חצאי הגמר יוצאים לדרך

רגע השיא בליגה הלאומית לפנינו כשחצאי הגמר ייפתחו הערב (רביעי). אליצור איתו אשקלון תפגוש את אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה והפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון את הפועל עפולה. כזכור, שתי המנצחות בסדרות תעפלנה אל ליגת העל. אליצור איתו אשקלון מגיעה כפייבוריטית לסדרה מול היהלומים, כשארקי אלפסי, שאימן בעבר בנתניה, ירצה לחזור לליגה הראשונה. הקבוצה מכפר בלום תרצה לנצח את חצי הגמר בין הצפוניות ולשוב לליגת העל לראשונה מאז עונת 2007/08. 

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – הפועל עפולה (כפר בלום, 19:00ישיר בעמוד הפייסבוק)

למרות שסיימה את העונה במקום השלישי, הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון תזכה ליתרון ביתיות לאחר שהפועל עפולה הדיחה את מכבי אשדוד בשלב רבע הגמר. הקבוצה מכפר בלום, שכבר ניצחה פעמיים העונה את הפועל עפולה, תרצה להמשיך להתבסס על הקליעה מחוץ לקשת לאחר שקלעה 9.3 שלשות בסדרת רבע הגמר. מנגד, הפועל עפולה חוזרת לחצי הגמר לאחר היעדרות בת ארבע שנים. בפעם האחרונה שהעפולאים היו בחצי הגמר נועם מטלון ועומר טל שיתפו פעולה. בסדרת רבע הגמר התבססה עפולה על האחוזים לשתי נקודות, ועשתה זאת בעיקר בזכות ג'ימי הול וקרון דשילדס. יחד עם זאת, הקבוצה של ניר קפלן קלעה ברבע הגמר רק ב-66 אחוז מהקו – נתון שיכול לשחק לרעתה. תגלית העונה, תומר כהן, הוא ללא ספק האקס פקטור של העפולאים לאחר שהעמיד ברבע הגמר 19.3 נקודות ב-56 אחוז מחוץ לקשת. ניר קפלן וברק פלג יוכלו בתום הסדרה לעלות לליגת העל לראשונה כמאמנים ראשיים. קרון דשילדס, שטרם הפסיד סדרה בישראל, ירצה לשמור על המאזן הזה. מנגד, אלון ספיר הפסיד את שתי ההזדמנויות שהיו לו בעבר לעלות ליגה ויקווה כי בפעם השלישית יעמוד במשימה.

*המשחק השני בסדרה יתקיים במוצאי שבת בשעה 21:15  

אליצור איתו אשקלון – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה (אולם עירוני אשקלון, 18:00, ישיר בערוץ הספורט)

סדרת רבע הגמר של אליצור איתו אשקלון נמשכה לאורך כמעט חודש שלם, וביום ראשון הקבוצה מדרום השלימה את העבודה עם ניצחון ביתי על מכבי עירוני ר"ג. אלופת העונה הסדירה תוכל להתבסס בסדרה הזאת על הניסיון שיש לה ועל העומק בספסל. אריק אלפסי, שגדל בנתניה ואף אימן את הקבוצה המקומית, יפגוש אותה בדרך לליגת העל. מנגד, כשלושה שבועות חלפו מאז הניצחון הגדול של היהלומים על עירוני קרית אתא. בזמן הזה בנתניה קיימו משחק אימון בכפר בלום,צריך יהיה מעניין לראות כיצד תחזור הקבוצה. בסדרת רבע הגמר ברייס וושינגטון ועבדוליא גויא שלטו בצבע, והפעם מחכים להם אלונזו קולמן ואארון אפס. רובן נייברגר יקווה ליכולת טובה של איתי מושקוביץ, כפי שהציג במשחק השלישי ברבע הגמר.

*שימו לב: המשחק השני בסדרה יתקיים ביום ראשון (19:40).