הפסד שכולו ניצחון למגדל יזרעאל

מגדל יזרעאל הפסידה לכפ״ס במשחק העונה בהפרש של נקודה, ושמרה את שובר השוויון בידיה במאבק על העליה. בדרום: נצחונות קלילים לשתי המוליכות. וגם התחתית ממשיכה לבעור.

מאת: אלירן כהן

אתמול (ראשון) התקיים, באיחור קל, המחזור השלישי של העונה בליגה הארצית, והוא הביא איתו לא מעט תוצאות מסקרנות ואולי הכרעה משמעותית אחת. במוקד: הפועל מגדל יזרעאל אמנ הפסידה בביתה להפועל כפר סבא ב״משחק העונה״ של המחוז, 76:77, אבל הצליחה לעשות זאת בפער נמוך יותר מהפער בו ניצחה במפגש הראשון (2 נקודות הפרש) מה שמבטיח לה את היתרון במקרה ששתי הקבוצות תסיימנה את העונה במאזן זהה.

גם בתחתית הטבלה של המחוז היה מסקרן הפעם. אליצור גבעת שמואל, הנאבקת על חיה בליגה, גברה בביתה על הפועל כפר קאסם 77:88 והשיגה ניצחון חמישי שמלהיט את תחתית הטבלה (תומר אברמוביץ׳ 20 נק׳). מכבי קרית ביאליק, שנאבקת גם היא על חיה בליגה, גברה בחוץ ובסגל חסר על הפועל מעלות 63:75, ושמרה על סיכוייה להמשיך ולהילחם על מקומה בליגה.

הפתעת הערב נרשמה במפגש בין הפועל גלבוע ברוש לבית״ר כפר יונה, במשחק שהסתיים בניצחון ביתי של הראשונה, 49:77, במה שלמעשה מחסל סופית את סיכוייה של כפר יונה לאיים על כפר סבא ומגדל יזרעאל בקרב על המקום הראשון (רם זקס 16 נק׳).

שני משחקים שכפי הנראה לא ישפיעו יותר מידי על מצב הטבלה הסתיימו בניצחונות של נציגות הצפון על נציגות השרון. מכבי עירוני כרמיאל גברה בביתה על אליצור שומרון 88:92 (אלכס דבוראו 29 נק׳) והוכיחה שההפסד לכפר קאסם בשבוע שעבר לא עצר את התקופה הנהדרת שלה. מ.ס. צפת גברה בחוץ על הפועל עמק חפר 97:104 עם משחק נהדר של רון סבג (30 נק׳).

במחוז הדרומי עיקר העניין הגיע דווקא מתחתית הטבלה, בעוד שתי המוליכות עשו את שלהן וניצחו די בקלות את קרב הקצוות שמשחקי המחזור זימנו להן. מכבי רחובות גברה בביתה על מכבי שדרות 69:94 (מתן כהן 18 נק׳), מכבי מעלה אדומים ניצחה גברה בחוץ על עצמה מודיעין 50:95 (בר שפע 18 נק׳).

ביום שישי גברה הפועל חבל איילות בביתה על א.ס. אשקלון, 84:104 ועשתה צעד נוסף אל עבר החלק העליון של הטבלה, בעונה פנטסטית מבחינתה (תום ספיר 22 נק׳). אליצור רמלה גברה בחוץ על מכבי פ״ת 75:90 (טום ולסנקו 27 נק׳), והאחרונה – למרות שהצליחה לחבר כמה נצחונות לאחרונה, עדיין נמצאת בסכנת גלישה לתחתית.

שתי תוצאות הוסיפו עניין משלהן למאבקי התחתית. מכבי שהם הדהימה בביתה את עירוני קריית אונו, 70:85, והשיגה ניצחון שביעי שמרחיק אותה מהמקום ה- 11. אליצור נחל שורק יכולה הייתה לעשות צעד ענק להישארות אבל הפסידה בלוד 68:75 וגם היא עם 7 נצחונות – רחוקה קרובה לאזור המסוכן בו נמצאות עצמה מודיעין (4 נצחונות) ומכבי מכבים רעות (5 נצחונות).