חצי גמר פלייאוף נערים: משחק מספר 1

שני משחקים מרתקים בפתיחת סדרות חצי גמר פלייאוף נערים על אליפות המדינה. גלבוע/מעיינות מנצחת אחרי מהפך במשחק את רעננה, מכבי ת"א מנצחת בסיום דרמטי את הפועל ירושלים על נקודה.

מכבי יהושע ת"א – הפועל נבון ירושלים 72-73 (0-1 למכבי יהושע ת"א בסדרה)

משחק דרמטי, צומד ומתוח בהדר יוסף בין הפועל ירושלים למכבי ת"א בצהריי שישי לצלילי משרוקיתם של דוד רומנו ורן לב. הרבע הראשון היה צמוד שעידן אלבר בצהוב פותח את המשחק עם 14 נקודות רצופות, 4 שלשות וסל שמנגד עמית שדה, ארז רפאלי ואורי בר מספקים נקודות לאדומים ובסיום הרבע 22-23 לירושלים.

ברבע השני נדב אורון וטום אפשטיין מובילים ריצה של מכבי ת"א שמביאה אותם ליתרון 36-43 במחצית.

הרבע השלישי היה צמוד שהקבוצות מתקשות לייצר נקודות, אצל הצהובים, נדב אורון ממשיך את הכושר הטוב שלו מהרבע השלישי ואליו מצטרף עידן אלבר שמנגד שלשה וסל של טמיר בראלי וסיומת טובה  של אורי בר ואריאל דרעי ובסיום הרבע השלישי 54-59 למכבי ת"א.

הרבע האחרון היה שייך לאדומים שעובדים בהגנהף ובהתקפה היו אלה בראלי, בר ודרעי ומנגד טום אפשטיין מחזיק את מכבי ת"א במשחק. במצב של 70-72 למכבי ת"א, הצהובים עושים עבירה, ועמית שדה קולע בקור רוח 2/2 מהקו והמשחק בשוויון 72-72. מכבי ת"א מוציאים את הכדור לעידן אלבר שסוחט עבירה והולך אל הקו. אלבר קולע 1/2 ומכבי ת"א ביתרון נקודה 72-73. ירושלים לוקחים פסק זמן ולא מצליחים לייצר סל והמשחק מסתיים בניצחון דרמטי 72-73 למחזיקת הגביע שעולה ליתרון 0-1 בסדרה. המשחק הבא ביום ראשון בירושלים.

קלעו למכבי ת"א:

עידן אלבר – 23 (4 שלשות), נדב אורון – 15, עמית שדה וטום אפשטיין – 10, נווה בן שמן – 5, שיר מוראידי – 4, ארז רפאלי, גל כהן וניר קוניק – 2

קלעו להפועל ירושלים:

אריאל דרעי – 15, אורי בר -12, עמית שדה וטמיר בראלי – 11, ארז רפאלי – 9 (3 שלשות), גל אברס – 6, יונתן פלד וגל אברס – 4, איתמר ויסמן ואיתי ננצמן – 2

הפועל גלבוע/מעיינות – מכבי רעננה עירוני 67-81 (0-1 לגלבוע/מעיינות בסדרה)

שישי בצהריים באולם הלח בעין חרוד התכנסו לא פחות מ-280 צופים שמילאו כמעט את כל אולם עין חרוד למשחק מספר 1 בחצי גמר אליפות המדינה לנערים.
שתי הקבוצות טרם הפסידו העונה בליגה ובסדרות שמינית הגמר וברבע הגמר וההפסדים היחידים שלהם היו בגביע המדינה השנה מבחינה רשמית.
גלבוע/מעיינות הגיעה עם סגל מלא שאמיר שפיר ואיתמר ברסון לא כשירים ב-100% אבל עומדים לרשות המאמן ולא ויתרו על המשחק. מנגד רעננה הגיעו גם כן עם סגל מלא ובריא.
כבר מהפתיחה ראינו שני סגנונות שונים במשחק.
האורחים מהפתיחה ירו מכל טווח למעט ננקין המצויין שהיה היחידי משורות הכחולים שהגיע לטבעת והשאיר כדורים לחבריו. המקומיים מצידם אוהבים מאוד את משחק הריצה והלחץ בהגנה וניסו להכתיב את הקצב. השחקנים מהשרון היו אלו שהוליכו במרבית הרבע עם לא פחות מ 4 שלשות כבר ברבע הראשון. חנוכי המקומי הסתבך כבר בפתיחה עם 2 עבירות ואוסטרייך נאלץ להחליפו. בסיום הרבע הראשון 24-21 רעננה שרעננה משתפים 6 שחקנים בלבד ברבע והמקומיים כבר 10 שחקנים דרכו על המגרש.
רבע שני האורחים בטירוף., איתי רם וננקין מעלים את קבוצתם ליתרון שיא במשחק 33-21 . פסק זמן של אוסטרייך עוצר את המפולת שחנוכי עם בעיית עבירות חוזר למשחק בלית ברירה. דקה וחצי על המגרש הספיקו לחנוכי להרים את עין חרוד באוויר עם 3 שלשות רצופות שאילצו הפעם את פוסק האורח, לקחת פסק זמן משלו (33-30).רעננה חזרו למגרש אבל המומנטום באדום נמשך ושפיר משלים את המהפך ומעלה את האדומים לבנים ליתרון במשחק (36-38). חנוכי בעבירה שלישית לחובתו, העביר את המומנטום בחזרה לשחקני השרון ובסיום המחצית דניאל רון ורם דאגו שהיתרון ישאר שלהם 44-41 שרעננה קולעים לא פחות מ-7 שלשות במחצית הראשונה.
בחצי השני המטווח מחוץ לקשת נמשך אך הפעם גם המקומיים נותנים מענה. סאקס רון ורם פתחו את הרבע השלישי ב-3 שלשות רצופות. מושקוביץ יוחנן החזירו משלהם. התחמושת לרעננה מאמצע הרבע השלישי החלה לאזול והאדומים לבנים מבצעים שוב מהפך בתוצאה עם דקות טובות מאוד של ברסון בהתקפה ואונה בהגנה ובסיום הרבע השלישי יתרון מקומי 57-61 ששחקני רעננה מתחילים להראות סימני עייפות בגלל הרוטציה הקצרה מאוד שעומדת לרשות פוסק .
ברבע הרביעי ראינו רק קבוצה אחת על המגרש וזה האדומים לבנים מגלבוע/מעיינות. העומק של אוסטרייך עשה את שלו וחנוכי שפותח את הרבע האחרון עם 7 אישיות רצופות מעלה את לבוע/מעיינות לדו ספרתי ראשון . פוסק מיהר שוב לקחת פסק זמן אבל השחקנים שלו המשיכו לזרוק ללא אבחנה מחוץ לקשת שהכדורים קצרים ולא מוצאים את הטבעת שרק ננקין מנסה לייצר מצבים טובים יותר בחדירות משכנעות . 5 דקות לסוף המקומיים ברשות חיון כבר עולים ל+17 שהאורחים גם סיימו את פסקי הזמן שלהם ונראו תשושים לגמרי. עד הסיום רוטציות רחבות באדומים לבנים ומאמץ אחרון של הכחולים העייפים שקלעו 10 נקודות בלבד ברבע האחרון סיימו את המשחק ב 67-81 לגלבוע/מעיינות שעולה ליתרון 0-1 .
ביום שני משחק מספר 2 ברעננה.
שפטו היטב אלעד ליבוביץ ואבירם סימא.

קלעו לגלבוע/מעיינות :
יותם חנוכי -23 (5 שלשות),איתי מושקוביץ -21 (4 שלשות, 9 ריבאונדים, 8 אסיסטים), רזיאל חיון- 11, איתמר ברסון -10 ,אמיר שפיר-5, גלעד אונה -4 ,עומר אלבז-4, הראל יוחנן -3

קלעו לרעננה :
דניאל רון -19 (3 שלשות ), גלעד מלניק -16 (3 שלשות) ,איתי רם -14 (3 שלשות ),אייל ננקין-6, איתמר סאקס-5,גיא בני -4 , עדי אקשטיין -3