לאומית נשים: סיכום מחזורים 12-13

הפועל גליל עליון עם ניצחון חשוב על מג'דל כרום לה זה הפסד ראשון העונה, בני יהודה קטעה את רצף ההפסדים עם ניצחון על רמת השרון.

מאת: לילך וייס

צפון

הפועל גליל עליון – הפועל מג'דל כרום 52:76

גליל עושה צעד משמעותי מאוד לעבר הבטחת המקום הראשון בצפון, אחרי שניצחה בקרב הבלתי מנוצחות את מג'דל שנמצאת מקום אחד מתחתיתה בטבלה (בחישוב אחוזים). רבע וחצי ראשונים במשחק היו שקולים, אבל אז גליל עם הגנה חזקה הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה וסגרה את הסיפור מוקדם.

לאורחות לקח כמה דקות להיכנס למשחק, ובנתיים ירדן גוט ואביטל צוובנר הובילו את גליל עליון ליתרון 2:9 מהיר. מג'דל נכנסה לעניינים עם שלשות וסל של שדא כנעאן אחרי אסיסט יפה של אפנאן סלאמה צמצם ל-8:12. גליל נתקעה כמה דקות עם החטאות של לייאפים ועד סוף הרבע הוסיפה רק 2 נקודות מהקו, והאורחת צמצם עוד ל-13:14 בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח עם מטווח שלשות משני הצדדים, כשההגנות עובדות שעות נוספות ומונעות כניסה קלה לצבע. לאורחת היו כמה הזדמנויות להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון ראשון אבל הכדורים לא נכנסו, המומנטום חזר לגליל שעם שתי חדירות יפות בצבע של נוי לפושניאנסקי ברחה שוב ליתרון קל – 23:29. המארחת צופפה חזק את הצבע והאורחת לא הצליחה לייצר נקודות, ובמקביל לפושניאנסקי הפעם עם שלשה עזרה לגליל לברוח ל-23:34 בהפסקה.

הרבע השלישי נפתח מגומגם כששני הצדדים לא מייצרים יותר מדי. למג'דל לקח כ-4 דקות לקלוע סל ראשון, ובמקביל גליל המשיכה להעיף שלשות (12 בכל המשחק) וטסה קדימה ליתרון סביב ה-20 הפרש. כנעאן ועלית כהן ניסו להחזיק את מג'דל בתמונה אבל לא בהצלחה יתרה, סוף שלישי 38:59 מקומי.

המגמה נמשכה גם ברבע האחרון – ההגנה של גליל הקשתה מאוד על מג'דל כרום לייצר נקודות, ואחרי כמה חטיפות שהסתיימו בנקודות קלות של עמית גור בצד השני הפער עלה ל-30. סמייה חמדאן עם 5 אישיות הצליחה למזער קצת נזקים, סל באזר של גור קבע 56:72 בסיום.

קלעו לגליל עליון: ירדן גוט 22 (5 שלשות), נוי לפושניאנסקי 17, עמית גור 13, אביטל צוובנר 8, מיקה ביתן 7, ענבר לברון 6, שיר רביב 3.

קלעו למג'דל כרום: שדא כנעאן 14, ג'ואן מוחמד ועלית כהן 8, עדן מצארוה, סמיה חמדאן ואפנאן סלאמה 5 כ"א, ,רואן חמדאן 4, אעישה חג'אזי 3.

הפועל גלבוע קרן – אליצור נתניה 60:77

גלבוע עם יואב הלר על הקווים במקומו של ניר קפלן שעזב המשיכה במומנטום ורשמה ניצחון חמישי ברציפות. הצפוניות שלטו במשחק כבר מההתחלה, ברחו ליתרון דו ספרתי מוקדם (12:26 סוף רבע ראשון) והצליחו לשמור עליו לאורך כל המשחק. בשבת מחכה לגלבוע משחק קריטי מול אליצור עירוני נתניה שיכול לקבוע מי תיכנס לפלייאוף העליון, והצפוניות יגיעו אליו במומנטום חיובי במיוחד. 

קלעו לגלבוע: עדי פירסטנברג 20, שירה בן דוד 18, יפית כהן ואליס חתוקאי 12, נועה רודה 8, נעה שמעוני 5, עמית סרויה 2.

קלעו לנתניה: שירה חג'ג' 23, דפנה קדוש מלר 13, שני ננקין 10, עדן אהובים וענבל מיכל 5 כ"א, שירי יום טוב 3, סבינה מרדנוב 1.

הפועל נצרת אורטודוקס – הפועל כאוכב 81:44

שחזור כמעט מדוייק של המפגש בין הקבוצות בשבוע שעבר. מחצית ראשונה יחסית שקולה, ואז כאוכב פותחת מבערים ובורחת ליתרון דו ספרתי גבוה שממשיך לגדול עד הסיום. כאוכב עם הניצחון הרביעי שלה העונה, נצרת עדיין לא הצליחה לסמן וי ראשון בליגה.

נצרת קלעה את הסל הראשון במשחק, אבל אז רשמה סדרת החטאות וכאוכב שקלעה באחוזים טובים בצבע ברחה ליתרון 12:4. לחץ על כל המגרש של האורחת בתוספת חטיפות עזר לה לעלות ליתרון דו ספרתי, אבל נצרת הגיבה בשתי שלשות מהירות של סוהיר אבו ערב וצמצמה חזרה. בהמשך שלשה נוספת של אבו ערב קבעה 17:15 לכאוכב אחרי 10 דקות של כדורסל.

כאוכב שוב הפעילה לחץ על כל המגרש בתחילת הרבע השני, אבל פחות ניצלה את החטיפות שלה לנקודות. שלשה של אליסאר סלמאן הגדילה ל-24:15, נקודות מהקו בצד השני וסל וחטיפה של מריאנה שאמא צמצמו שוב. דקות טובות של נצרת משני הצדדים עזרו לה להישאר במשחק ובירידה להפסקה 33:29 לאורחות.

הרבע השלישי היה בשליטה של כאוכב שהיתה ראשונה לריבאונד וחטפה לא מעט כדורים, ואם היתה קולעת בחוזים קצת יותר טובים היתה יכולה לברוח אפילו ליתרון יותר גבוה. סירין מוחמד ומיתר אסולין העלו את האורחת ליתרון דו ספרתי, נצרת הצליחה להישאר בתמונה עוד כמה דקות ולשמור את הפער סביב ה-11 הפרש. דקה אחרונה של נקודות בצבע מצד כאוכב הקפיצו את הפער ל-57:41 סוף שלישי.

כבר בתחילת הרבע האחרון כאוכב ברחה ליתרון מעל 20 הפרש, ולא לקח לה הרבה זמן כדי להגיע גם ל-30. נצרת קלעה 3 נקודות מהקו כל הרבע, וכאוכב המשיכה לברוח כשסירין מוחמד ובאראא מריח קולעות היטב. זה נגמר ב-81:44.

קלעו לנצרת: סוהיר אבו ערב ומריאנה שאמא 12 כ"א, לובנא עבד אללה, סאלי עלימי ורגד עבדו 5 כ"א, קארין שאמא ולין קסיס 2 כ"א, רגדה בשארה 1.

קלעו לכאוכב: סירין מוחמד 25, באראא מריח 16, רג'י גליידה 12, מיתר אסולין 10, פריאל חטיב 7, אליסאר סלמאן 5, דאליה חטיב, ליאן עודה והיא סאלח 2 כ"א.

דרום

בני יהודה – א.ס. רמה"ש 62:90

בני יהודה קוטעת את רצף ההפסדים שלה עם ניצחון ביתי על רמה"ש. האורחות מהתחתית היו חזק בתמונה במחצית הראשונה, אבל מחצית שניה חלשה התקפית אפשרה לבני יהודה לברוח ליתרון סביב ה-20 הפרש שנשמר עד לסיום.

המשחק נפתח בקצב טוב. שלשות של הדר לוי וקרן מוזס האלו את האורחת ל-8:2, ובהמשך שתיים מבחוץ של יעל גליל קבעו 16:8 לרמה"ש אחרי 5 דקות. הדר לוי הגדיל לדו ספרתי, טלי בן ישי ומיכל אסף צמצמו חזרה ונקודות מהקו של בני יהודה חתמו את הרבע הראשון ב-22:19 לאורחות באדום.

שלשה של דבי בלייברג הביאה את המשחק לשוויון בתחילת הרבע השני, ואחת נוספת בהמשך של בן ישי הובילה ליתרון 23:29.. רמה"ש החטיאה והחטיאה עד שאלה נר בחדירה קטעה את הבצורת והאדומות חזרו לקלוע. כמה דקות של חילופי סלים בין תמר אנגל ותמר ברגל המקומיות לבין לוי האורחת להשאירו את בני יהודה ביתרון קל. מיני מומנטום של המארחות לקראת סוף הרבע וסל כמעט באזר של מכל אסף קבעו 40:47 מקומי בהפסקה.

שתי הקבוצות לא נכנסו טוב לרבע השלישי עם הרבה החטאות, המארחת היתה הראשונה לאפס את היד ועם שלשה של בן ישי עלתה לדו ספרתי 42:54. גם פסק זמן של אמיר מימרן לא עזר להתקפה האורחת להתעורר, ולמרות שרמה"ש לחצה וחטפה כדורים היא לא ניצלה אותם. בני יהודה עלתה לפלוס 15 וסיימה את הרבע השלישי ביתרון 47:63.

רמה"ש המשיכה לגמגם בהתקפה גם ברבע האחרון, ושלשה נוספת של אסף העלתה ל-50:72. עד סוף המשחק לוי והניג הצליחו לייצר קצת נקודות לאורחת, אבל לא מספיק כדי להוריד את ההפרש. בני יהודה שמרה על יתרון מעלה 20 הפרש עד ל-62:90 בסיום.

קלעו לבני יהודה: מיכל אסף 20, דבי בלייברג 13, טלי בן ישי 12, תמר אנגל 11, אורטל אורן 10, עדן כהן 8, מיקה יקיר 5, יעל טויטו ותמר ברגל 4 כ"א, הוויה רובינשטיין 3.

קלעו לרמה"ש: הדר לוי 26, הילה הניג 9, יעל גלילי 8, קרן מוזס 5, אופק אפרגן 4, אלה פינצ'י 3, רוני קלינגר, לי קפיטולניק ואלה נר 2, אופיר אליהו 1.