ללמפרט וממן ששמרו על היתרון של האדומים. לקראת סיום הרבע ממן וזומרפלד היו חדים והירוקים עם אילי חן ירדו ברבע במינוס 6 . 13-19 גלבוע מעיינות.

ברבע השני למפרט, וזיו ויסמן העלו את גלבוע/מעיינות לדו ספרתי. בש ניצל את היעדרו של מינץ והמשיך לעשות כבשלו בצבע והשאיר את הירוקים בתמונה. בן שחר בבליץ נהדר עם 5 רצופות הבריח את גלבוע/מעיינות שוב לדו ספרתי אך עמית מנחם היה להזכיר שהירוקים עדיין פה. גואטה עם 7 רצופות העלה את המקומיים ליתרון שיא 26-38 סמוך לסיום המחצית אך גונדה השתיק את הקהל המקומי עם שלשה גדולה ובסיום המחצית הראשונה 29-38 גלבוע מעיינות.

ברבע השלישי הירוקים היו בטרוף. כץ עם שלשה ואילי חן רצו ל-5 רצופות ופסק זמן מהיר מקומי. פסק הזמן לא הוציא את האדומים מהדקות הלא טובות והירוקים המשיכו לרוץ עד המהפך 42-40 עם טובי האורח שסוגר ריצה שהתחילה עוד מהרבע השני של 16-2 . למפרט איזן במהרה ל42-42 ומפה עד סיום הרבע השלישי , זומפרלד ממן וברמן הובילו את האדומים שוב ליתרון דו ספרתי בסיום הרבע השלישי 49-59 .

ברבע האחרון האדומים הוכיחו הרבה אופי ושיחקו נהדר משני צידי המגרש. למפרט ואינהורן חיברו את כל הקצוות. ממן היה חד ובכל מקום על המגרש, גואטה המשיך את האחוזים הנהדרים מכל טווח, ברמן שאוהב את הרבע הרביעי סגר 5 רצופות משלו וויסמן שנתן את הפוש האחרון לבריחה הריצו את האדומים לרבע אחרון של 13-27 ובסיום 62-86 לגלבוע מעיינות שגם קרובה מאוד להשיג את הכרטיס לרבע הגמר וגם ניצחה בהפרש הרצוי (מעל 3 נקודות).

קלעו לגלבוע/מעיינות:

בן ממן 21, דניאל גואטה 18, ניב למפרט 15, יואב ברמן 11, נבו זומרפלד 8, זיו וייסמן 6, אמיר בן שחר 5, שחר ארז -2

קלעו למכבי חיפה:

אילי חן 18, עמית מנחם 13, איתן בש 11, עמית גונדה 8, איתמר כץ 6, תום פוקס, אורי ליכטנטריט וליאם טובי 2 .

הפועל כפר סבא אביב – הפועל עמק יזרעאל  (נדחה לתאריך 16.5)

תוצאות הדרום:

מכבי טדי ת"א – הפועל רוטשטיין נס ציונה 68:96

הפועל חולון – הפועל ת"א 71:67

אליצור יבנה ברק – מכבי איציק ראשל"צ 83:72