חצי גמר: עמק יזרעאל והפועל ראשל"צ שמרו על הביתיות

סדרות חצי גמר הפלייאוף בנערות א' על נפתחו אמש כששתי המארחות שמרו על הבית. הפועל עמק יזרעאל ניצחה את א.ס. רמה"ש אחרי שהצליחה לבלום בזמן קאמבק מרשים של האורחת ברבע האחרון, הפועל ראשל"צ ניצחה את מכבי חיפה במשחק בו שלטה מההתחלה ועד הסיום.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

הפועל עמק יזרעאל – א.ס. רמה"ש 58:68 (1-0 לעמק יזרעאל בסדרה)

עמק יזרעאל שמרה על הבית ועלתה ליתרון 1-0 בסדרת חצי הגמר, אחרי משחק בו הוליכה ברובו כולל ביתרון דו ספרתי של 25 הפרש. קאמבק מרשים של רמה"ש ברבע האחרון החזיר אותה למשחק, אבל זה לא היה מספיק בשביל להפוך שוב את התוצאה והיא תנסה להתאושש בשבוע הבא אצלה בבית.

עמק יזרעאל פתחה טוב את המשחק עם לחץ על כל המגרש שהשאיר את רמה"ש על נקודה אחת  במשך 3 דקות, ובמקביל נעמה הלוי ואורי אהרוני עם שלשות העלו אותה ליתרון 1:8. האורחת התעוררה והחלה גם היא ללחוץ בהגנה ובמקביל איפסה את היד בהתקפה עם נקודות של שירה בן אלי ואנחנו בשוויון 10 אחרי 5 דקות של כדורסל. החצי השני של הרבע המשיך עם קצת חילופי סלים כשבין לבין רמה"ש מצליחה לעלות ליתרון 4, אבל אז הלוי שוב לקח את המשחק על עצמה ועם 7 רצופות כולל שלשת באזר משוגעת מהחצי קבעה 16:19 מקומי בתום הרבע הראשון.

יזרעאל המשיכה במומנטום לתוך הרבע השני ועם כמה חטיפות ונקודות יפות בצבע כולל סל בחדירה של ליאן אשל הגדילה את הפער ל-18:25. שוב מיני מומנטום הגנתי טוב של רמה"ש עם 4 רצופות של רוני נוה עזר לה לצמצם, רק שהפעם העמק ידעה לעצור את הקאמבק לפני שהושלם. הלוי בכמה חדירות יפות בצבע פלוס צמד שלשות הגדילה ליתרון שיא של העמק 26:40. סיום רבע טוב של רמה"ש בהובלת נוה ואלה נר צמצמם שוב – 33:41 בירידה להפסקה.

האורחת באדום קלעה את הסל הראשון של המחצית השניה, אבל כאן נתקעה ולא קלעה יותר סלי שדה ברבע השלישי כשהיא רושמת יותר מדי איבודים של חוסר ריכוז במסירה לאורך הרבע. בצד השני קיבלו מופע שלשות של עמק יזרעאל ונקודות קלות מדי בצבע של הלוי שהקפיצו את הפער מעל ל-20 הפרש. שלשת באזר נוספת של המארחת, הפעם מידיה של אשל, חתמו את הרבע השלישי ב-36:61 מקומי.

רמה"ש עלתה לרבע האחרון והראתה שהיא עדיין לא ויתרה על המשחק. הפעם העמק היא זאת שלא פגעה בהתקפה, כשהיא לא מנצלת גם הרבה כדורים חוזרים בהתקפה. אט אט האורחת באדום הצליחה לקזז את הפער שיכל אפילו להיסגר יותר אם היא הייתה קצת יותר חדה מתחת לסל. שלשות של נר ובן אלי צמצמו למינוס 10 כ-2 דקות לסיום, אבל כאן המומנטום האורח נגמר. הזריקות הבאות מבחוץ של רמה"ש כבר לא נכנסו, והעמק הצליחה בזמן הנותר לשמור על היתרון הדו ספרתי בדרך לניצחון.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 39 (6 שלשות), ליאן אשל 12, יולי טל 7, יעלי אורן 5, אורי אהרוני 3, אלה דוידסון 2.

קלעו לרמה"ש: שירה בן אלי 20, רוני נוה 17, אלה נר וגלי רוטשילד 7, רותם ורסנו 3, נעמי כהן מינץ ואריאל סלומון 2.

הפועל ראשל"צ – מכבי חיפה 40:80 (1-0 לראשל"צ בגמר)

אחרי שנפגשו בגמר גביע המדינה, ראשל"צ וחיפה נפגשו שוב לחצי גמר הפלייאוף, כשגם הפעם המשחק היה בשליטה של ראשל"צ שניצחה בהפרש דו ספרתי גבוה. כבר ברבע הראשון ראינו את ראשל"צ קולעת היטב מבפנים ומבחוץ כש-השלשה הרביעית של המארחת ברבע הזה חתמה אותו עם יתרון 9:22 אדום. הרבע השני התחיל עם קצת חילופי סלים ששמרו את הפער בעינו, עד שראשל"צ בריצת 0-9 שוב הקפיצה את הפער וירדה להפסקה ביתרון 18:46. גם את הרבע השלישי המארחת פתחה עם ריצת 0-9 כשהמשך הרבע היה רווי שלשות כמו הראשון, והפער טיפס לשיא של 46 הפרש. ברבע האחרון חיפה הצליחה למזר קצת נזקים דבר שלא באמת יעודד אותה אחרי המשחק הזה, ובסיום ראשל"צ מסמנת עוד וי במסע להגנה על התואר.

קלעו לראשל"צ: הילה קארש 25, רומי אלבז 16, עמית טרנר ורוני גופר 11, דוריאן דהן סוויץ 8, רומי עובד 4, תהל קוור 3, נגה אטינגר 2.

קלעו לחיפה: דניאלה גיל 19, תמר זינגר 7, רוני ברק 5, מיקה דנה 3, ליהיא שמר, שירה סלומון ונעה ליפשיץ 2 כ"א.