חיפה יוצאת לרמת השרון, אשדוד במשחק חשוב עירוני ר"ג

חמישה משחקי השלמה יתקיימו הערב (מוצ"ש) בליגה הלאומית. רועי פרל יערוך הופעת בכורה על הקווים בעפולה מול אליצור איתו אשקלון. מכבי 'נקסט אורבן' חיפה תנסה לחזור לנצח ברמת השרון, ג'ייסון סיגרס ועירוני רעננה יארחו את דימיטריוס טרידוול והפועל ר"ג גבעתיים. מכבי אשדוד חייבת נצחון מול מכבי עירוני רמת גן שמגיעה אחרי שני ניצחונות רצופים. אתמול (שישי) עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא גברה על מכבי D-City מעלה אדומים 72:69 אחרי דרמה.

מאת: ניב שמולי
צילום: לימור מלינוף

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן – מכבי 'נקסט אורבן' חיפה (קרית יערים, 19:30, שידור ישיר בפייסבוק)

א.ס רמת השרון ממשיכה בעונה האדירה שלה וניצבת במקום השלישי. לגיא קנטור יכול יש הרבה מאד סיבות לאופטימיות לקראת ההמשך – קווין קייפרס וטיילר ווידמן ממשיכים להיות צמד זרים בולט, ים יונתן במגמת שיפור, וגם כשהראל דדון לא משחק יש מי שימלא את החלל. מעבר לכך, א.ס רמת השרון שיין נדל"ן הפסידה פעם אחת בלבד העונה בבית. מנגד, מכבי 'נקסט אורבן' חיפה נבלמה השבוע בשוהם במשחק שקול, ומגיעה למשחק קריטי ברמת השרון. אבי סוכר מקבל תרומה משמעותית מקוואמי וון, אבל מי שהתעורר לאחרונה הוא דניאל קופרברג שבארבעת המשחקים האחרונים קלע 16.5 נקודות. ניצחון חיפאי יקרב אותם אל הרביעייה הראשונה, בעוד הפסד יחזיר את הקבוצה אחורה אל מאבקי הכניסה לפלייאוף.

הנתון הנוסף: שתי הקבוצות זורקות הכי עט העונה מחוץ לקשת – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן עם 21.9 זריקות, מכבי 'נקסט אורבן' חיפה עם 22.3 זריקות בממוצע למשחק.

עירוני רעננה – הפועל ר"ג גבעתיים (מטרווסט, 20:30)

הניצחונות הביתיים של עירוני רעננה בתקופה האחרונה החזירו את הקבוצה למאבק הכניסה לפלייאוף. שני המשחקים הקבוצה של הקבוצה מפנינת השרון יקבעו לאן מועדות פניה כאשר בסוף השבוע הבא תפגוש הקבוצה את מכבי מעלה אדומים. בהיעדרו של רביב לימונד, ג'ייסון סיגרס לוקח אחריות ומעמיד עד כה 25.2 נקודות. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים מתוסכלת מההפסדים האחרונים שהוכרעו בדקות הסיום. בדיוק כמו יריבתם, גם האורדונים ניצבים בפני שבוע קריטי כאשר ביום שלישי הם יתמודדו מול מכבי מעלה אדומים. הקבוצה של מתן חרוש אחרונה בליגה באחוזים מהקו עם 60 אחוז בלבד. כזכור, ביום ראשון היא הפסידה לעירוני 'גשם' נהריה מהחטאת עונשים של דימיטריוס טרידוול בסיום.

הנתון הנוסף: דימיטריוס טרידוול וג'ייסון סיגרס, ששיחקו יחד בגלבוע/גליל והעלו את הקבוצה ליגה, ייפגשו.

הפועל עפולה – אליצור איתו אשקלון (אולם עירוני עפולה, 21:15)

הפועל עפולה עבר שבוע מטלטל. אחרי שני הפסדים רצופים, כולל אחד מפתיע מאד בהוד השרון, החליטו בהנהלה על שינוי. ניר קפלן פוטר, ובמקומו הוחזר רועי פרל שיערוך הופעת בכורה על הקווים. זיו בן צבי ודניאל דנינו הפצועים ימשיכו להיעדר, אולם בעפולה יודעים כי הם חייבים לנצח על מנת שלא להסתבך במאבקי הכניסה לפלייאוף. מנגד, אליצור איתו אשקלון תגיע לעמק בפעם השנייה בתוך ארבעה ימים אחרי שניצחה ביום רביעי את הפועל מגדל העמק/יזרעאל. היה זה ניצחון ראשון אחרי חמישה הפסדי ליגה רצופים. עמית תמיר יצטרך שוב לקבל תרומה משמעותית מהישראלים, כאשר גיא נצר סיפק 9 נקודות במשחק האחרון ועומר בן דוד פלרטט עם טריפל דאבל.

הנתון הנוסף: מפגש שלישי בין הקבוצות העונה, כאשר עד כה כל קבוצה ניצחה בביתה.

מכבי אשדוד – מכבי עירוני רמת גן (הקריה, 20:30)

ההפסד ביום שלישי האחרון הותיר את מכבי אשדוד על ארבעה ניצחונות בלבד, כשהיא לפני סדרת משחקים לא פשוטה בכלל. הקבוצה של נעמי קולודני מתבססת על השלשות, אולם בכל הקשור לטווח שתי הנקודות היא מתקשה. אריאל ז'אנו בולט מחוץ לקשת עם 54 אחוז עונתי. מנגד, הגעת רביב לימונד שינתה את המומנטום השלילי של מכבי עירוני רמת גן עם שני ניצחונות רצופים והקבוצה של שמוליק ברנר חזק בתמונת הרביעייה הראשונה. ביום שלישי האחרון בן אלטיט הציג משחק נהדר עם 12 נקודות מול קרית אתא. ב-12 משחקים העונה סיימה מכבי עירוני רמת גן עם לפחות 100 נקודות מדד.

הנתון הנוסף: מאז הגעת רביב לימונד, מכבי עירוני רמת גן קולעת מעל 60 אחוז לשתי נקודות.

עירוני 'גשם' נהריה – מכבי 'סנו' הוד"ש (עין שרה 20:30)

הסגולים חוזרים למשחק ביתי בליגה אחרי כשלושה שבועות. הניצחון על הפועל ר"ג גבעתיים הושג בקושי רב, ובהמשך השבוע הסגולים ניצחו גם בליגה הבלקנית. במשחק הביתי מול היריבה מהדרום יודעים בקבוצה כי עליהם לרשום וי נוסף. מנגד, מכבי 'סנו' הוד"ש סיפקה תצוגת ענק ביום שלישי. אחרון כשהביסה את הפועל עפולה במשחק אדיר של יובל מיכאלי. בילי מקשפרד, שלא שיחק ביום שלישי, נמצא בספק בגלל פציעה בקרסול. על מנת להפתיע בעין שרה, נועלת הטבלה תצטרך עוד משחק הירואי של הצוות הישראלי.

הנתון הנוסף: בשני משחקים בלבד העונה קלעה עירוני 'גשם' נהריה מעל 9 שלשות.