לאומית: מכבי ר"ג ניצחה בדרבי

הדרבי בין הפועל ר"ג/גבעתיים לבין מכבי ר"ג סיפק את הסחורה הערב בסיום המחזור ה-11 בליגה הלאומית. ניצחונות חשובים גם לאליצור נתניה וא.ס רמה"ש.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

מכבי 'סנו' הוד"ש – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן 83:78

מאז מחזור הפתיחה, א.ס רמה"ש שיין נדל"ן לא ניצחה. הערב זה סוף סוף קרה – הקבוצה של גיא קנטור התגברה על הופעת בכורה טובה של סמארדו סמואלס (25 נקודות), ויצאה מעתידים עם ניצחון יקר. גיל אמיתי סיפק משחק נהדר של 17 נקודות ו-10 ריבאונדים.ג'קוואן לואיס וגיל אמיתי הובילו את האורחים ליתרון 28:18 בסוף הרבע הראשון, הרבה בזכות יכולת הקליעה משלוש. סמארדו סמואלס עשה הרבה צרות בצבע, אלא שמנגד היה לרמת השרון את לואיס ואמיתי שהמשיכו להוביל אותה ושמרו על היתרון – 41:32 במחצית.

גם במחצית השנייה המקומיים לא הצליחו להתקרב ובכל פעם שניסו לחזור למשחק, פגשו בקבוצה עיקשת שרצתה את הניצחון וגם השיגה אותו.

לסטטיסטיקה מלאה

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – אליצור יבנה 65:69

ניצחון גדול ליהלומים שמחברים וי שני ברצף ועוצרים את המומנטום של היבנאים. האורחים יכולים לצאת בתחושת פספוס אחרי שהובילו לאורך מרבית המשחק, אך קרסו ברבע האחרון בו קלעו רק 9 נקודות. אלעד הופמן החטיא בסיום שלשה שיכלה לנצח לאורחים את המשחק. הרבע הראשון היה בשליטה של האורחים שסיימו אותו ביתרון 23:13. ניב ברקוביץ' הנהדר, יחד עם אמיתי לוי וסול לשם, הגדילו את היתרון של אליצור יבנה ל-42:27 במחצית.

גם ברבע השלישי הקבוצה של שי סגלוביץ' שמרה על הפער שלה והצליחה להתגבר על ניסיונות קאמבק – 56:45 בתום הרבע השלישי. ברבע האחרון הביתיים יצאו לריצת 3-14, בראשות איתי מושקוביץ וברייס וושינגטון, ועלו ליתרון ראשון – 64:65. אליצור יבנה פשוט נתקעה בהתקפה ולא הצליחה לקלוע, מנגד גם נתניה לא הבריקה עד שברייס וושינגטון קבע 65:67. יבנה יצאה להתקפה אחרונה, אך אלעד הופמן החטיא.

לסטטיסטיקה מלאה

הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים – מכבי עירוני ר"ג 84:80

הדרבי של רמת גן הבטיח וגם קיים. שתי הקבוצות סיפקו משחק טוב וצמוד ברוב שלביו, אלא שבסיום העומק של העולה החדשה, יחד עם שלשה אדירה של אייל שולמן, עשו את ההבדל. המחצית הראשונה הייתה בשליטת האורדונים, אלא שהם סיימו אותה ביתרון 5 בלבד וברבע האחרון ההגנה של מכבי עירוני ר"ג עשתה את ההבדל.הרבע הראשון נפתח בשליטה של האורדונים שנהנו מגלשות של גיא פלטין, גיא לביא ומייק הולטון. העולה החדשה נראתה אבודה וסגרה את הרבע הראשון בפיגור 22:30. ריקי טרנט ורוברט רוטבארט צימקו מעט בפתיחת הרבע השני, אך מייק הולטון דאג לעצור את המומנטום.

צילום: יעל הראל

עד למחצית ביתרון של האורדונים נשמר והם הובילו 45:50. הקבוצה של אורי קוקיה עלתה טוב לרבע השלישי ועם 6 נקודות ברצף נטלה את ההובלה. דניאל רוזנבאום ומייק הולטון השאירו את האדומים במשחק והם הובילו 66:68 בתום הרבע השלישי. שתי שלשות של שחר עמיר העבירו את היתרון למכבי עירוני ר"ג – 76:70. הקבוצה של מתן חרוש נתקעה בהתקפה במשך דקות ארוכות והחטיאה שלשות ממצבים נוחים. דניאל רוזנבאום עוד צימק, אך שלשה אדירה של אייל שולמן סגרה את הסיפור.

לסטטיסטיקה מלאה