יבנה הפתיעה את מכבי ת"א, נס ציונה עלתה לרבע הגמר

שלב שמינית הגמר בפלייאוף ליגת העל לנוער הסתיים עם ניצחון של נס ציונה על עמק יזרעאל, וממש רגע לאחר מכן שלב רבע הגמר יצא לדרך והוא נפתח עם שני נצחונות חוץ. בצפון הפועל ת"א ניצחה את מכבי חיפה אחרי משחק שקול במיוחד, במרכז אליצור יבנה הפתיעה את מכבי ת"א אחרי שהצליחה לברוח לה ברבע השלישי.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

עירוני 'מ. רוטשטיין' נס ציונה – הפועל עמק יזרעאל 45:72 (2-1 לנס ציונה בסדרה)

נס ציונה תפסה את המקום האחרון ברבע גמר הפלייאוף, אחרי ניצחון ביתי נוסף על עמק יזרעאל. למרות התוצאה הגבוה בה הסתיים המשחק, הוא לא היה כל כך חד צדדי. המחצית הראשונה הייתה שקולה ברובה עם יתרון קל למארחים, שלקראת ההפסקה ברחו לפלוס 7. גם ברבע השלישי יזרעאל הצליחה להישאר קרובה, כששוב סיום רבע טוב של נס ציונה מביא אותה הפעם ליתרון 10.

ואז הגיע הרבע האחרון. הכדורים של הצפונים סירבו להיכנס, והם איבדו גם לא מעט כדורים כשבצד השני נס ציונה באחוזים טובים הענישה ותוך 5 דקות הפער כבר קפץ לאזור ה-20. עמק יזרעאל סיימה את הרבע עם 6 נקודות בלבד, וראתה איך נס ציונה ממשיכה להגדיל את הפער בדרך לניצחון ששולח אותה לשלב הבא.

קלעו לנס ציונה: יובל חנקין 20 (4 אס', 4 שלשות), שגיא קמחג'י 17 (6 רב'), להב אקרמן 11 (10 רב'), ארבל גלאון 6, יותם חיימוביץ 5, נועם חמו (4 אס') ונדב נבון 4 כ"א, דור בר 2.

קלעו לעמק יזרעאל: רז צור 15 (8 רב'), אדיר קלעי 10 (12 רב'), אורי בן ארי (10 רב') ואורי חן (10 רב') 7 כ"א, יאיר קרולקר ואלון סימונס 2 כ"א, חן יוסיפוביץ ויפתח שלמון 1 כ"א.

מכבי 'אסי' חיפה – הפועל ת"א 68:62 (1-0 לת"א בסדרה)

בפעם הקודמת שהפועל ת"א הגיעה לחיפה – היא חזרה משם עם הפסד כואב בכמעט 30 הפרש. הפעם זה היה אחרת לגמרי. למרות שלאדומים לקח כמה דקות להיכנס למשחק וחיפה כבר הצליחה לברוח ליתרון 2:10 בדקות הראשונות, ברגע שהם כן נכנסו לעניינים המשחק המשיך שקול מאוד.

כמעט 3 רבעים היתרון עבר מצד לצד כשאף קבוצה לא הצליחה לברוח ליתרון משמעותי, עד שהגיעה מיני ריצת 6-0 שהעלתה את האורחת ליתרון 5. חיפה צמצמה ונשארה קרובה, אבל לא הצליחה שוב להעביר את היתרון אליה כשת"א שמרה על יתרון דחוק עד שזמן של חיפה אזל. ת"א עם ניצחון חוץ מרשים גונבת לחיפה את הביתיות, ותנסה לנצח את הסדרה אצלה בבית ביום רביעי הקרוב.

קלעו לחיפה: עמית מנחם 21 (9 רב', 4 אס', 3 חט'), איתן בש 12 (12 רב'), ארז פורן 8 (9 רב'), אמיתי שניר 6, אורי גוטמן 5, יובל שמר 4, נועם תנחום וליאם טובי 3 כ"א.

קלעו לת"א: אייל הראל 15 (13 רב', 3 חט'), אילי דולינסקי 14 (5 רב'), אופק גול 12 (5 רב', 5 אס', 4 חט'), אבנר דרור 11 (12 רב'), מתם חכמו 8, מרום חזות 5, אור טפירו 3.

מכבי 'טדי' ת"א – אליצור 'ברק' יבנה 70:63 (1-0 ליבנה בסדרה)

פעמיים בלבד הפסידה העונה מכבי ת"א בבית, ואמש הגיעה הפעם השלישית. יבנה שהגיעה לסדרת רבע הגמר מול הצהובים כסוג של אנדרדוג הציגה משחק טוב ובעיקר ברבע השלישי בו קלעה 26 נקודות והצליחה לעשות את הבריחה שהובילה אותה לניצחון. קודם לכן קיבלנו מחצית ראשונה שקולה בה ת"א הובילה כמעט לכל אורכה ביתרון של פוזשן בודד או שניים כאלו, כשיבנה לא נותנת לה לברוח והמשחק גם היה לא מעט זמן בשוויון. רבע שלישי התחיל עם חילופי סלים וחילופי הובלה, והמשיך עם ריצת 10-2 של האורחים שסיימו את הרבע ביתרון די מפתיע של 8 הפרש. עם תחילת הרבע האחרון האורחים גם הצליחו לעלות ליתרון דו ספרתי, וידעו לשמור עליו כל הדרך לניצחון הגדול.

קלעו לת"א: שחר דורון 13, תומר אגמון (6 רב') ורועי בכר (8 רב') 8 כ"א, עופרי נוה (6 רב', 4 אס') ועידו מנצ'ל 7 כ"א, אלעד בקשי (9 רב') ובניה שרייבר 4 כ"א, איליי עזרן ועומר מאייר 2 כ"א.

קלעו ליבנה: לירן אזולאי 17, ניר חזות 12 (5 רב'), תום אלפי 10 (9 רב'), ים שפריר 9 (12 רב', 5 אס'), עילי בן חמו 7, עומר אדם 6, איתי עיני 5, עידו כהן 4.