השינויים בפיב"א: כך מתכננים לקדם את הכדורסל באירופה

נציגי פיב"א ערכו היום יום עיון באיגוד הכדורסל לקראת שינוי שיטת המשחקים לנבחרת הלאומית החל מנובמבר 2017. כזכור מיד אחרי אליפות אירופה שתתקיים בקיץ 2017 בישראל, יחלו לראשונה משחקי מוקדמות אליפות העולם – סין 2019. המשחקים יתקיימו במהלך העונה בחודשים נובמבר 2017, פברואר, יוני ונובמבר 2018 והחלון שיסיים את משחקי המוקדמות יהיה בפברואר 2019.

בפיב"א הולכים בדרך בה בחרה פיפ"א לנהל את הכדורגל בעולם ומאמינים שמשחקים במהלך עונת המשחקים, יקדמו את הכדורסל, יגרמו לרבים יותר לצפות במשחקים וגם יבאו לקראת השחקנים שיזכו בכל 4 שנים לקיץ חופשי לחלוטין ממשחקים. בפיב"א מודעים לכך ששחקני ה-NBA יחמיצו חלק מהמשחקים אבל מעריכים שלקהל יהיה קל להזדהות עם שחקנים מקומיים וצעירים שיתפסו את מקומם. בפיב"א מדווחים שבפגישות עם היורוליג כבר סוכם על מעבר למשחקי נבחרות בחלונות במהלך העונה ובנושא הזה אין מחלוקת של ממש בין הצדדים.

בשיטה בחדשה 32 נבחרות דרג א' של אירופה יתחרו על 12 מקומות באליפות העולם 2019 בסין, מה שמגדיל עבור מדינות כמו ישראל את הסיכוי לעלות למשחקים אלו. בנוסף 2 המדינות הראשונות מאירופה באליפות העולם יעלו למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 ויתקיימו משחקי עלייה נוספים על פי דירוג באליפות העולם.

בפיב"א מתכוונים להפוך את משחקי מוקדמות אליפות העולם ובהמשך מוקדמות אליפות אירופה 2021, למשחקים פרימיום ולכן הם משדרגים את כל מערך ההכנה למשחקים, משדרגים את הדרישות מהאולמות השונים ומעתה לא יכלו מדינות לארח משחקים באולמות בני פחות מ-3,700 מקומות לדוגמא, יעלו הדרישות באירוח נבחרות אורחות וכו'.

פיב"א הציגו מערכת חדשה לרישום שחקנים למפעלים השונים, כולל משחקי הנבחרות הצעירות החל מינואר 2017, דבר שיקצר עד מאוד את הליך הרישום של שחקנים ומאמנים.

את יום העיון העבירו נטלי סאנדמאן ממחלקת האירועים של פיב"א וסאקיס קונטוס דובר פיב"א והשתתפו בו ראשי איגוד הכדורסל ואנשי אגף הנשים והגברים באיגוד.

מחר יגיעו 7 מאנשי פיב"א ליום עבודה בהיכל מנורה מבטחים במסגרת ההכנות לאליפות אירופה 2017.