יובל זוסמן: "ניקיתי את הראש ועשיתי את שלי", גודס: "גאה בשחקנים, במועדון ובקהל שהגיע"

מכבי ת"א זכתה בגביע המדינה אחרי משחק נהדר בהיכל הטוטו בחולון עם ניצחון על מכבי ראשל"צ. השחקן המצטיין יובל זוסמן אמר בסיום: “אני רוצה להגיד כל הכבוד לראשל”צ שבאו עם הסגל הקיים ונתנו 150 אחוז, אנחנו התרכזנו בעצמנו ובסופו של דבר, בלי קשר למה שקרה לפני המשחק ולזה שהם עלו עם שחקני נוער, אנחנו לא מתייחסים לזה, גביע זה גביע. אני קלע, אני לא רוצה לחשוב יותר מדי, אז ניקיתי את הראש ועשיתי את שלי. באנו שאננים, לא היינו מוכנים בהתחלה, אבל בסופו של דבר עשינו את שלנו. לא חשבתי על הדו קרב שלשות עם איגור קולשוב, עשיתי את העבודה שלי”.

מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס, אמר: “זו הרגשה נהדרת, זה הגביע הראשון שלי עם מכבי ובקריירה, אז זה נפלא. אני רוצה לברך את מכבי ראשל”צ ששיחקה טוב מאוד, הם שיחקו טוב מאוד. כשאמרתי שהם משחקים טוב מאוד לפני המשחק היו כאלה שצחקו. התכוונתי לזה כשאמרתי שהכל פתוח לפני המשחק. היה לנו המון כבוד אליהם גם לפני המשחק, אם לא היה לנו כבוד אליהם לא היינו זוכים בגביע. היו אנשים שאמרו שננצח ב-40 הפרש, אבל מי שאמר את זה לא מבין בכדורסל ולא יודע איך מתנהלים משחקי גמר”.

על יכולתו של יובל זוסמן: “הוא לא התחיל טוב התקפית, אבל הוא היה טוב מאוד הגנתית לאורך כל המשחק ובחצי השני הוא גם היה טוב מאוד מבחינה התקפית. הפציעות שלו גרמו לו לצאת מהקצב וזה השפיע על המשחק שלו. יובל יהיה משמעותי מאוד עד תום העונה, התפקיד שלו בקבוצה השתנה מאוד העונה, בטח לאחרונה. היו לו שתי פציעות, גם אחת בברך, הוא סבל משתי פציעות רציניות ועכשיו הוא במצב הטוב ביותר העונה מבחינה פיזית ומנטלית.

סקוטי ווילבקין סיפר: “אני חושב שזה נהדר, כולם נראים מאוד שמחים, עברו כבר 4 שנים מאז שזכינו, אז אני מרוצה מאוד. אנחנו רוצים לזכות באליפות אז נצטרך שיובל זוסמן ישחק כדורסל גדול כמו שהוא שיחק הפעם ואני מקווה שגם הוא וכולנו נעשה את זה”.

הסנטר אנטה ז’יז’יץ’ אמר: “זה התואר הראשון בקריירה המקצוענית שלי, אני שמח שזה קרה, במיוחד בקבוצה כמו מכבי. הייתה לי אקסטרה מוטיבציה, נלחמנו מההתחלה, אני רוצה לברך את מכבי ראשון לציון על הצורה בה הם שיחקו, אבל באנו לנצח ועשינו את זה ואני שמח מאוד. בכל גמר יש לחץ ולוקח זמן להסתגל, במחצית הראשונה עשינו עבודה טובה והצלחנו גם להשתלט על המשחק, עשינו משחק טוב”.

ג'ון דיברתולומאו: "לא הופתענו. ידענו שהם יילחמו, הם קבוצה טובה מאוד. זה הגמר, כל קבוצה תיתן את הטוב ביותר שלה וראינו את זה גם היום. זוסמן? הוא שיחק נהדר, עובד קשה מאוד. הוא תרם בשני הצדדים של המגרש וקלע זריקות חשובות מאוד. הטקס? אני יודע שהיו כמה עניינים סביב קיום המשחק. לחצנו ידיים אחרי המשחק ואנחנו מכבדים את זה".

מאמן מכבי ראשל"צ גיא גודס סיפר: “אני מאוד גאה בשחקנים, במועדון ובקהל שהגיע. המון עליות וירידות אז אני גאה בבחורים שלי בתנאים לא פשוטים, מאז שהגעתי לקבוצה אנחנו מגיעים לגמרים שזה לא מובן מאליו לפחות בסטנדרטים שלי, אני חושב שעשינו צעד פנטסטי בשנים האלה. נתנו פייט גדול ואני גאה. “יש לנו עוד משחק בבית ביום שבת שאנחנו רוצים לסיים בניצחון לא למען הטבלה אלא למען המצב רוח, צריך לתת קרדיט לשחקנים שלא חוששים משום דבר. כל מה שהיה מסביב והעזיבה של השחקנים, ההחטאה של אביבי והפציעה של דוברת. זה משחק שלישי שלהם ביחד וסמכתי עליהם מאוד, השחקנים נתנו משחק אדיר. אני מבסוט על הכדורסל שלנו, שיחקנו כדורסל טוב, השתמשנו בחצי גלגול של אקיל מיצ’ל, הכדור זז, לקחנו זריקות טובות. אם אתה לוקח שתי זריקות לא טובות, מאבד איזה כדור, אז מכבי רצה וזו בעיה. העונה הבאה? אני מאוד אוהב את ראשל”צ, נשב בתחילת השבוע הבא. אני חושב שמצאתי בית אדיר וחושב שהפוטנציאל פה אדיר וצריך פשוט כסף. עשינו כמה גמרים גדולים וזה לא פשוט כשאתה לא מכבי ת”א או הפועל ירושלים”.

שר התרבות והספורט, ח״כ חילי טרופר, בירך את הצהובים: “ברכות למכבי ת״א שאחרי עונה לא פשוטה זכתה להניף הערב את גביע המדינה. אני שמח שלמרות כל המהמורות בדרך, ההכרעות בעונה זו מתקיימות על המגרש”.