לאומית נשים: מג'דל כרום עם ניצחון חמישי, אס"א ירושלים שוב ניצחה את בני יהודה

אס"א ירושלים גברה בדרמה גדולה על בני יהודה והשלימה ניצחון שני במפגשים ביניהן השבוע. מג'דל כרום חזרה מנצרת עם ניצחון נוסף והיא עדיין ללא הפסד.

מאת: לילך וייס

צפון

הפועל נצרת אורטודוקס – הפועל מג'דל כרום 73:40

מג'דל כרום משיגה את נצחונה החמישי העונה ושומרת על מאזן נקי מהפסדים, אחרי מחצית שניה טובה בה ברחה למארחת ליתרון דו ספרתי גבוה. נצרת עדיין מחפשת ניצחון ראשון העונה בליגה.

נצרת פתחה מצויין את המשחק ותוך דקה עלתה ליתרון 0:5. מג'דל התעוררה והגיבה בריצת 6-0 משלה, ובהמשך עלתה ליתרון 11:7. אחרי כמה דקות של החטאות משני הצדדים המארחת היתה הראשונה לחזור לעניינים ועם שלשה של עבדו רגד חזרה להוביל – 13:15. אחרי פסק זמן של האורחות הקבוצות החליפו סלים כשמג'דל חוזרת להוביל וחטיפה וסל של עאישה חג'אזי סגרה את הרבע הראשון על 23:19 אורח.

נצרת שוב פתחה רבע טוב עם 2 סלים מהירים, אבל כאן שוב נתקעה והתקשתה לייצרה נקודות. מג'דל גם היא לא הבריקה ולא ניצלה שליטה בריבאונד התקפה לנקודות, אבל כן הצליחה לאט לאט להגדיל את היתרון עם נקודות מהקו. אפנאן סלאמה העלתה את הפער לדו ספרתי, ובירידה להפסקה 37:26.

האורחת עלתה בסערה למחצית השניה – 2 שלשות וסל ועבירה של שדא כנעאן הקפיצו את הפער ל-48:26. נצרת התקשתה מאוד בהתקפה מול ההגנה של מג'דל, והאורחות ניצלו חטיפות והתקפות מהירות לנקודות קלות בצד השני. רק אחרי 7 וחצי דקות ברבע השלישי נצרת מצאה סל שדה, ובינתיים הפער של מג'דל כבר חצה את ה-30 הפרש. שלשה של עלית כהן חתמה את הרבע השלישי על 62:30. הרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול בלבד. הקבוצות החליפו קצת סלים כשמג'דל שומרת על היתרון שלה מעל 30 הפרש. בסיום 73:40.

קלעו לנצרת: מריאנה שאמא 9, רגד עבדו 8, לין קסיס 7, מרים ג'רג'ורה 5, קארין שאמא 4, רגדה בשארה וסוהיר עבו ערב 3 כ"א, לובנא עבד אללה 1.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 19, שדא כנעאן 12, עלית כהן ורואן חמדאן 10, אפנאן סלאמה, עדן מצארוה ועולא ג'בריס 6 כ"א, אעישה חג'אזי 4.

אליצור נתניה – הפועל גלבוע קרן 75:61

גלבוע סופרת כבר 4 נצחונות רצופים, אחרי שהובילה לאורך כל המשחק נגד נתניה. גלבוע הובילה רוב המשחק ביתרון דו ספרתי, שבשיאו התקרב ל-20 הפרש. בין הרבע השלישי לרביעי נתניה הצליחה לייצר מומנטום ולהתקרב חזרה למינוס חד ספרתי, אבל גלבוע הצליחה לשמור על היתרון בדרך לניצחון 75:61.

קלעו לנתניה: דפנה קדוש מלר ושירה חג'ג' 16 כ"א, סבינה מרדנוב 10, שירי יום טוב 7, ענבל מיכל 6 , דניאל אורן, שני ננקין ועדן אהובים 2 כ"א.

קלעו לגלבוע: שירה בן דוד 15,  אליס חתוקאי 14, נעה שמעוני 11, יעל פרחי 10, עדי פירסטנברג ויפית כהן   7 כ"א, עמית סרויה 5, נועה רודה 4, גילי ארמה 2.

דרום

אס"א ירושלים – בני יהודה 66:68

בפעם השני תוך 4 ימים ירושלים משיגה ניצחון דרמטי על בני יהודה, ומקבלת בוסט משמעותי במאבקי המיקום בצמרת הדרומית לקראת הפלייאוף. בניגוד למשחק הקודם, הפעם המשחק היה הרבה יותר שקול

אחרי הפתיחה המגומגמת במפגש הקודם, הפעם בני יהודה פתחה כמו שצריך עם קליעה טובה בצבע שהביאה אותה ליתרון 10:3. ירושלים אחרי כמה החטאות התחילה גם היא לקלוע ל-2 כשסל יפה של עדן פורת צמצם ל-14:10. אחרי כמה דקות שבהן ההתקפות לא פגעות שלשות של נטע רפאל ומוריה חסון הורידה את ההפרש לנקודה בלבד, אורטל אורן מחצי מרחק בצד השני סגרה את הרבע הראשון על 22:19 לבני יהודה.

פורת ודבי בלייברג החליפו שלשות בתחילת הרבע השני, ויקיר עם עוד סל הגדילה את היתרון של האורחות. כאן המשחק שוב נתקע לכמה דקות, עד ש-שלשה של שני ברמן העירה את ההתקפות משני הצדדים. מכאן המשחק הלך צמוד כשהמקומיות המשיכו לקלוע מבחוץ ובהמשך 4 רצופות של פורת העלו אותן ליתרון 35:38. אחרי פסק זמן של טלי נוי סלים מהירים של תמר אנגל ותמר ברגל שלחו את הקבוצות להפסקה כשעל הלוח 39:40 לירושלים.

הרבע השלישי לא התעלה לרמה התקפית גבוה. בלייברג וטלי בן ישי החזירו את היתרון לבני יהודה, יעל טויטו החליפה סלים עם פורת, ושלשה של רפאל סידרה לירושלים יתרון 52:53 בכניסה לרבע האחרון. ירושלים פתחה טוב את הרבע האחרון ועם 6 נקודות של ניקול מיכאילץ ברחה ליתרון שיא, 58:66, 5 דקות לסיום. בני יהודה התעוררה בזמן, שיפרה את ההגנה ועצרה את ירושלים מלקלוע בדקות הבאות. במקביל שתי שלשות רצופות של בלייברג קבעו שוויון 66, 2 וחצי דקות לסיום. כאן שתי הקבוצות נתקעו ופרט לנקודה מהקו של ברמן ורפאל כ"א שהעלו את המארחות לפלוס 2 לא קיבלנו סלים. לבני יהודה נשאר זמן להתקפה אחרונה אבל גם הכדור הזה לא נכנס, ובסיום ירושלים מסמנת עוד ניצחון – 66:68.

קלעו לירושלים: עדן פורת 15, נטע רפאל 12, שני ברמן 11, ניקול מיכאילץ 9, מורן שחם, טליה פרידמן ומוריה חסון 7  כ"א.

קלעו לבני יהודה: דבי בלייברג ומיקה יקיר 12 f”t, טלי בן ישי 11, תמר ברגל 9, מיכל אסף ואורטל אורן 8 כ"א, יעל טויטו 4, תמר אנגל 2.

הפועל כפ"ס – אליצור יבנה 69:85

כפ"ס שומרת על הבית ועל המקום השני עם ניצחון על יבנה. כבר ברבע הראשון הקבוצה של דניאלה ראובן צלפה 4 שלשות בדרך ליתרון דו ספרתי 13:23 סוף רבע ראשון. שתי הקבוצות קלעו בקצב גבוה ברבע השני – כפ"ס המשיכה לקלוע מבחוץ, יבנה הלכה יותר פנימה להדר רפאל והדר לזרוב והצליחה להוריד את ההפרש. בהפסקה 38:44 מקומי.

הרבע השלישי שוב היה בשליטה של המארחות שעם הגנה טובה עצרו את יבנה על 8 נקודות בלבד וברחו שוב ליתרון דו ספרתי – 46:62 סוף שלישי. ההתקפה של יבנה חזרה לקלוע בקצב טוב ברבע האחרון ולמרות שקלעה בעצמה 4 שלשות ברבע הזה, זה לא הספיק. כפ"ס שמרה על היתרון הדו ספרתי וניצחה בסיום 69:85.

קלעו לכפ"ס: טל יעקב 22, מיכל אפשטיין 19, מאיה איסרוב 16, דרור מייברג 13, לירז קניג 7, שלי שפית 5, שחר יום טוב 3.

קלעו ליבנה: הדר רפאל 20, חנה הללי 13, מורן שטרית 12, הדר לזרוב 9, שחר עמית 8, מאי נשר 7.

אליצור ת"א – הפועל באר טוביה 74:93

כמו כפ"ס וירושלים גם אליצור ת"א משלימה ניצחון כפול השבוע על היריבה שלה, ותישאר עוד שבוע במקום הראשון. במחצית הראשונה המשחק היה שקול יחסית. שיר תירוש וקרן נחמה עם נקודות בצבע הובילו את ת"א ליתרון קל, כשבצד השני ירדן עיבל וסול קרמר שומרת את באר טוביה בתמונה. עיבל יחד עם ראם נונו ושלשה של ליאור שטיינברג הצליחו להעלות את האורחת ליתרון קל משלהן והמשחק המשיך צומד, כשבהפסקה שוויון 44.

ברבע השלישי ת"א שוב הצליחה לברוח ליתרון קל בהובלת נחמה ודוריאן דהן סוויץ', ושלשות של אמי רינת ותירוש סגרו את הרבע השלישי על 66:72 מקומי. באר טוביה לא נכנסה טוב לרבע האחרון, ות"א הגדילה עוד את הפער. האורחת נתקעה על 8 נקודות, אליצור המשיכה בקצב הטוב שהציגה כל המשחק וסגרה את הסיפור. 74:93 בסיום.

קלעו לת"א: קרן נחמה 26, שיר תירוש 19, מאיה לוינשטיין 16 (4 שלשות), דוריאן דהן סוויץ 14, אמי רינת 7, גלי קונטס 5, יאנה שפירו 3, אנג'לה חצ'דוריאן 2, גל שקורי 1.

קלעו לבאר טוביה: ירדן עיבל 21, עינב אסולין וראם נונו 16 כ"א, סול קרמר 14, מאיה דמרי 4, ליאור שטיינברג 3.