ישראל ניצחה את שבדיה וסיימה את הבית במקום השני

עכשיו הכל מוכן ליורובאסקט 2023. נבחרת הנשים של ישראל גברה על שבדיה 57:71, סיימה במאזן 2-2 בבית ובחודש יוני תארח את היורובאסקט בתל אביב. אליסה בארון להטה עם 29 נקודות, אלכס כהן היתה מצוינת וג'ני סימס ערכה בכורה מוצלחת.

שרון דרוקר העלה את ג'ני סימס בחמישיה במשחק הבכורה שלה לצד אלכס כהן ודניאל רבר מתחת הסל, עדן רוטברג ואליסה בארון שהעלתה את הנבחרת ליתרון 0:4 אחרי דקה וחצי. שלשה של אלכס כהן ועוד אחת של בארון קבעו פתיחה מוחצית לישראל, 4:12 אחרי 5 דקות של כדורסל. השבדיות ניסו לצמצם נזקים עד סיום הרבע הראשון בו ישראל ירדה ביתרון 10:19.

השבדיות פתחו מצוין את הרבע השני וצימקו עד 18:21 אחרי 4 דקות אחרי נקודות של קלרה לונדקוויסט. המומנטום נמשך, שבדיה קבעה יתרון 21:21 אחרי 5 דקות והמשחק התחיל מחדש, גילי אייזנר הגיבה בשלשה וסיימה את הבצורה של ישראל כדי להחזיר לה את היתרון אבל שלשה בצד השני של נטלי פונטיין קבעה יתרון ראשון לשבדיה, 26:28. עד סיום המחצית הראשונה ג'ניפר פליישר עלתה על הלוח אבל היתרון אחרי 20 דקות היה שבדי, 31:32.

בארון פתחה את המחצית השניה בדיוק כמו הראשון והעלתה את ישראל ליתרון 32:39 אחרי 3 דקות עם ריצת 0:8. שלשה של עדן ציפל עם הנקודות הראשונות שלה במשחק קבעה 35:44 וישראל נראתה בשליטה במשחק, כאשר ג'ני סימס אמנם ללא נקודות אבל סופרת 13 ריבאונדים ו-8 אסיסטים עד הדקה ה-25. דקות אדירה של בארון יחד עם סל בכורה של סימס הורידו את ישראל ביתרון מבטיח בסיום הרבע השלישי, 40:54.

היתרון המשיך לצמוח, עדן רוטברג ואליסה בארון קבעו 43:61 אחרי 4 דקות ולמעשה סגרו את המשחק לטובת ישראל. הנבחרת שלנו מסיימת את טורניר המוקדמות במאזן 2-2 עם ניצחון על שבדיה 57:71, במקום השני בבית ותארח את היורובאסקט בתל אביב בחודש יוני.

קלעו לישראל: בארון 29 (11 ריב', 35 מדד), אלכס כהן 15, ג'ני סימס 7 (16 ריב', 8 אס'), רוטברג 4, דנאל רבר 4, ציפל 3, איינזר 3, הילה קארש 2, נור כיוף 2, פליישר 2.

הרבו לשבדיה: זאהוי 13, לונדקוויסט 11.

המאמן המנצח, שרון דרוקר, אמר בסיום: “בחלונות כאלה ובמיוחד מול נבחרת כזו איכותית המטרה היא לשחק ביחד ולהילחם, שזה בדיוק מה שעשו הבנות היום. לפעמים מאבדים את היתרון והתיאום עוד לא מי יודע מה, אבל האווירה הייתה נהדרת והאולם היה מלא. מילה טובה גם מגיעה לצוות שלי, רועי, נתי ורוני שעשו עבודה מדהימה כשלא הייתי כאן, היה חוויה היום”.

“תענוג לאמן את אליסה”, אמר דרוקר על הכוכבת של הערב והמשיך: יש לה אופי מדהים וכיף גדול לאמן שחקנית כמוהה. אנחנו נראה את ההגרלה וזה עוד מוקדם להכריז על מטרות ליורובאסקט, יש עוד בנות שיצטרפו אלינו מהקולג’ים ואת ג’ני סימס שתיכנס לקצב, היא הייתה קצת עצבנית ונרגשת כי זו פעם ראשונה שלה, אז פחות הלך לה, אבל היא שחקנית אדירה שעושה הכל על המגרש וכיף גדול לראות אותה נלחמת עבורינו”.