לאומית נשים: מהפך בצמרת הדרומית

הנצחון של אליצור ת"א על בני יהודה העלה אותה למקום הראשון בטבלת מחוז דרום. בצפון גליל עליון ממשיכה לשמור על המאזן המושלם.

מאת: לילך וייס

צפון

הפועל גלבוע קרן – אקדמיית וינגייט 46:68

רק בשבת האחרונה הקבוצות נפגשו למשחק שהיה צמוד והוכרע רק בסיום, אך הפעם בגומלין קיבלנו משחק חד צדדי. הגנה טוב של גלבוע עזרה לה לברוח כבר בתחילת המשחק ליתרון דו ספרתי גבוה שנשמר עד לסיום. גלבוע משיגה ניצחון שלישי ברציפות ומתקרבת לחלק העליון של הטבלה הצפונית.

אחרי 2 דקות של גישושים בתחילת המשחק גלבוע היתה הראשונה לאפס את הידית ועם נקודות בצבע עלתה ליתרון 4:9. אליס חתוקאי חילקה אסיסטים ונועה שמעוני קלעה 8 אישיות (2 שלשות) והפער המקומי גדל ל-6:19. כאן גלבוע נתקעה בסדרת החטאות והאקדמיה עם כמה סלים יפים בצבע הצליחה לצמצם ל-10:19 סוף רבע ראשון.

ההתקפה המקומית המשיכה לעבוד טוב בצבע ברבע השני בעוד האקדמיה לא פוגעת, ותוך 2 וחצי דקות גלבוע השלימה ריצת 0-10 שמחציתה נקודות של חתוקאי. קורי קאר בפסק זמן ניסה להעיר את שחקניותיו, שהתחילו ללחץ על כל המגרש ולחטוף כדורים אבל גם איבדו כמות דומה. חתוקאי יחד עם נועה רודה הגדילו את היתרון של גלבוע אל מעבר ל-20 הפרש, רבקה ויוואג הובילה מיני ריצה של האקדמיה שהצליחה לצמצם לקראת המחצית ל-23:44.

הרבע השלישי היה חלש מאוד מבחינה התקפית משני הצדדים. האקדמיה צופפה את הצבע והקשתה על גלבוע לקלוע כמו בשני הרבעים הראשונים, אבל המארחת בכל זאת הצליחה למצוא את הפרצות פנימה. גם האקדמיה התקשתה מול ההגנה המקומית ונתקעה כמעט כל הרבע על 2 נקודות, עד שהגיע שלשת כמעט באזר של ליאם בסטקאר שחתמה את הרבע השלישי ב-28:53.

רבע אחרון כבר היה לפרוטוקול. האקדמיה אומנם פתחה אותו במיני ריצת 6-1, אבל גלבוע ידעה לשמור על היתרון שלה סביב ה-20 הפרש. האורחת קלעה כמה שלשות, גלבוע החזירה בהנעת כדור ואסיסטים יפים פנימה, והמשחק נגמר ב-46:68 לגלבוע קרן.

קלעו לגלבוע: אליס חתוקאי 22, נועה שמעוני 13, עדי פירסטנברג 10, שירה בן דוד 8, נועה רודה ויפית כהן  7 כ"א, יעל פרחי 1.

קלעו לוינגייט: רבקה ויוואג 14, פיי אולהאולה 8, ליאם בסטקאר ומיקה מידן 6, דשה סמרו 4, נוי חביב, עופר כספי, שירה אלקיס והדר דניאל 2 כ"א.

הפועל גליל עליון – הפועל כאוכב 38:64

בדומה למשחק בסיבוב הקודם, גם הפעם זה הלך חד צדדי לטובת גליל שממשיכה לשמור על המאזן המושלם שלה. כבר מהפתיחה גליל הפעילה לחץ מאסיבי על כל המגרש וכאוכב התקשתה להגיע למצבי זריקה. גליל עם חטיפות ו-5 אישיות של ירדן גוט ברחה ל-4:11 אחרי 5 דקות. גם אחרי פסק זמן של כאוכב גליל המשיכה בשליטה עם עוד חטיפות וחדירות בצבע, והפער גדל ל-7:20 סוף רבע ראשון.

כאוכב פתחה את הרבע השני עם מיני ריצה 5-0, אבל מהר מאוד השליטה חזרה לגליל. ההגנה האורחת הקשתה על שחקניות הגליל קצת יותר מברבע הראשון, אבל הן עדיין קלעו היטב והמשיכו להגדיל את ההפרש לאזור ה-20. כמה דקות טובות של כאוכב בסיום הרבע עזרו להן לצמצם ל-24:35 בסוף המחצית הראשונה.

5 רצופות של היא סאלח בתחילת רבע שלישי עזרו לכאוכב להוריד לחד ספרתי, כשמנגד הגליל פתחה פחות טוב את המחצית השניה. גוט כמעט לבדה החזירה את גליל לעניינים עם שלשות ונקודות מהקו ולמרות כמה איבודים גליל הצליחה להגדיל עוד את היתרון שלה ל-34:53 בכניסה לרבע האחרון. ברבע הרביעי כאוכב נעלמה לחלוטין, קלעה 4 נקודות בלבד וראתה איך גליל ממשיכה לטייל בצבע שלה ואיך ההפרש עולה ועולה. זה נגמר ב-38:64 לגליל.

קלעו לגליל עליון: ירדן גוט 20, אביטל צוובנר 14, עמית גור 12, ענבר לברון 6, נוי לפושניאנסקי ומיקה ביתן 5 כ"א, שיר רביב 2.

קלעו לכאוכב: היא סאלח 14, רג'ינה גליידה 6, פאטמה חלול 4, סירין מוחמד ובאראא מריח 3 כ"א, דאליה חטיב, מיתר אסולין, תאלה מוחמד ואליסאר סלמאן 2 כ"א.

דרום

אליצור ת"א – בני יהודה 76:87

הפעם הדרבי הסתיים בניצחון של אליצור, שגם מוחקת את הפער בו הפסידה במפגש הקודם בין השתיים וגם עולה בעקבות כך למקום הראשון במחוז הדרומי. המארחות התאוששו מפיגור דו ספרתי בתחילת המשחק ועם רבע שלישי של 31 נקודות יצרו לעצמן פער שבני יהודה לא הצליחה לסגור עד הסיום.

האורחת שלטה במשחק בפתיחה ועם שלשות של דבי בלייברג ומיכל אסף פתחה לעצמה פער דו ספרתי. כאן אליצור התעוררה ועם משחק קבוצתי רצה 0-8 וסגרה את הרבע כשהיא בפיגור 17:15 בלבד. המשחק המשיך צמוד כשבשני הצדדים קולעים שלשות, כשבין לבין ת"א מצליחה לעלות ליתרון. סל כמעט באזר של מיקה יקיר שלח את הקבוצות להפסקה בשוויון 36.

הרבע השלישי נפתח צמוד עם קצת חילופי סלים, אבל לאט לאט המארחת הצליחה לברוח עם יכולת פנטסטית של אמי רינת שקלעה מכל בלטה כשגם שיר תירוש עוזרת לה בהתקפה. שלשת באזר של האחרונה מחצי מגרש הגדילה ל-58:67 לאליצור סוף רבע שלישי. הפער המקומי כבר עלה לדו ספרתי ברבע האחרון, מיכל אסף ותמר ברגל עם שתי שלשות הצליחו לצמצם קלות אבל לא מספיק כדי לסגור את הפער. עד הסיום אליצור שמרה על ההפרש וניצחה 76:87.

קלעו לת"א: אמי רינת 28, שיר תירוש 19, קרן נחמה 12, דוריאן דהן סוויץ 11, גלי קונטס 10, מאיה לוינשטיין 7.

קלעו לבני יהודה: מיקה יקיר 19, מיכל אסף 14, דבי בלייברג 12 (4 שלשות), תמר ברגל 10, טלי בן ישי 9, עדן כהן 6, אורטל אורן 4, תמר אנגל 2.

הפועל כפ"ס – הפועל באר טוביה 54:85

כפ"ס שומרת על הבית עם ניצחון קל על באר טוביה. כבר מהפתיחה הקבוצה של דניאלה ראובן שלטה בקצב ועם 3 שלשות של דרור מייברג ונקודות בצבע של טל יעקב ומיכל אפשטיין ברחה ליתרון דו ספרתי – 13:24. כפ"ס המשיכה לצלוף מבחוץ גם ברבע השני והפער המשיך לגדול – 28:49 בהפסקה. עידן שלוש נכנס טוב לרבע השלישי וקלעה 9 נקודות עבור באר טוביה, אבל ההגנה של האורחת עדיין התקשתה לעצור את כפ"ס שהמשיכה לקלוע בקצב טוב. סוף שלישי 42:72 מקומי. רבע אחרון המשיך באותה מגמה והמשחק הסתיים ב-54:85 לכפ"ס.

קלעו לכפ"ס: שחר יום טוב 16, לירז קניג 14, מיכל אפשטיין 12, דרור מייברג 11, אופיר פרפרה 10, טל יעקב 9, מאיה איסרוב 6, שלי שפית 5, עדן גיוסי 2.

קלעו לבאר טוביה: עידן שלוש 17, סול קרמר 9, ליאור שטיינברג וירדן עיבל 8 כ"א, עינב אסולין 7, ראם נונו 4, מאיה מדרי 1.

אס"א ירושלים – א.ס. רמה"ש 51:76

משחק נוסף שנגמר בצורה חד צדדית לטובת המארחת, שמתאוששת מההפסד שספגה בשבת האחרונה. הרבע הראשון היה שקול יחסית כשמוריה חסון ועדן פורת המקומיות החליפו סלים עם לי קפיטולניק והילה הניג האורחות, כשירושלים שומרת על יתרון קל בדרך ל-17:23 אחרי 10 דקות. אבל ברבע השני רמה"ש לא פגעה בכלום וקלעה רק 6 נקודות. גם אס"א לא הבריקה בהתקפה אבל כן הצליחה להגדיל את יתרונה ל-23:38.

ברבע השלישי המשחק חזר לקצב טוב משני הצדדים, כשרמה"ש נאלצת להמשיך לרדוף אחרי המארחת. שתי שלשות של ניקול מיכאליץ שמרו את ירושלים במרחק סביר, סוף שלישי 39:54 מקומי. מיכאליץ פתחה את הרבע האחרון עם עוד שלשות שהבריחו את ירושלים קדימה יחד עם יכולת טובה של גילי ליאור. ההתקפה האורחת שוב נתקעה וייצרה נקודות בעיקר מהקו, והפער שוב קפץ. בסיום 51:76 לירושלים.

קלעו לירושלים: ניקול מיכאליץ (5 שלשות) וגילי ליאור 17 כ"א, עדן פורת 11, נטע רפאל 9, טליה פרידמן ומוריה חסון 7, מורן שחם 4, רינת בן יעקב ושני ברמן 2 כ"א.

קלעו לרמה"ש: לי קפיטולניק 16, הדר לוי 13, אופיר אליהו וקרן מוזס 6 כ"א, אופק אפרגן והילה הניג 4 כ"א, עתליה כהן 2.