לראשונה: גביע הליגה הלאומית יחל בסוף השבוע

גביע הליגה הלאומית ייצא לדרך בסוף השבוע הקרוב. המפעל החדש, שהוקם בעקבות החלטת הנהלת איגוד הכדורסל לשינוי שיטת הגביע, לפיה לכל ליגה יהיה גביע משלו, יורכב מכל קבוצות הליגה הלאומית כאשר הזוכה תקבל 100,000 ש"ח והקבוצה במקום השני 50,000 ש"ח. במוקד משחקי שמינית הגמר מכבי אשדוד תגיע שוב לזיסמן למשחק מול מכבי עירוני רמת גן ועפולה תארח את א.ס רמה"ש שיין נדל"ן שטרם הפסידה בליגה. המשחק בו תארח עירוני רעננה את אליצור אשקלון ישודר בעמוד הפייסבוק שלנו, יתר המשחקים בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל. עירוני 'קבוצת ירח' קרית אתא העפילה אוטומטית לשלב רבע הגמר שייערך ב-9.11. 

22.10:

מכבי עירוני רמת גן – מכבי אשדוד (זיסמן, 12:00)

שתי הקבוצות נפגשו לפני כשבוע וחצי במחזור הפתיחה של הליגה, במשחק שהיה חד צדדי לכל אורכו. מאז, מכבי עירוני רמת גן גברה ללא קושי רב על אליצור איתו אשקלון ומכבי אשדוד הייתה חופשית וזכתה למנוחה. הקבוצה של שמוליק ברנר מובילה את הליגה במדד ומחלקת 27.5 אסיסטים למשחק – מקום שני בליגה. מנגד, במכבי אשדוד יצטרכו להציג משחק הרבה יותר טוב בכדי להתקדם לשלב הבא. 

הפועל ר"ג גבעתיים – מכבי 'סנו' הוד"ש (זיסמן, 14:30)

הצגה כפולה בזיסמן. מיד לאחר המשחק של היריבה העירונית, יעלו האורדונים לשחזור מהמפגש במחזור הראשון. הקבוצה של מתן חרוש נחלה הפסד ביתי באמצע השבוע לאליצור נתניה, על אף יכולת התקפית טובה. בקבוצה יצטרכו לקבל תרומה משמעותית יותר מהצעירים שעד כה לא באים לידי ביטוי. מהעבר השני, מכבי 'סנו' הוד"ש ידעה בטרם תחילת העונה כי ההתחלה תהיה קשה לאור ההכנה הקצרה לעונה. בקבוצה בהחלט יכולים להיות מרוצים מצמד הזרים – ג'סטין טויו וטראוויון דוסון. מי שנראה טוב במחזור האחרון הוא נדב ינקוביץ' שקלע שיא קריירה של 12 נקודות. 

מוצ"ש – 23.10:

הפועל עפולה – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן (אולם עירוני עפולה, 20:30)

שתיים מהקבוצות המסקרנות בליגה נפגשות. הפועל עפולה השיגה ביום שלישי האחרון את ניצחון הבכורה שלה העונה, בעיקר בזכות ההגנה שגרמה למכבי 'נקסט אורבן' חיפה לקלוע באחוזים נמוכים. תומר פורת קבע שיא קריירה עם 29 נקודות, כשלצידו ריקי פאק מראה יכולת התקפית מרשימה גם כן. מנגד, א.ס רמה"ש שיין נדל"ן מגיעה להתמודדות כשהיא ללא הפסד בליגה. הקבוצה של גיא קנטור מגלה יכולת מרשימה עד כה ומקבלת תרומה נאה מהצוות הישראלי, שמצליח להתגבר על פציעתו של גיל אמיתי. אביב שמעוני, שנבחר לחמישיית המחזור השני, יצטרך לגלות המשכיות מול הקו הקדמי של העפולאים. 

עירוני 'גשם' נהריה – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (עין שרה, 20:30)

לא היה חסר הרבה שהיורדת מליגת העל תפסיד משחק ליגה ראשון כבר במחזור השני. הסגולים לבסוף גברו על עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא וגילו הרבה אופי. קלארק רוזנברג זכה לדקות ראשונות בקבוצה וינסה להמשיך להיכנס לקצב. מנגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין מוצאת עצמה ללא ניצחון בשני המשחקים הראשונים בליגה ועם הגנה רכה. בכדי לצאת מעין שרה עם ניצחון, יהוא אורלנד יצטרך לקבל יכולת טובה יותר מאייל שולמן ששיחק בעבר בנהריה. 

מכבי מעלה אדומים – אליצור נתניה (קוסל, 20:30)

שתי קבוצות ששיחקו משחק בודד בליגה, וניצחו אותו, נפגשות. מכבי מעלה אדומים הוכיחה במחזור הראשון כי יש לה לא מעט מה להציע ותרצה להביא את אותה היכולת גם למשחק הגביע. בקבוצה אמנם לא משחקים בשלב הזה במעלה אדומים, אך יקוו כי אולם קוסל יהיה להם לבית חם. מנגד, אליצור נתניה נאלצה בקיץ להיפרד משני נכסים משמעותיים – איתי מושקוביץ וברייס וושינגטון, אך נראה כי רובן נייברגר הצליח לבנות קבוצה שתוכל לאיים גם העונה בצמרת. משחק הבכורה של היהלומים בזיסמן הוכיח כי יש להם הרבה מה להציע גם בעונה הקרובה.

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – הפועל מגדל העמק/יזרעאל (רוממה, 21:00)

שתי קבוצות שטרם ניצחו בליגה נפגשות במסגרת שמינית גמר הגביע. הירוקים נחלו שני הפסדים בשני המחזורים הראשונים, בעוד העולה החדשה שיחקה משחק בודד והפסידה אותו. במגדל העמק/יזרעאל יקוו לחזרתו של אליה סרור שחזר להתאמן לאחרונה אחרי פציעה. מנגד, אבי סוכר ישמח להישאר בשלוש מסגרות ולהשיג ניצחון שיעזור לקבוצה שלו לצבור בטחון בליגה. במשחק האחרון שחקני מכבי 'נקסט אורבן' חיפה הגיעו 7 פעמים בלבד לקו, נתון אותו יצטרכו לשפר. 

יום ראשון – 24.10:

עירוני 'קבוצת גינת' רעננה – אליצור איתו אשקלון (מטרווסט, 18:00)

משחק מסקרן חותם את משחקי שמינית גמר הגביע במפגש בין שתי קבוצות שניצחו משחק אחד משני משחקים. יוסי בונן הצליח להשיג ניצחון בכורה העונה במחזור החולף בזכות תצוגת שלשות של קבוצתו שדרסה את מכבי 'סנו' הוד"ש. מנגד, אליצור איתו אשקלון נראתה לא טוב מול מכבי עירוני רמת גן ותרצה לחזור למסלול הניצחונות במשחק חוץ לא פשוט.