לאומית: אשקלון חזרה לנצח, ניצחונות גם לאשדוד ונתניה

שלושה משחקים בלבד נערכו היום בליגה הלאומית, אליצור איתו אשקלון חזרה מזיסמן עם ניצחון על הפועל ר"ג/גבעתיים, מכבי אשדוד ניצחה בבית את רמה"ש ואליצור נתניה ניצחה בביתה את גליל עליון.

מאת: ניב שמולי

מכבי אשדוד – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן 78:86

לא הכי יפה, אבל בהחלט יעיל. היורדת מליגת העל ממשיכה להוכיח שגם בלי בילי מקשפרד יש לה מה להציע. אחרי פתיחה לא טובה, הקבוצה של עופר רחימי התעוררה ורשמה ניצחון שני ברצף. מנגד, א.ס רמת השרון שיין נדל"ן יכולה בהחלט לצאת עם תחושת פספוס אחרי שהייתה במשחק לכל אורכו, אך קלעה 4 שלשות ב-22 אחוז בלבד כשגם 16 ריבאונדים בהתקפה לא עזרו. ג'קוואן לואיס סיפק 30 נקודות שלא עזרו לקבוצתו.עמית ביר כץ וגיל אמיתי הובילו את האורחים בפתיחה ל-11:0.

מכבי אשדוד הגיבה עם 12 נקודות ברצף, אך סגרה את הרבע הראשון בפיגור 18:12. ביר כץ המשיך לעשות מה שרצה בצבע ועם שלשה של ג'קוואן לואיס היתרון גדל ל-36:22 באמצע הרבע השני. מכבי אשדוד חזרה עם הגנה טובה וריצת 2-11 שקבעה 38:33 בלבד לאורחים. הריצה של הביתיים נמשכה ברבע השלישי ועם 2-10 (ו-4-21 בחיבור עם סוף הרבע השני), הושלם מהפך – 40:43.

ג'קוואן לואיס שמר את קבוצתו במשחק, אך שלשות של נועם לייש וג'ורדן כהן קבעו 49:56 לאחר שלושה רבעים. גם ברבע האחרון השליטה המקומית נמשכה והיתרון גדל לדו ספרתי. האורחים עוד ניסו לחזור, אך ללא הצלחה וספגו הפסד שני ברצף.

הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים – אליצור איתו אשקלון 92:75

הקבוצה של חנן הירשוביץ הגיעה עצבנית אחרי ההפסד למכבי אשדוד ופתחה בסערה את המשחק, ובהמשך גם ידעה לבלום קאמבק של הביתיים. הקבוצה של מתן חרוש עם הפסד שני מאז חזרת הליגה, ואילו הדרומיים מוכיחים כי ההפסד שלהם היה בגדר תקלה. אליצור איתו אשקלון קלעה 7 שלשות ב-46 אחוז, ואילו האורדונים דייקו רק ב-28 אחוז בלבד מחוץ לקשת.

האורחים פתחו בסערה וכבר לאחר 5 דקות קלעו 17 נקודות מול 11 בלבד של האורדונים. גם פסק זמן של מתן חרוש לא עצר את הדהירה של האורחים שקלעו פעם אחר פעם מחוץ לקשת והוליכו 34:22, כשדודו שמריז קולע 10 נקודות ושתי שלשות מתוך הארבע של קבוצתו ברבע הראשון. הרבע השני נפתח בריצת 2-12 של הפועל ר"ג גבעתיים בתוך 4 דקות.

הדרומיים המשיכו להחטיא, ומנגד גיא לביא בשלשה קבע מהפך. במחצית 48:45 לאליצור איתו אשקלון. פול דילייני תפס פיקוד ברבע השלישי ועם נקודות ואסיסט במעבר לקלארק רוזנברג הלוח הראה 60:52. האחרון, יחד עם אלונזו קולמן, קבעו 70:58 בתום הרבע השלישי. ברבע האחרון היתרון של אליצור איתו אשקלון הגיע ל-20 נקודות הפרש והמשחק הוכרע.

הרבו להפועל ר"ג גבעתיים: ג'רמי קומבס 22 נק', גיא פלטין 18 נק', דניאל רוזנבאום 13 נק'
הרבו לאליצור איתו אשקלון: בן אלטיט 19 נק', פול דילייני ודודו שמריז (7/10 מהשדה) 17 נק', כ"א, אלונזו קולמן וקלארק רוזנברג 14 נק' כ"א.

צילום: יעל הראל

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון 67:76

אחרי שני הפסדים רצופים, אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה משיגה ניצחון חשוב שמשאיר אותה במרכז הטבלה. הקבוצה של רובן נייברגר קטעה רצף של שלושה ניצחונות של האורחים ועם משחק הגנה נהדר סימנה וי חשוב באולם ישורון. רועי פריצקי (13 נקודות) סיפק משחק נהדר והיה האקס פקטור. מנגד, הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון קלעה ב-25 אחוז בלבד מחוץ לקשת וקיבלה רק 3 נקודות מגבי צ'אצ'אשווילי.אחרי פתיחה טובה של הביתיים, הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון נכנסה לקצב והלוח הראה 11:11. עבדוליא גויא ואיתי מושקוביץ קלעו 7 נקודות כל אחד ברבע הראשון והובילו את קבוצתם ליתרון 18:23. שלשות של עומר טל ודי ג'יי שארפ הורידו ל-29:30 בלבד באמצע הרבע השני.

אחרי דקות רבות ללא סל שדה, היה זה גויא שקלע בצבע ועם דאנק של רועי פריצקי הלוח הראה 34:40 במחצית. שתי הקבוצות התקשו לקלוע בפתיחת הרבע השלישי ולאחר 4 דקות הלוח הראה 39:44 למארחת אחרי שלשה של ג'ונתן פיירל. גם בהמשך הרבע שתי הקבוצות לא מצאו את הטבעת והיתרון נשאר אצל המקומיים – 42:50 לאחר שלושה רבעים.

עומר טל פתח את הרבע האחרון עם שלשה וחדירה, אך ברייס וושינגטון הגיב עם סל ועבירה. האורחים הורידו שוב את הפער, אך שוב לנתניה היה פתרון עם שלשה חשובה של רועי פריצקי שקבע 58:65, 3 דקות לסיום. אלון ספיר הגיב עם שלשה, אלא שבצד השני היה את איתי מושקוביץ ורועי פריצקי שעם שתי שלשות ברצף סגרו את המשחק.

הרבו לאליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה: ברייס וושינגטון (10 ריבאונדים) 22 נק', איתי מושקוביץ (3/4 לשלוש) 17 נק', רועי פריצקי 13 נק'.
הרבו להפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון: קנדל אנטוני 17 נק', אלון ספיר (2/2 לשלוש) 16 נק', עומר טל 10 נק', ג'ונתן פיירל 7 נק'.

צילום: גיל נוימן