לאומית נשים: יבנה המשיכה לנצח, אס"א ירושלים גברה בביתה על כפ"ס

אס"א ירושלים השיגה ניצחון חשוב בביתה על הפועל כפ"ס, הפועל גליל עליון חזרה לנצח ואליצור יבנה המשיכה את המומנטום עם ניצחון שלישי ברציפות.

מאת: לילך וייס
בצילום: ענבר טנא אוריון מאליצור יבנה

דרום

אס"א ירושלים – הפועל כפ"ס 57:72

ניצחון חשוב לירושלים במאבקי המיקום בצמרת הדרומית, כשהיא שומרת לעצמה סיכוי לסיים את העונה במקום הראשון. אפשר להגיד שהתוצאה של המשחק הזה משקרת – במשך 3 רבעים היה לנו משחק סופר צמוד, רובו בהובלה של האורחת מכפ"ס. אבל לרבע האחרון ההתקפה של כפ"ס לא הופיעה, וירושלים ניצלה זאת כדי לברוח ליתרון דו ספרתי בדרך לניצחון.

ירושלים היתה הראשונה לעלות על הלוח, לכפ"ס לקח קצת זמן עד שנכנסה לעניינים במשחק אבל בהמשך הגיב בריצת 7-0 שהעלתה אותה ליתרון 9:5. האורחות שמרו על יתרון קל עם נקודות על טל יעקב ומיכאל אפשטיין האורחות לאורך כל הרבע הראשון, ובסיומו הובילו 19:13.

שתי הקבוצות הרבו להחטיא בתחילת הרבע השני, כשירושלים לאט לאט מצליחה להוריד את ההפרש ל-23:21. פסק זמן של דניאל ראובן העיר את ההתקפה בירוק כשמאיה איסרוב עם שני סלים מגדילה חזרה לפלוס 6. מיני מומנטום של ירושלים עם סל ועבירה של נטע רפאל ושלשה של מוריה חסון קבע שוויון, אבל כפ"ס ברחה שוב וירדה להפסקה כשהיא ביתרון 35:31.

ירושלים פתחה טוב את המחצית השניה עם 2 שלשות והחזירה את המשחק לשוויון. כפ"ס נתקעה עם כמה איבודים ולא קלעה כמה דקות טובות, וירושלים למרות שגם היא החטיאה הרבה ולא ניצלה ריבאונד התקפה הצליחה לעלות ליתרון 40:42. כפ"ס התעוררה לקראת סיום הרבע ואחרי כמה דקות של חילופי סלים כשהיתרון מחליף ידיים הרבע השלישי הסתיים ב-47:48 לירושלים.

ההתקפה של כפ"ס שוב לא פגעה בתחילת הרבע האחרון. ירושלים שכן עלתה חדה לרבע הזה קיבלה סלים מגילי ליאור ורפאל והצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי 51:61 כ-5 דקות לסיום. האורחת המשיכה להתקשות וייצרה נקודות בעיקר מהקו, והפער המקומי גדל לו לאט לאט עד לסיום – 57:72 לירושלים שמשלימה דאבל עונתי על כפ"ס.

קלעו לירושלים: נטע רפאל 16, טליה פרידמן 15, שני ברמן 14, מוריה חסון 12, גילי ליאור 8, עדן פורת 3, מורן שחם ורינת בן יעקב 2 כ"א.

קלעו לכפ"ס: מיכל אפשטיין 17, טל יעקב 12, דרור מייברג 11, מאיה איסרוב 8, שחר יום טוב ולירז קניג 2 כ"א.

א.ס. רמה"ש גל – אליצור יבנה 78:63

יבנה ממשיכה במומנטום עם ניצחון שלישי ברציפות. אחרי מחצית ראשונה הפכפכה יבנה עם הגנה טובה הצליחה להשתלט על המשחק ולברוח לדו ספרתי, כשרמה"ש מדי פעם מצליחה לצמצם אבל לא מספיק כדי להפוך שוב.

המשחק התחיל שקול עם חילופי סלים כשרמה"ש הלכה פנימה ליעל גלילי ויבנה הדר רפאל חדרה פנימה. המארחת ניצלה כמה איבודים של יבנה כדי לברוח ליתרון 8:15, ובהמשך ל-12:20 כשההגנה האורחת לא מתפקדת. מאי נשר שעלתה מהספסל קלעה 5 נקודות והכניסה אנרגיות חדשות ליבנה, ושלשה של חנה הללי צמצמה ל-22:24 בלבד בסוף הרבע הראשון.

רמה"ש הצליחה לשמור על יתרון קל עוד כמה דקות בפתיחת הרבע השני, אבל אז יבנה עם חפירות בצבע של ענבר טנא אוריון ושלשה נוספת של הללי קבעה מהפך – 31:29. השרוניות החטיאו מחוץ לקשת, יבנה מנגד רצה להתקפות מהירות ואסיסט יפה של נשר מאחורי הגב להללי הגדיל ל-35:29. רמה"ש התעוררה עם שלשה של הדר לוי שהוסיפה עוד סל בצבע וצמצמה ל-40:37 אורח בירידה להפסקה.

הרבע השלישי נפתח עם הגנה חזקה מאוד של יבנה, כולל 2 חסימות של ענבר טנא אוריון (מתוך 5 שהיו לה במשחק), והאורחת הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי 50:40. רמה"ש הצליחה לצמצם קלות, אבל יבנה שמצאה פעם אחר פעם באסיסטים טובים את שטרית לבד מתחת לסל הגדילה שוב. בכניסה לרבע האחרון יבנה ביתרון 61:47.

רמה"ש פתחה את הרבע הרביעי עם ריצת 0-7 בהובלת לי קפיטולניק. יבנה התעוררה בזמן כדי לעצור את הקאמבק של המארחת, וחזרה להוביל סביב ה-10 הפרש. יבנה נראתה יותר אנרגטית ואחרי חסימה נוספת של טנא אוריון שהובילה למתפרצת וסל בצד השני עלתה ליתרון 70:58. מכאן עד הסיום רמה"ש הצליחה לצמצם, אבל לא באמת איימה את היתרון של יבנה. האורחות בסגול גם הצליחו להגדיל עוד לקראת הסיום, וניצחו 78:63.

קלעו לרמה"ש: יעל גליל 16, הדר לוי 12, לי קפיטולניק 10, רוני קלינגר 6, קרן מוזס, אופיר אליהו והילה הניג  5 כ"א, אלה נר 4.

קלעו ליבנה: הדר רפאל 18, מורן שטרית 17, ענבר טנא אוריון וחנה הללי 16 כ"א, מאי נשר 8, עמית שחר 3.

בני יהודה – הפועל באר טוביה 45:95

במשחקה האחרון לעונה הסדירה לפני הפלייאוף בני יהודה מביסה בבית את באר טוביה. במחצית הראשונה באר טוביה עוד הצליחה להישאר בתמונה וירדו להפסקה כשהן בפיגור 10 בלבד (32:42), אבל במחצית השניה המשחק היה בשליטה מקומית לחלוטין. האורחת התקשתה לייצר סלי שדה, המארחת מנגד צלפה שלשות וקלעה בצבע וברחה ליתרון דו ספרתי גבוה בדרך לניצחון. אם לא יהיו הפתעות כלשהן במשחקי ההשלמה בשבוע הבא, בני יהודה תסיים את העונה במקום הרביעי בדרום.

קלעו לבני יהודה: מיקה יקיר, יעל טיוטו וטלי בן ישי 12 כ"א, דבי בלייברג 11, תמר אנגל 10, מיכל אסף 9, אורטל אורן 8, תמר ברגל ועדן כהן 7 כ"א, הוויה רובינשטיין 5, מגי איזה 2.

קלעו לבאר טוביה: ירדן עיבל 8, בר אביטל ומאיה מדרי 7 כ"א, עינב אסולין, ליאור שטיינברג וראם נונו 6 כ"א, עידן שלוש 5.

צפון

אליצור נתניה – הפועל מג'דל כרום 83:41

מג'דל כרום לא התקשתה לנצח בחוץ את נתניה, שהגיעה למשחק ללא שירה חג'ג' לה היה במקביל משחק בליגת העל. בעקבות הניצחון של מג'דל וההפסד של אליצור עירוני נתניה במשחק המקביל, מג'דל עולות למקום השני ותלויות בעצמן לקביעת המיקום בסוף העונה הסדירה.

זה אומנם לקח לה כ-2 דקות עד שאיפסה את היד, אבל הפתיחה היתה כולה של האורחת בשחור שברחה ליתרון 12:0 אחרי צמד שלשות של שדא כנעאן. נתניה בעיקר החטיאה ברבע הזה וגם לא נראתה חדה במיוחד בהגנה, ומג'דל עם לייאפים קלים וסלים מחצי מרחק המשיכה לברוח. סוף ראשון 22:8 לאורחות.   הרבע השני המשיך דומה – נתניה לא בעניינים משני צדי המגרש, מג'דל קולעת בקלות מדי בצבע ומגדילה את הפער ל-35:10. כאן נתניה התעוררה ובדקות האחרונות לקראת הירידה להפסקה הצליחה לייצר כמה סלים בצבע ולצמצם קלות. בצד השני סל ועבירה של אסמהים בדראן קבע 42:19 בתום המחצית הראשונה.

לא הרבה השתנה במחצית השניה. מג'דל כרום שגם הוסיפה כמה שלשות לרקורד המשיכה להגדיל את הפער שהגיע לאזור ה-40 כבר, כשההתקפה של נתניה לא פוגעת בכלום. כנעאן, רואן חמדאן וג'ואן מוחמד קלעו בקצב והובילו את האורחת ליתרון 68:27 בסוף הרבע השלישי, ואחרי רבע אחרון שקול יחסית המשחק נגמר ב-83:41 למג'דל כרום.

קלעו לנתניה: דפנה קדוש מלר 12, שני ננקין 9, ענבל מיכל וסבינה מרדנוב 8 כ"א, שירי יום טוב 4.

קלעו למג'דל כרום: רואן חמדאן 18, ג'ואן מוחמד 17, שדא כנעאן 15, עלית כהן 11, דוניא חדיד 5, אפנאן סלאמה, עולא ג'בריס ועדן מצארוה 4 כ"א, אסמהים בדראן 3, סמייה חמדאן 2.

הפועל גליל עליון – אליצור עירוני נתניה 61:71

אחרי שספגה את הפסדה הראשון לעונה במחזור הקודם גליל חזרה הביתה וחזרה לנצח. נתניה האורחת עשתה לה חיים לא קלים במשך 3 וחצי רבעים, אבל לקראת הסיום גליל הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי ולשמור עליו עד לניצחון בסיום. גליל נמצאת מרחק ניצחון אחד מלהבטיח את המקום הראשון בסוף העונה הסדירה, נתניה בעקבות ההפסד ירדה למקום השלישי אבל עדיין יכולה לשפר עמדות לקראת הפלייאוף.

קצב טוב בפתיחת המשחק עם חילופי סלים משני הצדדים. סל ועבירה של אביטל צוובנר העלה את גליל ליתרון 4:10, עדן אסטטקאו עם 8 רצופות (כולל 2 שלשות) הפכה מהר – 12:10 נתניה אחרי 5 דקות של כדורסל. האורחת המשיכה לזרוק מבחוץ אבל לא קלעה, גליל גם כן החטיאה מחוץ לקשת, והקצב של המשחק נרגע. סוף רבע ראשון 14:16 מקומי.

עמית כהן וענבר לברון החליפו שלשות בתחילת הרבע השני, אבל כאן שוב ההתקפות נתקעות והחליפו בעיקר החטאות. גליל היתה הראשונה להתאפס ועלתה ליתרון 20:25, ומייד לאחר מכן גם נתניה חזרה לקלוע בצבע והמשחק המשיך צמוד. נגה גיא החליפה סלים בצבע עם גלי בן מרדכי, תומר נוב ועמית גור החליפו שלשות, גליל שמרה על יתרון קל ובהפסקה 31:35 מקומי.

המשחק הצמוד המשיך גם ברבע השלישי, כשגליל שומרת על יתרון קל אבל לא מצליחה לברוח לאורחת מנתניה. שלשות של כהן ואסטטקאו כפו פעמיים שוויון, אבל בדקה האחרונה של הרבע גליל עם כמה חטיפות ושלשה של מיקה ביתן הצליחה לברוח לפער קל – 46:52 סוף שלישי.

נתניה עלתה חזק בהגנה ברבע האחרון ועצרה את גליל ללא סל שדה כמעט 4 דקות. האורחת הצליחה להוריד את ההפרש חזרה ל-2, אבל גליל אחרי פסק זמן חזרה לקלוע ועם שלשה של גור ברחה ל-52:61. פסק זמן של דנג'י לא הצליחה לעצור את המומנטום המקומי, וגליל עלתה ליתרון דו ספרתי. עד הסיום קצת חילופי סלים בין הקבוצות השאירו את המאחרת ביתרון דו ספרתי, ובסיום 61:71 לגליל עליון.

קלעו לגליל עליון: ענבר לברון 18, עמית גור 15, אביטל צוובנר 13, נוי לפושניאנסקי 9, מיקה ביתן 8, שיר רביב ונגה גיא 4 כ"א.

קלעו לנתניה: עדן אסטטקאו 16, גלי בן מרדכי 15, הדר כהן ועמית כהן 10 כ"א, קרן בויס 4, תומר נוב 3, ליאל ליבוביץ 2, יעל שטיינברג 1.