ישראל סיימה שלישית בטורניר ההכנה בצרפת

כחלק מההכנות לקראת מוקדמות אליפות אירופה בכדורסל 3X3 שתיערך כאן בתל אביב בסוף חודש יוני, השתתפה נבחרת הנשים של ישראל בטורניר הסבב העולמי בווריון שבצרפת. הנבחרת כללה את דניאל רבר, דור סער, ליאור הלוי ואליסה בארון.

ההתחלה של הטורניר לא האירה פנים לישראל שהפסידה לרומניה ורוסיה ולא עלתה לרבע הגמר. במקום זה, יחד עם כל הקבוצות שלא העפילו, השתתפה ישראל בחלק אחר של הטורניר שהיווה הכנה לטורניר הקדם אולימפי שיתקיים בגאורגיה בסוף החודש הזה, בו ישראל לא תיקח חלק.

בטורניר זה ניצחה ישראל גם את שוויץ ואת מונגוליה, הפסידה לארה"ב ועם מאזן 1-2 עלתה לרבע הגמר, שם ניצחה גם את אוקראינה לארח הארכה. בחצי הגמר הפסידה ישראל 11:15 לצרפת המקומית לאחר משחק דרמטי ומותח וסיימה את דרכה בטורניר במקום השלישי.

מוקדמות אליפות אירופה יערכו בנמל תל אביב ב-25-26 ביוני. כדי לקצר את הטורניר החליטו בפיב"א שביום שישי ה-25 בחודש יתקיים טורניר הנשים ובשבת ה-26 בחודש טורניר הגברים. נבחרת הגברים שלנו תשחק בבית עם צ'כיה קרואטיה ופורטוגל והנשים עם צ'כיה ופורטוגל. כדי לקיים את הטורניר, ייבנה בנמל ת"א מגרש כדורסל ייחודי, כולל יציעים לכ-400 צופים והאיגוד יחד עם עיריית ת"א ורשות הנמל, יערכו במקום הפנינג כדורסל ענק.