חגיגת הפלייאוף של הליגה הלאומית מתחילה

אחרי עונה סדירה לא פשוטה, הליגה הלאומית מגיעה לשלבי ההכרעה עם משחקי הפלייאוף העליון והבית התחתון שייפתחו הערב (שלישי). כזכור, בשלב רבע הגמר המפגשים יהיו הטוב משלושה משחקים ובחצי הגמר הטוב מחמישה משחקים. שני כרטיסים יחולקו לליגת העל בסוף העונה. 

משחקי הפלייאוף ישוחקו בימי שלישי ושישי (ייתכנו שינויים לאור אילוצי שידור), ותתקיים חגיגת שידורים. בעמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל ישודרו שני משחקים בכל מחזור, ובהמשך גם ערוץ הספורט ישדר שני משחקים מרכזיים. 


אליצור איתו אשקלון (1) – מכבי עירוני ר"ג (8) (20:00, אולם עירוני אשקלון)
0:2 בעונה הסדירה לאליצור איתו אשקלון

העונה של אליצור איתו אשקלון עברה על מי מנוחות באופן יחסי, עד לשבועות האחרונים. מוליכת הטבלה ספגה שלושה הפסדים ברצף והחליטה להיפרד מחנן הירשוביץ לטובת אריק אלפסי. מאז הגעת האחרון ניצחה הקבוצה את שני משחקיה והיא מגיעה לפלייאוף העליון במומנטום חיובי ועם מטרה אחת ברורה – להשיג את הכרטיס לליגת העל. מנגד, מכבי עירוני ר"ג עברה עונה עם לא מעט טלטלות. זה התחיל בחזרה לליגה הלאומית ובקיץ מרשים מאד מבחינת סגל השחקנים. גם פתיחת העונה הייתה נראית מבטיחה, אלא שאז הגיע רצף הפסדים ואורי קוקיה שילם על כך. שמוליק ברנר חזר לקבוצה בה כיכב טמונה למאמן, ובפוטו פיניש נהדר הושג הכרטיס לרבע הגמר מהמקום השמיני. כמו באליצור איתו אשקלון, גם במכבי עירוני ר"ג יש לא מעט שחקנים מנוסים שכבר שיחקו בפלייאוף.

מכבי אשדוד (2) – הפועל עפולה (7) (הקריה, 19:00)
1:1 בעונה הסדירה 1

העונה הסדירה של מכבי אשדוד התאפיינה ביציבות. ברוב שלבי העונה היורדת מליגת העל שמרה על מקומה בצמרת הגבוהה. צמד הזרים, בילי מקשפרד ודורנד סקוט, הובילו את הקבוצה בחלק ההתקפי כאשר רביב פיטשון  ודולב דראפיץ' תרמו את שלהם. דווקא נגד הפועל עפולה, הדולפינים התקשו פעמיים – רק לפני כשלושה שבועות ניצחה הקבוצה מבירת העמק באולמה הביתי. העפולאים מגיעים לחלק האחרון של העונה עם סגל אחר מזה שפתח אותה. ניר קפלן החליף את רועי חגאי על הקווים, וגם בסגל השחקנים היו לא מעט שינויים. מה שבלט יותר מהכל זה חוסר היציבות של הפועל עפולה שבעקבותיו לא הצליחה לפלס דרכה לחלק העליון. יחד עם זאת, בקבוצה יכולים לשאוב עידוד משני המשחקים בעונה הסדירה.

על אף העובדה שמכבי אשדוד מדורגת שנייה, בלא מעט קטגוריות קבוצתיות הפועל עפולה נמצאת לפניה – הפועל עפולה לוקחת 41.3 ריבאונדים למשחק, ואילו מכבי אשדוד רק 39.6. הפועל עפולה קולעת ב-52 אחוז לשתיים, ומכבי אשדוד מדייקת ב-47.3 מטווח זה. מנגד, מכבי אשדוד סוחטת הכי הרבה עבירות בליגה (21.4 למשחק), ומנגד הפועל עפולה לפני אחרונה בקטגוריה זו עם 19.1 למשחק.

דולב דראפיץ', אקס הפועל עפולה, העמיד העונה נגד קבוצתו לשעבר 15.5 נקודות ב-45 אחוז מחוץ לקשת.

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון (3) – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (6) (18:00, כפר בלום, ישיר בערוץ הספורט)
1:1 בעונה הסדירה

שתי הקבוצות נפגשו פעמיים בחודש האחרון במסגרת העונה הסדירה וכל קבוצה שמרה על הבית. לאורך מרבית שלבי העונה שתי הקבוצות היו בצמרת הגבוהה, אך במחזור הסיום הקבוצה מכפר בלום ניצחה והבטיחה מקום שלישי ומנגד הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין הפסידה ונפלה למקום השישי בתוך בית מרובע. הקבוצה של נתי כהן נשענת על צמד הזרים שלה – סטורם וורן ולייס דאן שהובילו את הקבוצה לאורך העונה הסדירה. מהצד השני, הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון התבססה בעיקר על הישראלים – עומר טל ואלון ספיר ניפקו עונות שיא מבחינה אישית, אנטוני פישר תרם את שלו וגבי צ'אצ'אשווילי פרץ לתודעה. על הקווים נקבל מאצ'-אפ מעניין בין ברק פלג לנתי כהן שאינן בעבר בכפר בלום. מבחינת כהן הפעם האחרונה בה היה ברבע גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית זה נגמר בעליית ליגה עם מכבי קרית גת. הצפוניים יקוו לשמור על הבית בעזרת הקהל המקומי שדוחף אותם.

עירוני קרית אתא – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה (רמז, 20:00, ישיר בעמוד הפייסבוק)
1:1 בעונה הסדירה

שתי קבוצות שסיימו צמודות בטבלה, הן במיקום והן במאזן שלהן שהיה זהה. עירוני קרית אתא הצליחה בחצי השני של העונה להיות קבוצה מנצחת וידעה לקחת ניצחונות במשחקים צמודים וגם מחוץ לאולמה הביתי. באולם רמז הפסידו העונה הצפוניים ארבע פעמים בלבד. ההגעה של סטו דאגלס לקבוצה שיפרה את הראיון מחוץ לקשת והוא קולע ב-36 אחוז לשלוש. לאורך העונה מרליין ויל סחב את הקבוצה במרבית הקטגוריות, וגם הפעם יהיה לו תפקיד מרכזי. מנגד, הקבוצה מעיר היהלומים הצליחה, בסגל צנוע יחסית, לסיים את העונה הסדירה במקום החמישי ועם הרבה מחמאות. רובן נייברגר קיבל אמיתי מושקוביץ מעל ל-18 נקודות בממוצע למשחק והוא היה לישראלים הבולט ביותר העונה. באליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה מתבססים על משחק הצבע בראשות ברייס וושינגטון ועבדוליא גויא שלרוב שולטים ברחבות. בפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו לסדרת פלייאוף זה היה בעונת 2014/15, כאשר גם אז שרון אברהמי עמד על הקווים בקרית אתא ואוראל לב שיחק בקבוצה והשניים ניצחו בסדרה 1:2 בדרך לגמר הפלייאוף.

שתי הקבוצות מעידות נתונים די זהים במרבית הקטגוריות. אחד ההבדלים המשמעותיים הוא באיבודי הכדור – היהלומים מאבדים 15.1 פעמים (מקום שני בליגה), ואילו קרית אתא רק 13.1. בנוסף, אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה מדורגת אחרונה בסחיטת עבירות עם 18.3 למשחק. יחד עם זאת, היהלומים מתפארים בהגנה שלהם שספגה רק 80.7 נקודות, לעומת 83 של עירוני קרית אתא.

בית תחתון:

  עירוני 'יובלים' רעננה – אליצור יבנה (מטרווסט, 19:30, שידור ישיר בפייסבוק)

משחק עונה בתחתית. עירוני 'יובלים' רעננה ניצחה את שני משחקי הבית האחרונים שלה, ועשתה זאת מול קבוצות צמרת. יוסי בונן הצליח לייצב את ההגנה של קבוצתו שספגה רק 78.4 נקודות בחמשת המחזורים האחרונים. ברעננה יודעים כי ניצחון שלישי על יבנה יפתח פער של שני משחקים וחצי, ויקרב את הקבוצה לחוף מבטחים. בדיוק בגלל הנתון הזה באליצור יבנה יודעים כי הם חייבים לנצח. לאחר שכבר עלו אל מעל לקו האדום, ביבנה שוב חזרו למקום ממנו יורדים ליגה בגלל רצף הניצחונות של יריבתה השבוע. במחזור האחרון של העונה הסדירה הפסידו היבנאים בפעם השלישית ברצף כשנכנעו בהארכה לרמת השרון שיין נדל"ן.


מכבי 'סנו' הוד"ש – הפועל עכו/מטה אשר (עתידים, 19:30)

אחרי חמישה הפסדים ברצף, מכבי 'סנו' הוד"ש התאוששה עם ניצחון ביתי על מכבי קרית מוצקין. גם לפני רצף ההפסדים, הניצחון האחרון של הקבוצה היה על נציגת הקריות, כך שבמהלך חודש אפריל החניכים של אלון שטיין ניצחו קבוצה אחת. מהעבר השני, הפועל עכו/מטה אשר ניצחה באולם עתידים רק לפני שלושה שבועות, אלא שזה היה הניצחון האחרון שלה. מאז ספגה הקבוצה חמישה הפסדים רצופים שדדרו אותה אל מתחת לקו האדום. המרחק מחוף מבטחים עומד כעת על שני משחקים, והמרחק בין שתי הקבוצות עומד על שלושה משחקים כך שהפסד יגרום לכך שהעולם החדשה כנראה לא תוכל לעקוף את מכבי 'סנו' הוד"ש.


אחרי ההפסד במחזור הנעילה של העונה הסדירה, במכבי קרית מוצקין יזדקקו לנס על מנת להישאר בליגה. הפער מהמקום שמעניק עונה נוספת עומדת על שלושה משחקים, כאשר נותרו שישה בקופה. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים אמורה לשחק גם בעונה הבאה בליגה הלאומית, אלא אם יקרה משהו בלתי צפוי. מתן חרוש זקוק לניצחון נוסף על מנת להיות רגוע יותר והוא יקווה להשיג אותו במשחק הנוכחי.  

הפועל ר"ג גבעתיים – מכבי קרית מוצקין (זיסמן, 19:30)

אחרי ההפסד במחזור הנעילה של העונה הסדירה, במכבי קרית מוצקין יזדקקו לנס על מנת להישאר בליגה. הפער מהמקום שמעניק עונה נוספת עומדת על שלושה משחקים, כאשר נותרו שישה בקופה. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים אמורה לשחק גם בעונה הבאה בליגה הלאומית, אלא אם יקרה משהו בלתי צפוי. מתן חרוש זקוק לניצחון נוסף על מנת להיות רגוע יותר והוא יקווה להשיג אותו במשחק הנוכחי.