לאומית: ניצחונות לרמה"ש, נתניה ואשדוד

שלושה משחקים השלמה נערכו היום במסגרת הליגה הלאומית, א.ס רמה"ש ניצחה בביתה את גליל עליון, ניצחונות חשובים גם לאליצור נתניה ומכבי אשדוד.

מאת: ניב שמולי
צילום: גיל נוימן

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן – הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון 76:81

ניצחון חשוב לקבוצה של גיא קנטור שחוזרת למסלול הניצחונות ומנחילה לצפוניים הפסד שני ברצף. כריס קאנינגהאם (24 נק') עשה הרבה צרות לברק פלג בצבע, וברבע האחרון האורחת לא קלעה במשך 6 דקות. קנדל אנטוני במשחק טוב ניסה להחזיר את קבוצתו למשחק, אך זה היה מאוחר מדי.כריס קאנינגהאם פתח נהדר את המשחק והוביל את קבוצתו ליתרון 8:17. גיל אמיתי ואנטוני פישר החליפו שלשות ועם נקודות נוספות בצבע הלוח הראה 15:28 למארחת.

הרבע השני היה בסימן הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – ריצת 20-6 בראשות קנדל אנטוני ואלון ספיר הפכה את התוצאה ל-35:34. ג'קוואן לואיס עצר את הסחף, אך מנגד די ג'יי שארפ דאג שקבוצתו תוביל 48:46 במחצית. עומר טל פתח את הרבע השלישי עם שלשה ועבירה, אך מנגד כריס קאנינגהאם המשיך לעשות לצפוניים צרות. קנדל אנטוני ודי ג'יי שארפ צלפו מחוץ לקשת והלוח הראה 66:64 לאורחים. במשך 6 השקות הראשונות של הרבע האחרון האורחים לא קלעו, ורמה"ש קלעה 10 דקות כדי להוביל 66:74. קנדל אנטוני החזיר את קבוצתו למשחק, אלא שעמית ביר כץ, כריס קאנינגהאם ושלשה גדולה של אורי חי הבטיחו ניצחון ביתי.

הרבו לרמה"ש: כריס קאנינגהאם 24 נק', ג'קוואן לואיס 13 נק', גיל אמיתי (10 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 12 נק'.
הרבו להפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון: קנדל אנטוני 25 נק', אלון ספיר 14 נק', די ג'יי שארפ 12 נק'.

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – עירוני קרית אתא 79:97

היהלומים עם ניצחון שני ברצף, וגם הפעם על קבוצת צמרת מהצפון. אחרי מחצית ראשונה שקולה אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה פתחה מבערים והצליחה לעלות ליתרון דו ספרתי ברבע השלישי שהספיק לה עד לסוף המשחק. עירוני קרית אתא קיבלה משחק נפל ממרליין ויל שאמנם קלע 14 נקודות אבל איבד 6 כדורים. בזכות הניצחון היהלומים, שקיבלו 19 נקודות ו-14 ריבאונדים מברייס וושינגטון, מגיעים לחמישים אחוזי הצלחה עם שבעה ניצחונות.

שתי הקבוצות פתחו את המשחק בסערה – סל רדף סל ולאחר 6 דקות הלוח הראה 18:20 לביתיים. אלייז'ה הירש ואוראל לב קלעו מחוץ לקשת, אך בסוף הרבע הראשון ברייס וושינגטון דאג לשיוויון 29:29. גם הרבע השני היה צמוד וסל רדף סל עד שאיתי מושקוביץ ביצע בריחה קטנה עבור המארחת שעלתה ל-39:44. ג'וליאן בויד ומרליין ויל קלעו מחוץ לקשת, אך שלשה של שחר לזר סגרה את החצי הראשון ב-49:50 ליהלומים. ברייס וושינגטון ואיתי מושקוביץ המשיכו את המומנטום של אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה בפתיחת הרבע השלישי והלוח הראה 52:57 אחרי שלשה של האחרון.

גם עמית אהרוני, בוריס בוגוסלבסקי ושחר לזר קלעו שלשות ונתניה עלתה ליתרון דו ספרתי בתום הרבע השלישי 64:74. המארחים פתחו את הרבע האחרון עם 7 נקודות ברצף ועלו ליתרון שיא 64:81. מכאן, עירוני קרית אתא נאלצה לרדוף אבל איבדה יותר מדי פעמים ועד לסיום הקבוצה של רובן נייברגר הבטיחה ניצחון שני ברצף באולמה הביתי.

אליצור יבנה – מכבי אשדוד 96:89

שוב מכבי אשדוד מפגינה הרבה אופי ושוב היא מנצחת בזכותה רבע האחרון בו קלעה הערב 29 נקודות. אחרי פתיחה לא טובה ופיגור דו ספרתי ברבע השלישי, ארתור רוזנפלד (14 נק', 7 אסיסטים) ורביב פיטשון במשחק ענק של 29 נק' החזירו את עופר רחימי למשחק. ברבע האחרון היתרון של האורחים גדל בדרך לניצחון נוסף. מנגד, בעוד יריבותיה לתחתית מנצחת אליצור יבנה עדיין עם שני ניצחונות בלבד ושקועה עמוק בבוץ. שתי הקבוצות פתחו את המשחק בצורה מהוססת והלוח הראה 15:16 לביתיים לאחר הרבע השני. עם פתיחת הרבע השני קיבלנו כדורסל ברמה איכותית יותר ומכבי אשדוד קלעו 15 נקודות לאחר 4 דקות.

מנגד, אליצור יבנה ופרנק האסל השיבו אש ועם שלשה של איגור סימין יבנה הוליכה 32:35. ארתור רוזנפלד ורביב פיטשון מנעו מהביתיים לברוח, אלא שטרבון יוז סגר את החצי הראשון ביתרון 41:48 לאליצור יבנה. עם פתיחת הרבע השלישי בילי מקשפרד עלה לשחק אחרי היעדרות של כשבועיים. אליצור יבנה לא התרגשה ומיד הגדילה את הפער ל-43:56. שוב פיטשון את רוזנפלד לקחו פיקוד וקלעו יחד 22 מ-23 הנקודות הבאות של מכבי אשדוד. דולב דראפיץ חתם את הרבע השלישי בשלשה שקבעה 67:71 למארחת.

ברבע האחרון שוב מכבי אשדוד הפגינה אופי – נועם לייש קלע 5 נקודות ברצף והעביר את היתרון לקבוצתו. בהמשך, פיטשון שוב חגג בצבע ועם נקודות קלות של דולב דראפיץ האורחים ברחו ל-87:79, 4 דקות לסיום. מכאן אליצור יבנה איבדה את המומנטום ולא הצליחה להשיב אש וזה נגמר בהפסד נוסף מבחינתה.

הרבו לאליצור יבנה: פרנק האסל 22 נק', טרבון יוז 14 נק', ניב ברקוביץ' 12 נק', איגור סימין (3/3 משלוש) 11 נק'.
הרבו למכבי אשדוד: רביב פיטשון (8/8 מהקו) 28 נק', דולב דראפיץ' 15 נק',ארתור רוזנפלד (7 אסיסטים) 14 נק', ג'ורדן כהן (5/5 מהשדה) 13 נק'.

צילום: אלעד עילאי