השלמה: המאבק נגד הירידה פתוח, כפ"ס עדיין מושלמת

כמה ימים עמוסים במשחקי השלמה יישרו לנו קצת את המצב בטבלה בליגה הלאומית לנשים, רגע לפני שאנחנו מגיעים למחזור האחרון של העונה הסדירה. כאוכב עם ניצחון קריטי על נתניה פתחה מחדש את המאבק נגד הירידה, כפ"ס ניצחה 3 משחקים ב-5 ימים ושמרה על מאזן נקי, נצחונות גם לרעננה, גליל עליון ומג'דל כרום ששמרו על הסטטוס קוו בצמרת.

מאת: לילך וויס-רוזנברג

אליצור עירוני נתניה – הפועל כאוכב 58:52

אחרי שניצחה את אליצור יבנה, כאוכב ממשיכה במסע ההינצלות שלה מהירידה ומנצחת יריבה ישירה נוספת לאזור הקו האדום – נתניה. שני הנצחונות האלו הביאו את כאוכב למרחק של נקודה מהקו האדום, כשהיא עם משחק אחד פחות מנתניה ויבנה אותו תשלים ביום שבת הקרוב. אם כאוכב תנצח – למחזור האחרון של העונה יעלו 3 הקבוצות כשהן עם מאזן זהה.

כאוכב, שידעה שהיא חייבת את הניצחון במשחק הזה, פתחה אותו כשהיא חדה מאוד בהתקפה. מיתר אסולין וליאן עודה ייצרו נקודות בצבע וסידרו לה יתרון קל, כשבהמשך צמד שלשות של דליה חטיב ותאלא מוחמד חתמו את הרבע הראשון ביתרון 20:11 אורח. רבע שני – המומנטום עובר צד. סלים של הדר כהן ועמית כהן מצמצמים את הפער, ושלשה של עדן אסטטקאו לקראת הירידה להפסקה יחד עם עוד סל של עמית כהן קובעת מהפך – 26:27 נתניה בתום המחצית הראשונה.

כמו את הרבע הראשון, גם את השלישי כאוכב פתחה יותר טוב ושוב הצליחה לייצר לעצמה מומנטום ויתרון קל עם נקודות של עודה. נתניה שוב התקשתה לייצר ברבע הזה וגם שלשה של ליאל לייבוביץ לא עזרה לה יותר מדי, והיא סיימה את הרבע בפיגור 43:37. הרבע האחרון היה התקפי וכלל הרבה חילופי סלים בין הקבוצות, עם כהן ואסטטקאו בצד אחד ועודה את אסולין בצד השני. בכל הזמן הזה נתניה רדפה וכאוכב הצליחה לשמור על הפער, עד שהזמן של השרוניות אזל. בסיום כאוכב כאמור עם ניצחון סופר חשוב עבורה – 58:52.

הפועל גליל עליון – א.ס. רמה"ש 51:68

גליל שומרת על הבית מול רמה"ש, והיא קרובה מאוד לסיים את העונה במקום השלישי. השבוע בבית גליל גברה על רמה"ש, אחרי משחק די הפכפך. לקראת סוף הרבע הראשון הצפוניות הצליחו לברוח ליתרון דו ספרתי, אבל ברבע השני רמה"ש עם כמה שלשות הצליחה להוריד חזרה ובירידה להפסקה הפער היה רק 8. אבל במחצית השניה גליל שוב השתלטה על המשחק, ברחה ליתרון סביב ה-20 הפרש עליו שמרה עד לסיום.

קלעו לגליל עליון: הדר רפאל 21 (4 שלשות), ענבר לברון 15 (4 שלשות), רג'י גליידה 10, קרן מוזס 9, שני לוי 5, מיקה ביתן ואמה רוזנסטון 4 כ"א.

קלעו לרמה"ש: יעל גלילי 15, גילי ליאור ורוני קלינגר 11 כ"א, שלי שפית 5, הילה הניג 3, תמר אנגל, אלה נר ועופרי מנור 2 כ"א.

בני יהודה – הפועל גלבוע מעיינות 67:54

גלבוע מעיינות חוזרת מת"א עם ניצחון חוץ מרשים שממשיך את רצף הנצחונות שלה. רבע ראשון חזק של הצפוניות סידרה להן יתרון דו ספרתי, עליו הן הצליחו לשמור גם בהמשך המשחק כששתי הקבוצות מציגות יד לא רעה מחוץ לקשת.

קלעו לבני יהודה: אופיר קירשטיין 12, הדר לוי ועמית בן אליעזר 11, רוני גולדין 10, מגי איזה 4, מאיה צימרינג וסילב סואה 3 כ"א.

קלעו לגלבוע מעיינות: שיר רביב 17, נעה רודה 13, אליס חתוקאי 12, עדי פירסטנברג 10, מורג'אן סעדה 9, עמית סרויה ומאיה משה 3 כ"א.

אליצור יבנה – הפועל מג'דל כרום 88:43

מג'דל כרום רושמת ניצחון חמישי ברציפות ושומרת לעצמה סיכוי לסיים את העונה במקום השלישי. השבוע מג'דל יצאה דרומה ליבנה ועם ערב קליעה מוצלח מחוץ לקשת (11 שלשות) גברה על היריבה שלה. ברבע הראשון המשחק עוד היה שקול, אבל ברבע השני האורחת החלה בבריחה שלה ועד ההפסקה כבר הובילה ביתרון דו ספרתי. במחצית השניה המומנטום המשיך עם מג'דל שהגדילה עוד ועוד את היתרון שלה בדרך לניצחון.

קלעו ליבנה: אופק טלקר והדר לזרוב 13 כ"א, ליהי עוזרי 6, יפית כהן 4, מעין זילברמן 3, דניאל לוי ויאנה שפירו 2 כ"א.

קלעו למג'דל כרום: נור כיוף 22, שדא כנעאן 21 (5 שלשות), ג'ואן מוחמד 14, עלית כהן 13, אעישה חיג'אזי 10, דוניא חדיד 6, רואן חמדאן 2.

הפועל באר טוביה – אקדמיית וינגייט 69:61

ניצחון רביעי ברציפות לאקדמיה שממשיכה במומנטום שלה ותסיים את העונה במקום טוב בחלק העליון של הטבלה.

קלעו לבאר טוביה: תמר קופילביץ 22, יעל שטיינברג 13, ראם נונו 12, יובל בן אבו 8, הילה ממן ותמרה צור 3.

קלעו לוינגייט: יהלי לוי 15, רבקה ויוואג 11, מיה ניקוליץ וגל רביב 7 כ"א, עופר כספי ולי טייכמן 6 כ"א, ליאם בסטקאר 5, מאי בייקו 4, עלמה רשלבך, שיראל נחום ויעל מעיין 2 כ"א.

אליצור נתניה – מכבי רעננה 64:42

גם במשחק הקצוות השני שלה נתניה ירדה מנוצח, ולמעשה סיימה את העונה שלה ללא נצחונות. רעננה חזרה למעגל המנצחות אחרי ההפסד לכפ"ס והיא תסיים את העונה במקום השני ומחכה לראות מי תהיה היריבה שלה בחצי גמר הפלייאוף.

אס"א ירושלים – הפועל כפ"ס 64:52

כפ"ס סיימה שבוע מוצלח במיוחד עם ניצחון שלישי במסגרת הליגה והיא שומרת על מאזן נקי מהפסדים גם השבוע. השרוניות הובילו לאורך רוב המשחק ביתרון דו ספרתי קל, כירושלים רודפת ולא נותנת לה לברוח לפער גדול מדי. קאמבק יפה בין הרבע השני לשלישי של ירושלים הביא אותה ממינוס 14 למינוס 4 בלבד, אבל כפ"ס התעוררה בזמן, ברחה שוב ליתרון דו ספרתי ושמרה עליו עד לסיום.

קלעו לירושלים: נטע רפאל 20, טליה פרידמן 9, סבינה מרדנוב ונעה שמעוני 5, מורן שחם 4, רינת בן יעקב, אופיר דרור, דניאלה בן אבו ונועה נבו 2, לין כהן 1.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 17, ליעד אורבך 15, קרן נחמה 10, עלמה כהן 9, גלי קונטס 7, דרור מייברג 3, עמית מלכה 2, שחר יום טוב 1.

מכבי רעננה – הפועל כפ"ס 75:61 (השלמה 27)

המוליכה וסגניתה נפגשו בפעם השלישית העונה, וגם הפעם כפ"ס יצאה עם ידה על העליונה, ושוב אחרי משחק שהיה שקול ברובו. במשך קרוב ל-3 רבעים המשחק היה צמוד והפכפך, כשבמהלכו רעננה מובילה לא מעט דקות והצליחה גם לברוח ליתרון 8 במהלך הרבע השני. ריצת 12-0 בין סוף הרבע השלישי לתחילת הרבע האחרון הובילה את כפ"ס ליתרון דו ספרתי, ומזה רעננה כבר לא הצליחה לחזור. כפ"ס כאמור משלימה עוד ניצחון על היריבה שלה לצמרת.

קלעו לרעננה: טל יעקב 15, מורן שטרית 10, לנה פדולובה, רוני זהות, טלי בן ישי ובר סלע 8 כ"א, ניקול מיכאילץ 4.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 16, קרן נחמה ומיכל אפשטיין 15 כ"א, דרור מייברג 11, ליעד אורבך 10, גלי קונטס 8.

הפועל כפ"ס – אליצור נתניה 21:84 (השלמה 28)

כפ"ס הבלתי מנוצחת פגשה את נתניה הבלתי מנצחת העונה, ועל הפרקט לא היו הפתעות. כפ"ס הגדילה וקלעה לא פחות מ-18 שלשות במשחק הזה, הובילה לאורך כל המשחק ביתרון דו ספרתי גבוה ולא השאירה לנתניה סיכוי.

קלעו לכפ"ס: שחר יום טוב 29 (7 שלשות), שיר תירוש 23 (5 שלשות), קרן נחמה 12, רוני תמיר ודרור מייברג 7 כ"א, עמית מלכה 6.

קלעו לנתניה: אנג'לה חצ'דוריאן 16, לונה טיבי 4, יעל גרודר 1.

בני יהודה – הפועל כאוכב 50:58 (השלמה 27)

בני יהודה חוזרת לנצח אחרי 2 הפסדים, ושומרת על המקום החמישי בטבלה. כאוכב שכאמור נלחמת על חייה בליגה פתחה טוב את המשחק וסיימה את הרבע הראשון ביתרון קל, אבל נתקעה בהתקפה ברבעים הבאים ובני יהודה ניצלה זאת היטב כדי לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה שהספיק לה כדי לסיים עם הניצחון בבית.

קלעו לבני יהודה: מגי איזה 14, מורן ספיר 9, הדר לוי 8, עמית בן אליעזר 7, שירה בן דוד ושובל אור שלום 6 כ"א, רוני גולדין 5, אופיר קירשטיין 3.

קלעו לכאוכב: ליאן עודה 20, מיתר אסולין 14, דאליה חטיב 10, באראא מריח ואסיל עודה 3 כ"א.