לאומית נשים: הפסד שני לבני יהודה, כאוכב חזרה לנצח

הפועל כפ"ס ואליצור תל אביב חזרו עם ניצחונות נוספים, אס"א ירושלים ניצחה את בני יהודה ותפגוש אותה שוב ביום שישי, הפועל כאוכב הביסה את נצרת.

מאת: לילך וייס

דרום

בני יהודה – אס"א ירושלים 69:67

בני יהודה סופגת הפסד שני ברציפות, והראשון העונה בבית, אחרי סיום משחק דרמטי. המחצית הראשונה הייתה קצת מנומנמת, אבל במחצית השניה קיבלנו יופי של קצב, קאמבק גדול של המארחות ומשחק שהלך צמוד מאוד והפכפך עד הסוף. ירושלים היתה קצת יותר חדה במאני טיים והצליחה להשיג ניצחון מרשים.

המשחק נפתח חלש, כששתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות. האורחת איבדה כמה כדורים אבל בני יהודה לא הצליחה לנצל זאת לנקודות, וגם ירושלים עצמה לא הבריקה בהתקפה אבל כן הצליחה לפתוח פער קל. לקראת סוף הרבע המשחק קיבל קצת קצב – תמר אנגל חטפה כדור וסיימה אותו בסל בצד השני, דבי בלייברג וניקול מיכאילץ החליפו שלשות, וסל כמעט באזר של מגי איזה קבע 14:9 לירושלים סוף רבע ראשון.

הרבע השני נפתח דומה עם סל לפה וסל לשם, וירושלים עם קליעות מבחוץ הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי 26:16. גילי ליאור עם 7 אישיות הובילה מיני ריצה אורחת שהקפיצה את הפער ל-15, בדרך לפסק זמן של טלי נוי. ההגנה של ירושלים המשיכה לעבוד שעות נוספות בצבע ולהקשות של המארחת, אבל יעל טויטו ומיכל אסף הצליחו למצוא את הדרך לסל ויחד עם שלשה של האחרונה בני יהודה צמצמה ל-36:25 בהפסקה.

בני יהודה חזרה בטירוף למחצית השניה. טויטו קלעה סל תוך 10 שניות, ההגנה המקומית הפעילה לחץ על כל המגרש שתורגם לאיבודים של ירושלים וההפרש החל לרדת. ליאור ועדן פורת הצליחו להחזיר זמנית את היתרון של ירושלים לדו ספרתי, אבל בני יהודה המשיכה ללחוץ. טויטו קלעה נקודות חשובות ובהמשך סל שלה אחרי אסיסט גדול של אורטל אורן צמצם ל-46:42 בלבד. גם פסק זמן של אוהד גל לא עזר לעצור את המומנטום המקומי, ואסף בעוד שלשה הפכה את התוצאה. ירושלים נראתה מבולגנת ולא מרוכזת בהתקפה מול הלחץ של בני יהודה, ואסף חתמה את הרבע השלישי על 48:51 מקומי.

אסף המשיכה ביכולת הטובה והעלתה את בני יהודה ליתרון 7 בתחילת הרבע האחרון. כאן ירושלים התעוררה סוף סוף כש-5 רצופות של שני ברמן הקפיצו את הספסל האורח ופורת עם סל משלה החזירה את המשחק לשוויון. נטע רפאל חטפה כדור וקלעה בצד השני, ופתאום על הלוח פלוס 6 לאורחות – 56:50, 5 דקות לסיום. טויטו עם עוד כמה סלים חשובים החזירה את המשחק שוב לשוויון, אבל בדקה האחרונה גילי ליאור עם הגנה טובה (חסימה ו-2 חטיפות) מנעה מהן לייצר עוד נקודות. סל של פורת ו-2/2 מהקו של ליאור העלו את ירושלים לפלוס 4, בני יהודה ניסתה לייצר סל מהיר אבל נגמר לה הזמן. בסיום 69:67 דרמטי מאוד לירושלים.

קלעו לבני יהודה: יעל טויטו 18, מיכל אסף 15, טלי בן ישי ותמר ברגל 8 כ"א, דבי בלייברג 6, תמר אנגל 5, מיקרה יקיר 4, מגי איזה 2, אורטל אורן 1.

קלעו לירושלים: גילי ליאור 19, נטע רפאל 14, עדן פורת ושני ברמן 12 כ"א, ניקול מיכאילץ 8, טליה פרידמן ומוריה חסון 2 כ"א.

אליצור יבנה – הפועל כפ"ס 64:50

ניצחון שני ברציפות לכפ"ס, ששלטה במשחק כבר מההתחלה, ולצד ההפסד של בני יהודה הירוקות עולות למקום השני בטבלה. בעוד יבנה לא מצאה את עצמה בהתקפה, טל יעקב שפתחה טוב את המשחק קלעה בצבע בצד השני והובילה את קבוצתה ליתרון 10:0. ההתקפה המקומית התעוררה אחרי סל של ענבר טנא אוריון, אבל כפ"ס המשיכה לרוץ ועם צמד שלשות של דרור מייברג ולירז קניג ברחה ל-19:8 סוף רבע ראשון. האורחת בירוק המשיכה להעיף שלשות גם ברבע השני (4 ברבע הזה של יעקב), והפער התקרב לאזור ה-20 הפרש. חנה הללי ומורן שטרית עם סלים בצבע הצליחו להוריד חזרה – 37:23 בסוף המחצית הראשונה.

כפ"ס הצליחה לשמור על היתרון הדו ספרתי שלה בתחילת הרבע השלישי כשיעקב יחד עם מאיה איסרוב ממשיכה להוביל את ההתקפה. שטרית והללי שוב הצליחו לפתח מיני מומנטום עבור יבנה ולהוריד את ההפרש חזרה לחד ספרתי, אבל כפ"ס במשחק קבוצתי הצליחה שוב לברוח – 55:38 סוף רבע שלישי. יבנה המשיכה לרדוף ברבע האחרון, ומדי פעם עם קליעות מבחוץ הצליחה להתקרב אבל לא מספיק. למרות שכפ"ס הורידה רגל מהגז וקלעה בעיקר מהקו ברבע הזה היא הצליחה לשמור על היתרון שלה עד הניצחון 64:50 בסיום.

קלעו ליבנה: מורן שטרית 14, חנה הללי 13, הדר רפאל 7, אופק טלקר 6, עמית שחר וענבר טנא אוריון 4 כ"א, מאי נשר 2.

קלעו לכפ"ס: טל 27 (21 רב'), מיכל אפשטיין 10 (17 רב'), לירז קניג 7, דרור מייברג (5 רב') ומאיה איסרוב (10 אס') 6 כ"א, שלי שפית ושחר יום טוב 3 כ"א, אופיר פרפרה 2. שיחקה ולא קלעה רוני דן.

הפועל באר טוביה – אליצור ת"א 73:55

ת"א עם ניצחון רביעי ברציפות שומרת על המקום הראשון במחוז הדרומי. מנגד באר טוביה שעדיין לא ניצחה העונה מסובכת עמוק בתחתית. האורחת בכחול הובילה לאורך רוב המשחק, ואחרי שסיימה את הרבע הראשון ביתרון קל, מטווח שלשות ברבע השני (3 של דוריאן דהן סוויץ') עזר לה לברוח ליתרון דו ספרתי עד סיום המחצית (24:42). ת"א הצליחה לשמור על היתרון שלה לאורך המחצית השניה וסיימה את המשחק עם ניצחון 73:55.

קלעו לבאר טוביה: עינב אסולין 12, סול קרמר 11, ראם נונו 10, ליאור שטיינברג וירדן עיבל 8 כ"א, מאיה מדרי 6.

קלעו לת"א: מאיה לוינשטיין 14, דוריאן דהן סוויץ (4 שלשות) ושיר תירוש 12 כ"א, גל שקורי ואמי רינת 9 כ"א, קרן נחמה 8, גלי קונטס 6, דניאל קריינין 3.

צפון

הפועל כאוכב – הפועל נצרת אורטודוקס 25:77

אחרי 3 הפסדים רצופים, כאוכב חוזרת לנצח מול נצרת שעדיין לא מצאה ניצחון העונה בליגה. כבר מהפתיחה אפשר היה לראות לאן המשחק הזה הולך – כאוכב פתחה עם 0:9, לנצרת לקח 6 דקות למצוא סל ראשון, ועד סיום הרבע הראשון ההפרש עלה ל-4:17. גם הרבעים הבאים היו דומים – נצרת לא מצליחה לקלוע יותר מ-9 נקודות ברבע, כאוכב מנגד הולכת פנימה בלי להתקשות יותר מדי ומדי פעם גם צולפת איזה שלשה, והפער צמח. בהפסקה הלוח הראה 10:42, ובסיום 25:77.

קלעו לכאוכב: סירין מוחמד והיא סלאח 14 כ"א, רג'י גליידה ודאליה חטיב 13, באראא מריח 11, אסמא עבד אלקאדר 4, מיתר אסולין, פריאל חטיב, אליסאר סלמאן ותאלה מוחמד 2 כ"א.

קלעו לנצרת: מריאנה שאמא 6, לובנא עבדאללה 5, מרים ג'רגו'רה, סאלי עלימי ולין קסיס 3 כ"א, רג'ד עבדו ורגדה בשארה 2 כ"א, הדיל אל חאג' 1.