לאומית נשים: הסתיימה העונה הסדירה במחוז הדרומי

העונה הסדירה במחוז הדרומי הגיעה לסיומה אמש, עם שני משחקי השלמה. אליצור ת"א המוליכה ידעה שהיא תלויה בעצמה בלבד כדי לסיים את העונה במקום הראשון ועשתה את העבודה כשניצחה בחוץ את יבנה. אס"א ירושלים השניה שקיוותה למעידה שלא הגיעה מת"א ניצחה גם היא בחוץ את באר טוביה וסיימה במקום השני. הפועל כפ"ס שלישית, בני יהודה רביעית, וכל ה-4 העפילו לרבע גמר הפלייאוף שיחל ביום חמישי הבא. גם בצפון מתקרבים לסיום העונה.

מאת: לילך וייס
בתמונה: אליצור ת"א שסיימה את העונה במקום הראשון

אליצור יבנה – אליצור ת"א 66:56

אליצור ת"א הגיעה למשחק האחרון של העונה שניצחון כאן והיא מסיימת במקום הראשון. למרות פתיחה פחות טובה, רבע שלישי קטלני של האורחות סידר להן יתרון דו ספרתי גבוה עליו בדרך לניצחון וכאמור את המקום הראשון בדרום לקראת סדרות רבע הגמר. יבנה מסיימת במקום החמישי ועם הפנים לבית התחתון.

יבנה שהגיעה למשחק אחרי 3 נצחונות רצופים המשיכה במומנטום כשפתחה טוב את הרבע הראשון, עם נקודות של חנה הללי שנתן לה יתרון קל. בהמשך צמד שלשות של הדר רפאל הגדיל את הפער המקומי, סל ועבירה של אמי רינת בצד השני יחד עם נקודות מהקו של מאיה לוינשטיין צמצמו חזרה. סוף רבע ראשון 16:21 ליבנה.

למרות פתיחת רבע מגומגמת ונקודות שהגיעו בעיקר מהקו, המארחת הצליחה לשמור על יתרון קל מרבית הרבע השני. רבקה רוס במהלך של סל ועבירה ולאחר מכן שלשה צמצמה את ההפרש ל-2 בלבד, ובהמשך מהלך נוסף של סל ועבירה הפעם מצד קרן נחמה העלה את ת"א ליתרון נקודה. רפאל עם 4 אישיות הפכה שוב, ובירידה להפסקה 30:32 ליבנה.

סל מהיר של שיר תירוש בפתיחת הרבע השלישי קבע שוויון, והמשחק המשיך צמוד עוד כמה דקות. אבל אז מאיה לוינשטיין החלה לצלוף מחוץ לקשת, כולל שלשה אחת שהגיע עם נקודת בונוס מהקו, והריצה את ת"א קדימה ליתרון דו ספרתי 47:37. יבנה המשיכה להתקשות לייצר נקודות כשהיא מאבדת לא מעט כדורים, תירוש ודוריאן דהן סוויץ' קלעו גם הן מבחוץ והפער כבר הגיע ל-16 הפרש. סוף רבע שלישי 58:42 לת"א.

הרבע האחרון לא היה התקפי במיוחד. שלשה של רינת וחטיפה וסל של תירוש העלו את היתרון של ת"א ל-21 הפרש, אבל כאן היא נתקעה וקלעה רק נקודה אחת נוספת עד לסיום המשחק. יבנה אחרי פסק זמן איפסה את היד ועם יכולת טובה של הללי ואופק טלקר השלימה ריצת 0-12 שצמצמה ל-65:56 בלבד. אבל כאן גם המארחת נתקעה עם סדרת החטאות ולא הצליחה להתקרב יותר מזה. ת"א שמרה על היתרון וניצחה בסיום 66:56.

קלעו ליבנה: הדר רפאל 20, מורן שטרית 14, חנה הללי 13, אופק טלקר 5, ענבר טנא אוריון 4.

קלעו לת"א: מאיה לוינשטיין 15, קרן נחמה 14, דוריאן דהן סוויץ' 11, שיר תירוש 9, רבקה רוס ואמי רינת 6, גלי קונטס 5.

הפועל באר טוביה – אס"א ירושלים 69:63

ירושלים מצליחה בקושי לצאת עם הנקודות מבאר טוביה, אחרי משחק הפכפך. באר טוביה הצליחה פעמיים למחוק פיגור דו ספרתי ולהביא את המשחק הזה לסיום דרמטי, אבל שוב נשארה רק עם המחמאות. ירושלים עם הניצחון מסיימת את העונה במקום השני ותמשיך לרבע הגמר.

המשחק נפתח ב-2 דקות של חילופי החטאות, עד שגילי ליאור היתה הראשונה לעלות על הלוח. באר טוביה המשיכה להחטיא, וירושלים ניצלה זאת לברוח ליתרון 12:2. ב-2 הדקות האחרונות של הרבע באר טוביה סוף סוף נכנסה לעניינים כש-שלשה של ראם נונו משלימה ריצת 0-9 שסוגרת את הרבע הראשון ב-12:11 אורח.

נונו בסל ועבירה העבירה את היתרון לבאר טוביה בתחילת הרבע השני, ומכאן הרבע המשיך בחילופי סלים כשהיתרון זז מצד לצד. עידן שלוש עם צמד שלשות העלתה את המארחת לפלוס 4, שני ברמן עם 4 משלה בצד השני הפכה שוב ובהפסקה 29:26 לירושלים.

גם הרבע השלישי נפתח עם כמה דקות ללא נקודות, עד ששוב הגיעה ליאור ועם 6 רצופות הגדילה את היתרון של ירושלים ל-35:26. באר טוביה התעוררה בזמן ועם שלשות של שלוש ובר אביטל הצליחה להוריד חזרה למינוס 3 בלבד. בכניסה לרבע האחרון 44:40 ירושלים.

נטע רפאל פתחה טוב את הרבע הרביעי עם נקודות ואסיסטים ועזרה לאורחת שוב להגדיל את יתרונה ל-51:43. באר טוביה לא ויתרה ושוב הצליחה להוריד את ההפרש כשהיא מנצלת הגנה רכה של האורחות, ו-3 דקות לסיום זה רק 57:56 לירושלים. שלשה ענקית של אביטל החזירה את המארחות שוב ליתרון, עדן פורת עם 2 סלים בצבע הפכה חזרה, ומאיה מדרי קבעה שוויון 63 כ-45 שניות לסיום. בהתקפה הבאה רפאל מבחוץ העלתה את ירושלים לפלוס שלוש, פורת חסמה את נסיון הזריקה הבא שלה באר טוביה ומכאן המארחת כבר לא הצליחה לחזור. נקודות מהקו של ליאור סגרו את הסיפור, ובסיום 67:63 לירושלים.

קלעו לבאר טוביה: עידן שלוש 23, מאיה מדרי 12, בר אביטל 11, עינב אסולין 7, ראם נונו 6, ליאור שטיינברג 4.

קלעו לירושלים: גילי ליאור 21, נטע רפאל 11, עדן פורת 10, שני ברמן 9, טליה פרידמן 8, מוריה חסון 4, עמית שחם, ניקול מיכאילץ ואסיל בדראן 2 כ"א.

צפון

גם בצפון מתקרבים לסיום העונה, כשנשאר לנו עוד מחזור אחד (ובאופן אירוני זה מחזור מספר 1) וקצת משחקי השלמה. מג'דל שניצחה בוינגייט קרובה להבטיח את המקום השני במחוז כשנשאר לה משחק אחד, מי שמחכה למעידה שלה היא אליצור עירוני נתניה שתשחק מחר נגד כאוכב. גלבוע שניצחה אמש את נצרת אורטודוקס עדיין יכולה תאורטית לעלות למקום הרביעי, אבל זה ידרוש ממנה ניצחון הירואי בשבוע הבא מול גליל עליון.

הפועל גלבוע קרן – הפועל נצרת אורטודוקס 41:72

גלבוע רושמת ניצחון קל על נצרת האחרונה, אחרי שהובילה לאורך כל המשחק. בשבוע הבא מחכה לה משחק חוץ קשה מאוד מול גליל עליון, שרק התעלות וניצחון בו ישאיר לה סיכוי לעלות לפליאוף העליון. לנצרת נשארו שני משחקים מול קבוצות נתניה, והיא תנסה לסיים את העונה הסדירה לפחות עם ניצחון אחד.

קלעו לגלבוע: שירה בן דוד 18, אליס חתוקאי 16, יעל פרחי 11, יפית כהן 10, עמית סרויה 5, רומי נוימן 4, עדי פירסטנברג, נועה רודה, ידן בר ועדי פרידמן 2 כ"א.

קלעו לנצרת: מריאנה שאמא 12, לובנא עבד אללה 11, סוהיר אבו ערב 5, קארין שאמא 4, לין קסיס, רגד עבדו, ליאן חאג' ומנאר קובטי 2 כ"א.

אקדמיית וינגייט – הפועל מג'דל כרום 85:58

מג'דל בערב קטלני של שדא כנעאן משיגה ניצחון קל על אקדמיית וינגייט, וממשיכה ברצף הנצחונות שלה. דווקא הפתיחה היתה כולה של האקדמיה שקלעה באחוזים טובים בדרך ליתרון 2:11. אבל בנקודה הזאת האקדמיה נתקעה ולא קלעה כמה דקות טובות, ההתקפה האורחת גם לא נראתה בשיאה אבל קיבלה 7 נקודות רצופות מג'ואן מוחמד שהשוותה את התוצאה. האקדמיה איבדה כמה כדורים רצופים ומג'דל הענישה מהר בדרך ליתרון 16:11. פסק זמן של קורי קאר העיר סוף סוף את ההתקפה של וינגייט שחזרה לקלוע, מג'דל הגיבה עם שלשות של שדא כנעאן ובסיום הרבע הראשון 22:18 אורח.

הרבע השני נפתח עם מטווח שלשות הדדי, אבל המשיך עם משחק חד צדדי לטובת האורחות. כנעאן המשיכה ביכולת הטובה ועם עוד מהלך של חטיפה וסל העלתה את מג'דל ליתרון 39:24, בדרך לפסק זמן מקומי נוסף. גם זה לא ממש עזר, ושלשות נוספות של עלית כהן וכנעאן הגדילו ל-49:28 בסיום המחצית הראשונה.

גם הרבע השלישי נפתח עם חילופי שלשות, והמשיך בקצב טוב עם חילופי סלים כשמג'דל שומרת על פער סביב ה-20 הפרש. סוף רבע שלישי 65:45. בדומה לרבעים הקודמים, גם הרבע האחרון נפתח עם חילופי שלשות כשכנעאן צולפת את השלשה התשיעית שלה להערב. היתרון של האורחות כבר הגיע לאזור ה-30 הפרש, ובסיום 85:58 למג'דל כרום.

קלעו לוינגייט: רבקה ויוואג 17 (5 שלשות), מיקה מידן 14, דשה סמרו 10, פיי אולהאולה 6, הדר דניאל 5, שירה אלקיס 4, מיכל דהן 2.

קלעו למג'דל כרום: שדא כנעאן 39 (9 שלשות), ג'ואן מוחמד 20, עלית כהן 16, אפנאן סלאמה ורואן חמדאן 5 כ"א.