כמעט מהפך בצמרת הצפונית

אליצור שומרון עמדה במרחק מהלך מנצח אחד מלהנחיל למגדל יזרעאל הפסד שלישי ולהשיב לפסגה את כפ״ס, אבל הפסידה על חודה של נקודה. בתחתית המחוז הדרומי: מכבים מסתבכת, פתח תקווה נשארת.

מאת: אלירן כהן
צילום: פייסבוק מכבי רחובות

אתמול (ראשון) נערכו משחקי המחזור הרביעי בליגה הארצית – בלי הפתעות מיוחדות אבל עם דרמות גדולות. במחוז הצפוני אליצור שומרון כמעט וחוללה סנסציה, כשהצליחה לגרור את הפועל מגדל יזרעאל למשחק צמוד בסיומו ניצחה האורחת בהפרש של נקודה – 82:83. ניצחון של שומרון אמנם לא היה נותן לה דבר מלבד יוקרה, אך היה מוביל לחילופי משמרות במקום הראשון בטבלה, ומעלה לשם את הפועל כפ״ס שגברה בביתה בקלילות על בית״ר כפר יונה 75:97.

שני משחקים נוספים שהתקיימו ולא השפיעו במאום הסתיימו בניצחון של מכבי קרית ביאליק על עירוני כרמיאל 81:103, ובניצחון של הפועל עמק חפר בכפר קאסם 79:87.

גם בדרום לא היה שקט. בעוד אליצור נחל שורק עשתה את שלה בקרבות התחתית וגברה בביתה על עצמה מודיעין 66:89 (איתן רוטנברג 29 נק׳), מכבי מכבים רעות – לה זו הייתה הזדמנות כמעט אחרונה לשמור על הראש מעל המים – הפסידה בביתה למכבי פ״ת 85:86 במשחק בו שלטה מתחילתו עד לרבע האחרון (אופק חכמון 24 נק׳ למנצחים). הניצחון הבטיח לפ״ת עונה נוספת בליגה הארצית, אך סיבך מאוד את מכבים.

מכבי רחובות, שכבר לא תלויה בעצמה במאבקי העליה לאחר ההפסד למעלה אדומים בשבוע שעבר, כמעט ונחלה הפסד נוסף גם השבוע – שהיה מחסל את סיכוייה להעפיל ללאומית באופן סופי. רחובות התארחה באשקלון ונזקהה להארכה כדי לצאת עם ניצחון 84:93 ולשמור על הסיכוי הקטן שעוד נותה לה, שני מחזורים לסיום העונה (22 נק׳ לאפיק ניסים).

בשני משחקים נוספים שהתקיימו לפרוטוקול – אליצור רמלה גברה בביתה על הפועל חבל איילות 85:88. עירוני קרית אונו ניצחה בביתה את הפועל לוד 82:88.