ליגה לאומית: ניצחונות לאשדוד וחבל מודיעין בפתיחת המחזור ה-1

מכבי אשדוד והפועל חבל מודיעין המשיכו את פתיחת העונה הטובה שלהן עם ניצחון ביתי נוסף אבל צמוד וקשה. ניצחון לקרית אתא בדרבי הקריות, הוד השרון חזרה מעכו עם ניצחון חשוב במאבק התחתית.

מאת: ניב שמולי

מכבי אשדוד – הפועל עפולה 70:76

בליץ בדקות האחרונות של מכבי אשדוד סידר לקבוצה של עופר רחימי ניצחון יקר בקרב הצמרת. המקומיים עצרו את הפועל עפולה על 5 נקודות ב-5 הדקות האחרונות של המשחק ורשמו ניצחון שלישי רצוף. הרבע הראשון היה שקול ונגמר ב-16:20 למכבי אשדוד. האורחים פתחו את הרבע השני עם שלוש שלשות והיתרון עבר לצד שלהם – 25:20.

הביתיים חזרו עם דולב דראפיץ' ודורנט סקוט. במחצית 39:39. בחצי השני המשחק המשיך להיות צמוד, עד שלקראת הסיום שגיב דוד וארתור רוזנפלד ביצעו פעולות גדולות. היתרון עבר לביתיים, כשמנגד הפועל עפולה לא מצליחה לייצר נקודות בהתקפה. עד לסיום מכבי אשדוד שמרה על היתרון שלה והשיגה ניצחון יקר.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן 84:88

א.ס רמה"ש שיין נדל"ן יוצאת מהמשחק הערב עם תחושת פספוס עצומה. האורחים כבר הובילו מעל 20 נקודות הפרש, אך שמטו את הפער המבטיח הזה בעיקר בגלל רבע שלישי אותו הפסידו 14-32. שלושה שחקנים אצל המנצחת קלעו מעל 20 נקודות. עמית ביר כץ קיבל פרחים לרגל חזרתו לאולם בשוהם.

האורחים הגיעו נלהבים מהניצחון האחרון ופתחו עם מטווח מחוץ לקשת. אורי חי (16 נקודות במחצית הראשונה) תפר שלוש שלשות וגיא רושקין קלע 7 נקודות ברבע הראשון בדרך ליתרון 31:10 בסיומו. לייס דאן הוביל ריצת 3-13 של הביתיים ב-3 הדקות הראשונות של הרבע השני. גיא קנטור לקח פסק זמן והקבוצה שלו הגיבה נהדר כשהגדילה את הפער ל-44:28 במחצית. גם את הרבע הזה המארחים פתחו עם ריצה, בהובלת סטורם וורן, והורידו ל-48:42. אריק סטאץ' וגיל אמיתי בלמו את הריצה – 62:58 בלבד לאחר הרבע השלישי. שלשה של דניאל דנינו בפתיחת הרבע האחרון קבעה שיוויון 65:65. האחרון ויריב עמירם השלימו את המהפך – 74:76, 3 דקות לסיום. הקבוצה של נתי כהן הייתה נחושה יותר ועד לסיום קיבלה נקודות מיריב עמירם ושלשה גדולה של גיא דותן סגרה את הסיפור.

מכבי קרית מוצקין – עירוני קרית אתא 106:87

עירוני קרית אתא יוצאת מהדרבי עם ניצחון משכנע ומתבססת בחלק העליון של הטבלה. הקבוצה של שרון אברהמי קלעה באחוזים גבוהים ודייקה ב-40 אחוז מחוץ לקשת. למעשה, כל אחד משחקני הסגל של קרית אתא קלע מלבד מוחמד אבו ערישה. מנגד, מכבי קרית מוצקין נשארת עמוק בתחתית עם ניצחון בודד.מרליין ויל עשה הרבה צרות להגנה המקומית בפתיחת המשחק. כבר לאחר 6 דקות הורחק רועי פרל לאחר טכנית שנייה והקבוצה שלו סגרה את הרבע הראשון בפיגור 24:18.

מטווח שלשות של קרית אתא ברבע השני קבעו 40:33. למונטה בירדן הנהדר ניסה להשיב אש, אלא שקרית אתא קלעה בחצי הראשון ב-40 אחוז לשלוש ו-62 אחוז לשתיים והובילה 53:41. המטווח של קרית אתא נמשך ברבע השלישי בו קלעו האורחים 31 נקודות ונראו נהדר בדרך ליתרון 81:61 לאחר שלושה רבעים. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד והאורחת יצאה עם ניצחון בדרבי.

הרבו לקרית מוצקין: למונטה בירדן 19 נק', דיונטה סימונס 15 נק', נועם מטלון 14 נק'.
הרבו לקרית אתא: מרליין ויל (7 אסיסטים) 21 נק', ג'וליאן בויד 20 נק', אלייז'ה הירש 16 נק', עמית ראובן (4/7 לשלוש) 14 נק'.

הפועל עכו/מטה אשר – מכבי 'סנו' הוד"ש 83:71

מכבי 'סנו' הוד"ש השיגה הערב ניצחון יקר במאבקי התחתית, כשהיא מקבלת 50 נקודות מצמד הזרים שלה. מנגד, עכו/מטה אשר עדיין ללא ניצחון ביתי ונאלצה להסתדר למשך דקות ארוכות ללא ניב אוזן שסבל מכאבים בגב. סמארדו סמואלס פתח נהדר והצעיד את האורחים ליתרון קטן. מנגד, לירן מורן ודשון נייט הגיבו. הקבוצה של אלון שטיין הובילכל אורך הרבע הראשון אותו סיימה ביתרון 28:24. הרבע השני היה שונה לגמרי ושתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות – 45:36 להוד"ש במחצית.

גם ברבע השלישי מכבי 'סנו' הוד"ש שמרה על היתרון שלה, בעיקר בזכות אקסבייר מון, וסיימה אותו ב-62:54. לא הרבה השתנה ברבע האחרון – הקבוצה של אלון שטיין שמרה על הפער והשיגה ניצחון יקר.

הרבו לעכו/מטה אשר: לירן מורן 16 נק', טים וויליאמס 15 נק'.
הרבו להוד"ש: אקסבייר מון 27 נק', סמארדו סמואלס 23 נק', הראל דדון 13 נק'.