לאומית נשים: סיכום משחקי ההשלמה של סוף השבוע

חמישה משחקי השלמה נערכו בליגה הלשומית לנשים, אס"א ירושלים חזרה עם ניצחון לא פשוט מרמת השרון, אליצור עירוני נתניה קרובה להבטיח את המקום ברבע הגמר ומג'דל כרום פתחה את המשחק שלה מול נצרת ביתרון של 0:30.

מאת: לילך וייס
בתמונה עדן אסטטקאו מאליצור עירוני נתניה

אליצור עירוני נתניה – הפועל גלבוע קרן 46:50

משחק לא גדול של שתי הקבוצות מבחינה התקפית, אבל דרמטי וצמוד. גלבוע שהייתה חייבת ניצחון כדי לשמור את עצמה בתמונת הפלייאוף רשמה הפסד מאכזב אחרי סדרת טעויות לא מחוייבות במאני טיים, והניצחון נשאר אצל נתניה שקורבה מאוד להבטיח את מקומה ברבע הגמר.

ברבע הראשון קיבלנו את מספרי 9 משני הצדדים, יפית כהן ועמית כהן שהחליפו סלים. שלשה של כהן בצד האורח העלתה את גלבוע ל-11:9, אבל כן האדומות נתקעו ולא קלעו עד לסיום הרבע כשהן מרבות להחטיא. גם נתניה לא קלעה יותר מדי, אבל קיבלה שלשה מיעל שטיינברג שקבעה את תוצאת הרבע הראשון על 11:12 מקומי.

גלבוע המשיכה להחטיא גם בתחילת הרבע השני, ונתניה הצליחה להגדיל קלות את יתרונה לפלוס 6. שלשה של נועה רודה קטעה את הבצורת הארוכה של האורחות, ונתנה להם אנרגיות מחודשות. גלבוע חטפה כמה כדורים וייצרה נקודות במתפרצות, כש-שלשה של שמעוני החזירה את המשחק לשוויון 21. קצת חילופי סלים בין הקבוצות ולמחצית גלבוע ירדה כשהיא ביתרון מינימלי 24:23.

ברבע השלישי היתה זאת נתניה שהרבה להחטיא כשהיא לא מנצלת גם את הריבאונד התקפה שלה לנקודות. גלבוע כן ניצלה את האיבודים של היריבה כשהיא עובדת טוב בהגנה, והצליחה לברוח ליתרון קל 29:23. המומנטום שוב עבר צד כשנתניה עם שלשות של שטיינברג ועדן אסטטקאו השלימה ריצת 0-8 ושוב היתרון מקומי, אבל הנדנה לא עצרה כאן – כהן ושירה בן דוד הפכו שוב – 34:31 לגלבוע סוף שלישי.

הרבע האחרון היה בדיוק כמו שאר המשחק. נתניה ייצרה מיני ריצת 0-6, ואז נתקעה וגלבוע השוותה. שני הצדדים צופפו חזק את הצבע וגרמו לצד השני להזיע כדי לייצר נקודות. 2 דקות לסיום על הלוח שוויון 46. עמית כהן העלתה את נתניה לפלוס 2, ובהתקפות הבאות שתי הקבוצות החטיאו. אחרי איבוד נוסף של נתניה גלבוע יצאה להתקפה עם כ-10 שניות על הלוח, אבל זריקה קשה ומוקדמת ל-3 לא נכנסה, ואחרי עבירת לוס-בול הכדור חזר למארחת. גלבוע עשתה עבירה מהירה, כהן קלעה 2/2 מהקו וסגרה את הסיפור. 46:50 בסיום לאליצור עירוני נתניה שנמצאת עם רגל וחצי בפלייאוף העליון.

קלעו לנתניה: עדן אסטטקאו, עמית כהן ועמית כהן 11 כ"א, יעל שטיינברג 6, גלי בן מרדכי וקרן בויס 4 כ"א, לינוי ביטון 3.

קלעו לגלבוע: יפית כהן 13, נועה שמעוני 12, שירה בן דוד 6, עדי פירסטנברג, נועה רודה ואליס חתוקאי 5 כ"א.

הפועל כאוכב – אליצור נתניה 43:52

כאוכב שעדיין נלחמת על המקום שלה בפלייאוף העליון מצליחה לנצח בבית את נתניה, אחרי שהתאוששה ממחצית ראשונה פחות טובה. האורחות לא היו רחוקות מלרשום הפתעה ואת ניצחונן הראשון העונה כשהובילו במשך רוב המחצית הראשונה (31:23 בהפסקה). אבל במחצית השניה כאוכב השתלטה על המשחק, עצרה את האורחת על 4 נקודות בלבד ברבע האחרון ורשמה ניצחון חשוב.

קלעו לכאוכב: באראא מריח וסירין מוחמד 12 כ"א, רג'י גליידה 11, היא סאלח ומיתר אסולין 6 כ"א, דאליה חטיב 3, ליאן עודה 2.

קלעו לנתניה: שירה חג'ג' 18, סבינה מרדנוב 11, דפנה קדוש מלר 6, עדן אהובים 5, ענבל מיכל 3.

הפועל מג'דל כרום – הפועל נצרת אורטודוקס 38:68

אפשר לסכם את הניצחון של מג'דל במשפט אחד – יתרון 0:30. לנצרת לקח כמעט כל הרבע הראשון כדי לקלוע את הסל הראשון שלהם במשחק, כשמג'דל לא מרחמת, שומרת חזק, חוטפת, מענישה וגם מעיפה לא פחות מ-7 שלשות ברבע אחד. ברבעים הבאים נצרת כבר נראתה הרבה יותר טוב בהתקפה כשהיא מציגה יד לא רעה מחוץ לקשת, אבל זה לא הספיק כדי להתקרב למג'דל ששמרה על היתרון הגבוהה שלה עד הסיום. המארחת עם ניצחון שישי העונה, נצרת עם 8 הפסדים עמוק בתחתית.

קלעו למג'דל כרום: שדא כנעאן 27 (6 שלשות), עלית כהן 13, ג'ואן מוחמד 9, עדן מצארוה 7, רואן חמדאן 5, אפנאן סלאמה 4, סמייה חמדאן, עולא ג'בריס ורנד חמדאן 1 כ"א.

קלעו לנצרת: סוהיר אבו ערב 14 (4 שלשות), מנאר קובטי 9, לובנא עבד אללה ומאריאנה שאמא 4, סאלי עלימי 3, ליאן חאג' ולין קסיס 2 כ"א.

אליצור עירוני נתניה – הפועל נצרת אורטודוקס 35:84 (השלמה מחזור 8)

במשחק השלמה שנערך ביום חמישי נתניה לא התקשתה לנצח בבית את נצרת, שמצידה רשמה עוד הפסד בהפרש גבוה. יחד עם הניצחון על גלבוע נתניה נמצדת לצמרת וכאמור קרובה מאוד לפלייאוף העליון.

א.ס. רמה"ש גל – אס"א ירושלים 65:61 (השלמה מחזור 11 מחוז דרום)

ירושלים עבדה קשה במשחק החוץ נגד רמה"ש, אבל הצליחה אחרי סיום דרמטי להשיג את הניצחון הרביעי ברציפות שלה ששומר אותה גבוה בצמרת. רמה"ש הובילה חלקים נרחבים מהמשחק וכבר ברחה לפלוס 8 ברבע השלישי, אבל החטאות במאני טיים השאירו אותה בלי הנקודות.

הרבע הראשון היה צמוד ברובו. ניקול מיכאילץ האורחת החליפה סלים עם הילה הניג המקומית, היתרון זז מצד לצד ואף קבוצה לא הצליחה לברוח. לקראת הסיום ירושלים נתקעה בסדרת החטאות, ומהצד השני 4 רצופות של הניג ושלשת באזר של הדר לוי סידרו לרמה"ש יתרון 11:17 אחרי 10 דקות של כדורסל. ירושלים פתחה את הרבע השני עם שלשות משלה, שצימקו ל-20:21. המשחק חזר להיות צמוד, כשמיכאילץ הפעם החליפה סלים עם לוי. לקראת סוף הרבע ירושלים קצת נתקעה וייצרה נקודות בעיקר מהקו, מנגד שלשה של יעל גליל סידרה לרמה"ש יתרון ל-33:36 בהפסקה.

רמה"ש פתחה מצויין את הרבע השלישי כשהיא קולעת היטב מבפנים ומבחוץ, בעוד ירושלים. קרן מוזס עם 5 אישיות וגלילי עם סל במתפרצת אחרי חטיפה של הניג הקפיצו את הפער המקומי ל-38:46, לפני פסק זמן בהול של אוהד גל. למרות שעדיין לא הציגה אחוזים טובים בהתקפה, האורחת הצליחה לצמצם את ההפרש חזרה עם כמה חטיפות בדרך ל-46:51 סוף שלישי.

שלשה של מיכאילץ הורידה את ההפרש ל-2 בלבד בתחילת הרבע האחרון. ירושלים המשיכה לרדוף אחרי רמה"ש כששתי הקבוצות לא הבריקו בהתקפה ולא ייצרו יותר מדי נקודות בדקות אלו. ירושלים הגבירה לחץ בהגנה וחטפה כמה כדורים אבל פחות ניצלה אותם, עד ש-שלשה של שני ברמן החזירה את היתרון אליה לראשונה מאז הרבע השני. לוי וגלילי עבור רמה"ש השוו שוב, ודקה לסיום על הלוח 61:61. רמה"ש חטפה כדור בהתקפה הבאה אבל לא קלעה, ברמן הלכה פנימה בצד השני והעלה את האורחת לפלוס 2. השרוניות שוב החטיאו בהתקפה הבאה, ונטע רפאל עם סל משלה בצבע סגרה את הסיפור. 65:61 דחוק לירושלים בסיום.

קלעו לרמה"ש גל: הדר לוי 17, יעל גלילי 14, הילה הניג 10, לי קפיטולניק וקרן מוזס 8, אופק אפרגן ואופיר אליהו 2 כ"א.

קלעו לירושלים: ניקול מיכאילץ 21, שני ברמן 17, עדן פורת 9, נטע רפאל 6, גילי ליאור ומוריה חסון 4 כ"א, טליה פרידמן ומורן שחם 2 כ"א.