הפתעות במחזור הראשון בבית העליון והתחתון

הבית העליון והבית התחתון של ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל יצא הערב לדרך עם תוצאות מפתיעות במיוחד: אשדוד הפסידה בביתה לרמת גן בעקבות מחצית שנייה ענקית של בריטני בראון, האלופה מרמלה לא יכלה למכבי חיפה, ובראשון לציון פספסו ניצחון בדקה האחרונה של המשחק.

מכבי בנות VJEZ אשדוד – מכבי רמת גן ביטוח בטאצ' 87:82
שלושה ימים אחרי המשחק ההגנתי וחסר הדיוק שהציגה רמת גן בביתה, היא יצאה הערב לאשדוד כדי לפגוש שוב את מוליכת הטבלה. הפעם, בניגוד למשחק ביום שני, זה היה משחק של ריצות וקליעות, כששתי הקבוצות מציגות את הארסנל שלהן במשחק הראשון של הבית העליון.
רבע ראשון צמוד שהסתיים ביתרון 24:25 נמשך גם לרבע שני שבו שתי הקבוצות התקשו לברוח זו לזו. טל סהר בלטה באשדוד עם שלוש שלשות, אבל את הבריחה לקראת תום המחצית הראשונה עשתה המוליכה בזכות הנקודות של שאטורי ווקר. הכוכבת של אשדוד בלטה פחות במשחקים האחרונים, אבל עד המחצית היא צלפה כבר 15 נקודות באחוזים מצוינים. מכבי רמת גן נשארה בעניינים, רק הודות ליכולת טובה של צליל וטורי ומשום שכל שחקניות החמישייה סיפקו נקודות, אבל התוצאה הראתה 36:44 למקומיות.

רמת גם של הרבע השלישי ממש לא חשבה להניף דגל לבן. להפך. בריטני בראון המצוינת לקחה את ההתקפה לידיים הבטוחות שלה ועד סוף הרבע היו במאזנה כבר 19 נקודות, 9 כדורים חוזרים ו-5 אסיסטים. רמת גן, שהייתה הדומיננטית יותר ברבע הזה, גם סיימה אותו ביתרון 60:61 מוצדק.
שתי שלשות רצופות של ג'יימי נארד בפתיחת הרבע הרביעי הקפיצו את היתרון של האורחות ל-60:67 והקפיצו גם את לקו ווילינגהאם לקחת פסק זמן ולפקס את השחקניות שלה. אשדוד חזרה עם סל מתוספת הזמן אבל בראון הגיבה בשלשה. ליז קמבייג' דייקה פעמיים מהקו, אבל בראון החזירה לה עם שתיים משלה. ככל שהתקדם המשחק לקראת סיומו נראה היה שרמת גן בטוחה יותר ומתקרבת לניצחון. אלא שאז הגיעה ווקר. והשילוב המעולה שלה עם קמבייג' החזיר את סגנית האלופה לעניינים. שבע נקודות מהירות של הרכזת אפילו החזירו את היתרון לאשדוד ארבע דקות לסיום.

אבל המהלך שהכריע את המשחק הגיע חצי דקה לסיום, כשחדירה מדהימה של בראון העלתה את רמת גן ליתרון 80:83, ווקר החטיאה מהצד השני ואפשרה לנארד להגדיל את הפער מהקו לחמש נקודות. מהבור הזה אשדוד כבר לא הצליחה לחזור. היא רשמה הפסד 87:82 לקבוצה שאותה ניצחה בחוץ במחזור הקודם – שהוכיחה מצדה לכל מי שהיה צריך שלפחות בבית עליון, כולן יכולות לנצח את כולן.

קלעו לאשדוד: ווקר 29, קמבייג' 22, סהר 11, דיין 10, היידמן 4, כהן 3, יצחקי 3.
קלעו לרמת גן: בראון 26, נארד 22, אלין 19, וטורי 12, שלום 4, עבוד 4.

הפועל ראשל"צ – א.ס רמה"ש 69:66
הרבע הראשון במשחק בין הקבוצות שמדורגות ערב פתיחת הבית העליון במקומות השלישי והרביעי הזכיר שהפלייאוף כבר בפתח. זה אומנם היה רבע דל בעבירות אבל גם דל בהתקפות שוטפות ורצוף באיבודי כדור והשתטחויות על הפרקט. ריצת 0:8 של ראשל"צ בחלק השני של הרבע הורידה אותה בסיומו ביתרון 11:14.
השחקניות של זיו ארז השתחררו מיד בפתיחת הרבע השני. המשחק הפך למהיר והתקפי – מה ששירת כמובן את המקומיות ועזר להן לרוץ ליתרון 20:32, כשקיילה צ'ארלס המצוינת משתלטת על המגרש וקולעת גם מבחוץ וגם בחדירות לסל. כשאופיר קסטן כבר קלעה שלשה וצימקה את הפער ל-7, אבל הקבוצה שלה ספגה מיד שלשה בחזרה מעדן ציפל. רמה"ש ניסתה לחץ על כל המגרש, אבל אם בחלק מהפעמים זה סייע לה לחטוף כדורים ולהעניש את ראשל"צ בשלשה – במקרים אחרים היא נתפסה חשופה בהגנה וסיימה את המחצית בפיגור די משמעותי של 33:43.
ראשל"צ פתחה נהדר את הרבע השלישי ועלתה ליתרון 15, אבל דווקא אז נעלמה לחלוטין מהמגרש. השחקניות של זיו ארז לא הצליחו לייצר נקודה במשך יותר משבע דקות ורמה"ש ניצלה את ההזדמנות כדי לצמצם את התוצאה לכדי פיגור של 2 נקודות בלבד. ואז – שוב מפנה. דווקא כשרמת השרון הזכירה את המהפך הנהדר שלה מהמשחק מול רמלה ביום שני היא נעצרה, ראשון לציון סחטה עוד 5 נקודות וסיימה את הרבע ביתרון נהדר ביחס לנעשה במגרש – 46:53.
ראשון לציון התקשתה מאוד התקפית גם ברבע האחרון ונזקקה בעיקר לפעולות אישיות של צ'ארלס כדי לגרד נקודות. רמה"ש לעומתה נראתה בטוחה בעצמה וחזרה בסבלנות למשחק, תוך שהיא כופה על הקבוצה הביתית המון איבודי כדור בדקות המכריעות. היתרון של ראשל"צ נשמר עד 23 שניות לסיום, כששני כדורים חוזרים בהתקפה של רמה"ש הפכו בסופו של דבר לשלשה של צ'ארלי קולייר שהכריעה את המשחק. אליסה ג'נקינס עוד הוסיפה אחת מהקו וג'ורדן הופר החטיאה שלשת התאבדות בצד השני, במה שהפך ל-66:69 ענק לרמה"ש, שעושה צעד גדול בכיוון הפלייאוף. אם העונה של ראשל"צ תסתיים עוד לפני הפלייאוף, היא בהחלט תוכל לסמן את שני ההפסדים בשבוע הזה כגורם מרכזי.

קלעו לראשל"צ: צ'ארלס 28, סימון 9, הופר 9, ציפל 8, סויץ 6, קארש 4, אטינגר 2.
קלעו לרמה"ש: קולייר 25, ג'נקינס 19, ג'ונס 14, סער 8, קסטן 3.

אליצור לנדקו רמלה – מכבי הפניקס חיפה 88:70
אם המשחק בראשון לציון נפתח בהתגוששות של ממש, ברמלה הכדורסל דווקא היה מצוין כבר מהפתיחה. שתי הקבוצות נראו משוחררות למדי ברבע ראשון הסתיים בשוויון 22:22. ברמלה 19 נקודות היו שייכות לצמד ברון את אוסטין, בזמן שבחיפה נשענו בעיקר על הצמד אוקונקוו את בולגאק, שרשמו יחד 16 נקודות.
חיפה פתחה טוב יותר את הרבע השני עם ריצת 0:6. שירה העליון לא הייתה יכולה לסבול את העובדה שהיריבה שלה קולעת ב-71 אחוז ל-2 ולקחה פסק זמן מהיר, ממנו חזרה האלופה עם ריצת 0:11 נפלאה. ירדן דנן קלעה שתי שלשות, אבל הנשק העיקרי של הצהובות המשיך להיות אוסטין. גם חיפה המשיכה ללכת למוכר ולידוע – אדוט בולגאק – והשתיים יצרו דו-קרב שנמשך עד למחצית, אליה ירדה חיפה ביתרון 41:45.
גם הרבע השלישי היה בסימן חיפה. משחק חלש של עדן רוטברג ואלינה בבקינה לא אפשר לרמלה לחזור באמת למשחק, בזמן שצ'לסי הופקינס נכנסה נהדר לעניינים והייתה הדומיננטית ביותר בקבוצתה ברבע השלישי. חיפה המשיכה לשמור על כ-50 אחוזים מהשדה, ואפילו העובדה שהייתה בנחיתות מסוימת במספר הריבאונדים לא מנעה ממנה להוביל 57:65 בתום הרבע השלישי.
הרבע הרביעי נפתח בדיוק באותה הרוח, כשהירוקות רצות ל-0:7, שכבר הפך את היתרון למשמעותי מאוד. רמלה ירדה לפסק זמן שממנו היא כבר לא הצליחה לחזור לעצמה. חיפה הייתה הערב בלתי עצירה בהתקפה בזכות שלוש הזרות שלה, וגם 23 הנקודות המרשימות של אלישה קלארק לא סייעו לרמלה להתקרב. זה נגמר ב-70:88 מוחץ לקבוצה מהכרמל, שמנחילה לרמלה את ההפסד השני שלה ברציפות.

קלעו לרמלה: אוסטין 25, קלארק 23, דנן 10, ברון 8, בבקינה 2, כיוף 2.
קלעו לחיפה: אוקונקוו 25, בולגאק 23, הופקינס 18, אייזנר 9, רווח 9, לב 2, זינגר 2.

אליצור סיגלית רווה אסתטיקס חולון – בנות הרצליה 76:91
בנות הרצליה של לימור פלג ולימור מזרחי הראתה הרבה יותר מרק ניצוצות, כשניצחה במחזור האחרון את הפועל ראשל"צ. הערב, מול הקבוצה שאמורה להיות הטובה ביותר בבית התחתון, אליצור חולון, היא שוב פתחה מצוין ואילצה את המארחות לקחת פסק זמן כבר אחרי 2 דקות, בפיגור 6:0. זה לא עזר במיוחד למקומיות, ששוב הראו עד כמה הן זקוקות לג'ני סימס – וכשזו לא קלעה אפילו נקודה ברבע הראשון, התוצאה בסיומו הייתה כבר 20:11 לרעתן.
חולון פתחה טוב יותר את הרבע השני וצימקה את ההפרש עד לכדי שתי נקודות, בין היתר בגלל שסימס וקורטני הארט התחילו לקחת אחריות ולייצר מצבי קליעה, אבל לחובתה יש לציין את ההגנה הפריכה שפשוט אפשרה להרצליה להשיב לעצמה את היתרון ואף להגדיל אותו עד למחצית. 32 נקודות משותפות של בריאנה ריצ'ארדסון ופרומיס אמוקמרה בלטו במיוחד, אבל הקרדיט מגיע להרצליה כולה, שהעמידה בהפסקה שורה סטטיסטית נפלאה של 51 אחוזים מהשדה, 13 אסיסטים וארבעה איבודים בלבד. לא פלא שהיא הובילה 36:47.
סימס והארט היו הכתובות הכמעט בלעדיות של חולון ברבע השלישי. זה לא אומר שהיה להן קל לצמק את ההפרש ביום שבו הרצליה המשיכה להיות שקולה ויציבה מאוד, אבל היכולת האישית של שתי הכוכבות בצהוב אכן עזרה למקומיות לצמק את הפיגור ל-64:58 בלבד בתום הרבע ולשמור לעצמן סיכוי טוב למהפך, לפני שהם מסתבכות בתחתית.
ואז כאילו משום מקום חולון התעוררה והרצליה נעלמה. זה היה רבע אחרון יוצא דופן משני צידי המגרש. רבע שבו חולון ניצחה 12:33 והפכה את התוצאה בניגוד וחלט למתרחש בשלושת הרבעים שלפני כן. הפתיחה הגרועה של סימס נותרה מאחור והכוכבת של חולון ונבחרת ישראל הצליחה לסיים את המשחק עם 34 נקודות ב-63 אחוזים מהשדה, במרחק זעום מטריפל-דאבל (9 אסיסטים ו-8 כדורים חוזרים). הרצליה פשוט קפאה, והעובדה שלא קיבלה הערב נקודות מהספסל הייתה בעוכריה. זה נגמר 76:91 לזכות חולון, שניצלת ברגע האחרון מהסתבכות אמיתית בתחתית.

קלעו לחולון: סימס 34, הארט 21, הארדן 15, קבדה 10, פרסלי 6, רבר 5.
קלעו להרצליה: אמוקמרה 25, ריצ'ארדסון 22, נינג'יפה 16, עזורי 8, שיי 5.

אס"א בנק יהב ירושלים – הפועל בני פ"ת 76:83
ממש לא מזמן רשמה פ"ת הפסד כשהגיעה להתארח בירושלים, במשחק שבו הקבוצה מהבירה התחילה לצאת מהבור שבו הייתה שבועות ארוכים. הערב, בפתיחת המשחק השלישי בין השתיים העונה, שוב נראתה ירושלים כקבוצה העדיפה. ריצה שלה בפתיחה הובילה אותה לשליטה מוחלטת ברבע הראשון, בסיומו הובילה 12:17, כשהגנה נהדרת שלה כופה של פ"ת חמישה איבודים ולא מאפשרת לה לקלוע אף אחת מחמש הזריקות שלקחה מחוץ לקשת.
טיאנה מולדרו הגיעה לרבע השני כאילו יצאה מלוע של תותח. פתאום, כל הבעיות ההתקפיות של פ"ת מהרבע הראשון נראו פתירות, והשחקנית שסיימה את המחצית עם 22 נקודות אישיות ב-66 אחוז מהשדה הייתה האחראית הכמעט בלעדית על המהפך שהוביל את האורחות ליתרון 7 נקודות. אלא שעד המחצית ירושלים התעשתה, ובמקרה שלה מדובר באמת בכל הקבוצה. כל שחקניות השדה השתתפו באופן שוויוני למדי במשחק ההתקפי, האסיסטים התחלקו והאיבודים שאפיינו את ירושלים בעונה הסדירה נעלמו כמעט לחלוטין. 41:42 למקומיות בהפסקה.
תאודורה טודוריץ' הייתה היום השחקנית שבלטה בירושלים, אבל זה עוול לציין רק מישהי אחת בשעה שהקבוצה הציגה משחק משותף נאה כל כך. היא לא עשתה זאת רק בהתקפה, אלא גם בהגנה שהקשתה מאוד על קלסי בון לייצר נקודות ולמעשה הלכה בגישה שאומרת שמולדרו וקנישה בל לא ינצחו לבדן את המשחק. בתום הרבע השלישי הן הובילו 52:57.
ירושלים סגרה עניים ברבע האחרון במשחק שהוא באמת לפנתאון מבחינתה, לא רק בגלל תוצאת הסיום – 76:83 לזכותה – אלא בגלל שהצליחה לעשות זאת דווקא ביום רע של אחת השחקניות המובילות שלה, טיילר וורץ. למרות האחוזים הרעים של וורץ קלעו כל שחקניות החמישייה בספרות כפולות, בשעה שבפתח תקווה רק שתי שחקניות קלעו מעל 10 נקודות. ניצחון גדול לירושלים שפותחת פער קטן משתי הקבוצות שנמצאות תחתיה ונועלות את הטבלה.

קלעו לירושלים: טודוריץ' 21, בר גל 15, מיכאליץ' 14, אדאמס 13, וורץ 13, פירסטנברג 4, בסטקאר 3.
קלעו לפ"ת: מולדרו 31, בל 22, רוט 10, בון 7, פורביס 6.