הקדטים יוצאים לאליפות אירופה. גוט: הם הופכים לגברים לנגד עינינו

נבחרת הקדטים תהיה האחרונה שתצא לאליפות אירופה לקיץ זה. הנבחרת תמריא הערב לסופיה שם תתחיל ביום חמישי אליפות אירופה דרג ב' כשהמטרה לחזור תוך שנה אחת בלבד לדרג א'. הנבחרת תפגוש ביום חמישי את סקוטלנד, בשישי את מקדוניה, בשבת את אנגליה, ביום שני את הונגריה ובשלישי את אירלנד. 2 הראשונות בבית יעלו לשלב רבע הגמר שיערך בשיטת נוק-אאוט ושלוש הראשונות באליפות יעלו לדרג א'.
לקראת היציאה לאליפות סיכם המאמן דניאל גוט את תקופת ההכנה: "אנחנו בתחושה טובה. אני מאוד שמח על המחויבות והעבודה שהחברה הצעירים האלו עשו. התחלנו בינואר ולאט לאט הם הופכים לגברים לנגד עינינו. אני מקווה שנצליח להביא לידי ביטוי את העבודה הקשה שעשינו".
על הטורניר והבית שמצפה לנבחרת סיפר גוט: "אין משחקים קלים. ראינו גם הסקוטים ולכל נבחרת יש יתרונות וחסרונות. סקוטלנד זה משחק ראשון ולמחרת מקדוניה קבוצה טובה עם מאמן אמריקאי כחלק מהניסיון שלהם לשנות את הכדורסל הצעיר שלהם. אנגליה כמו כל הנבחרות שלהם מאוד אתלטים ובסוף הונגריה ואירלנד כדי לסגור את הבית. כרגע אנחנו מתרכזים בעצמנו, להביא את היכולות שלנו ואת היתרונות שלנו לטורניר ולגרום לקבוצות לשחק לא בקצב שלהן".
הנבחרת תצא בלי אחד מהשחקנים המובילים בשכבת הגיל הזו, יותם חנוכי שנפצע בצורה לא קלה בכתף ויעדר תקופה ממושכת. גוט דיבר עליו ועל פציעות נוספות שיש כעת בסגל: "האבדה של יותם משמעותית כי הוא שחקן גבוה עם יכולות של גארד שיכול לשחק בכמה עמדות עם קליעה מבחוץ. זה חסרון משמעותי, אבל אנחנו מתרכזים בחברה שיש איתנו פה ויש חברה טובים. יש פציעות שמטפלים בהן ונגיע מוכנים למשחק נגד סקוטלנד".
גוט לא מנמיך ציפיות ועל המטרות של הנבחרת אמר: "המטרה היא לעלות דרג. תמיד שואפים להיות במקום הראשון וככה גם עכשיו. אלו חברה צעירים שקשה לדעת איך יגיבו במצבים שונים. עשינו את ההכנה הכי טובה שיכולנו לעשות. יצאנו לשני טורנירים בינלאומיים שזה לא דבר שקורה כל שנה והיו טורנירים טובים והם ספגו ניסיון בינלאומי".
הסגל: תומר לוינסון – קפטן, גיא פלטין, אופק מלכה, גיא עלוש, עידן אלבר, גיא נצר, אלון דרוקר, איתי מושקוביץ, אופק לוי, רזיאל חיון, אייל ננקין, בר שיינבויים. הצוות: עוזרי המאמן עדי עמוס ואדיר אמר, מנהל נבחרת ירון שיף, מאמן כושר זיו ראובני, פיזיותרפיסט צבי רבינקוב. כמו את כל נבחרות ישראל גם את הנבחרת הזו ילווה באליפות המנהל המקצועי של איגוד הכדורסל פיני גרשון.