לאומית: ניצחונות חוץ של גליל עליון ואשקלון נעלו את המחזור הראשון

המחזור הראשון הדחוי בליגה הלאומית ננעל הערב עם שני ניצחונות חוץ. הפועל גליל עליון ניצחה בזיסמן את מכבי ר"ג, אליצור אשקלון נשארה בלתי מנוצחת אחרי שגברה על אליצור יבנה.

מאת: ניב שמולי
צילום: גיל נוימן

מכבי עירוני ר"ג – הפועל 'שמיר אופטיקה' גליל עליון 110:92

ניצחון חוץ שני לקבוצה מכפר בלום שעושה זאת עם הרבה סטייל ועם תצוגת שלשות, אבל בעיקר עם תצוגת שיא של קנדל אנטוני. בהופעת הבכורה של הגארד הוא סיפק 30 נקודות ו-6 אסיסטים בהופעה בלתי נשכחת. הקבוצה של ברק פלג קלעה 14 שלשות ב-50 אחו מול 2 שלשות ב-11 אחוז בלבד של הביתיים. מנגד, דווקא אחרי הניצחון בדרבי העולה החדשה סופגת הפסד ביתי במשחק לא טוב שלה.

הפתיחה הייתה כולה של האורחים שקלעו 6 שלשות ברבע הראשון מתוך 9 ניסיונות בדרך ליתרון 30:14 בסוף הרבע הראשון. הרבע השני נפתח עם שתי שלשות של האדומים ועם שלשה נוספת של אנטוני פישר הלוח הראה 41:20 מהדהד. גבי צ'אצ'אשווילי שלט בצבע ובמחצית היתרון של גליל עליון עמד על 60:39. שלומי הרוש ואייל שולמן צימקו מעט את הפער ברבע השלישי, אך מהר מאד האדומים בלמו את המומנטום וסיימו את הרבע השלישי ביתרון 85:67. לא הרבה השתנה ברבע האחרון ובסיומו הצפוניים השלימו ניצחון יוקרתי.

הרבו לעירוני ר"ג: שלומי הרוש 21 נק', ריקי טרנט 15 נק', אייל שולמן 12 נק'.
הרבו לגליל עליון: קנדל אנטוני (6 אסיסטים) 30 נק', ג'ונתן פיירל ועומר טל 14 נק' כ"א, גבי צ'אצ'אשווילי ודי ג'יי שארפ 13 נק' כ"א.

אליצור יבנה – אליצור איתו אשקלון 81:70

אליצור איתו אשקלון לא עוצרת ונשארת מושלמת גם אחרי משחק החוץ ביבנה. חנן הירשוביץ התגבר על ערב פחות טוב התקפית של קבוצתו, שהפעם הפגינה גם הגנה טובה. יצחק אפטקר היה על הקווים בצד המפסיד, וזאת לאחר שבקבוצה טרם מינו מאמן קבוע לאחר עזיבת שי סגלוביץ'. האורחים פתחו טוב וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 19:13. ברבע השני האורחים קלעו רק 14 נקודות וראו את פרנק האסל ואלירן חדד כופים שיוויון – 33:33 במחצית.

צילום: אלעד עילאי

פול דילייני התעורר ברבע השלישי, בו קלע 8 נקודות, והקבוצה שלו חזרה להוביל – 55:51. ברבע האחרון האורחים שמרו על הפער ולאא לאט הגדילו אותו, הרבה בזכות פעולות טובות של כרמל בוכמן ואלונזו קולמן הנהדר שקלע ברבע הזה 14 נקודות שהבטיחו ניצחון לאורחת.

הרבו ליבנה: פרנק האסל (11 ריבאונדים) 25 נק', טרבון יוז 12 נק'.
הרבו לאיתו אשקלון: אלונזו קולמן (11 ריבאונדים) 28 נק', פול דילייני 17 נק', בן אלטיט, כרמל בוכמן וקלאר- רוזנברג (10 ריבאונדים, 6 אסיסטים) 7 נק' כ"א.צילום: אלעד עילאי