מג'ד אלכרום, כפ"ס ובני יהודה בחצי הגמר

3 משחקים נערכו אמש בשלב רבע גמר גביע האיגוד לנשים – בצפון מג'ד אלכרום גברה בבית על הפועל כאוכב, וכפ"ס חזרה מפיגור דו ספרתי גבוה לניצחון על גלבוע מעיינות. בני יהודה עם רבע שלישי חזק ניצחה בבית את אליצור יבנה, והעולה האחרונה תיקבע ביום חמישי במפגש בין לב ירושלים לנס ציונה.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

חצאי הגמר (11/02, 09/03):
הפועל ELSISTER מג'ד אלכרום – הפועל כפ"ס
בני יהודה – המנצחת בין הפועל לב ירושלים לעירוני נס ציונה

הפועל ELSISTER מג'ד אלכרום – הפועל כאוכב 75:81

שבועיים אחרי שהן נפגשו בליגה, מג'ד אלכרום וכאוכב נפגשו שוב רק שהפעם המשחק הלך אחרת לחלוטין. רבע שני חזק של המארחת עזר לה לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה שהגיע בשיאו גם למעלה 30 הפרש. מטווח שלשות של כאוכב ברבע האחרון עזר לה להוריד את ההפרש חזרה לחד ספרתי, אבל היא לא הספיקה להשלים את הקאמבק לפני שנגמר הזמן ומג'ד העפילה לחצי הגמר.

כאוכב פתחה טוב את המשחק עם 3 סלים מהירים בחדירות בצבע, ובהמשך עלתה ליתרון 9:2 (מתוכן 7 נקודות של אסיל עודה) בעוד מג'ד התקשתה לייצר בהתקפה בדקות הראשונות. לקראת אמצע הרבע שלשה של ג'ואן מוחמד העירה את המארחת שהחלה לקזז את הפער, והפעם כאוכב היא זאת שנתקעה בהתקפה כמה דקות כשהיא מחטיאה גם ממצבים נוחים ומהקו. סל ועבירה של רואן חמדאן העביר את היתרון לראשונה למג'ד והקפיץ את הקהל המקומי, ושלשה נוספת של מוחמד סגרה ריצת 3-16 מקומית בדרך ל-12:19 בסוף הרבע הראשון.

למרות שלשה של פיירוז חאג' בתחילת הרבע השני, ההתקפה של כאוכב המשיכה להיראות לא בעניינים בניגוד להתקפה המקומית שהמשיכה במומנטום. דקות טובות מאוד של שדא כנעאן כולל מהלך של חסימה בצד אחד וסל בצד השני הקפיצו את הפער ל-17:31. פסק זמן מהיר של נמרוד גונן החזיר את כאוכב לעניינים עם שלשה ואסיסט של נגה פלג פלץ שצמצמו ל-8, אבל המומנטום האורח לא החזיק לאורך זמן. מג'ד אלכרום הגדילה חזרה עם כמה חטיפות, וסיום רבע קצבי במיוחד עם סלים משני הצדדים השאירו את המארחת ביתרון של 12-16 הפרש ועם יתרון 33:49 בתום המחצית הראשונה.

שתי הקבוצות פתחו את המחצית השניה עם הגנות טובות שהקשו על הצד השני לייצר נקודות. כשההליכה לצבע הייתה קשה שתי הקבוצות ניסו לזרוק מבחוץ, אבל רק אחת מהן גם קלעה וזאת הייתה מג'ד אלכרום (3 שלשות של כנעאן) שהקפיצה את הפער למעל 30 הפרש. שוב התעוררות של כאוכב לקראת סוף הרבע עזרה לה להוריד קלות את הפער ובכניסה לרבע האחרון 43:68.

בדקות הראשונות של הרבע הרביעי לא ראינו יותר מדי כדורסל, מג'ד ניצלו את ההפרש כדי לתת דקות לשחקניות מחלקת הנערות וכאוכב הצליחה להוריד קלות את ההפרש לאזור ה-20. לקראת אמצע הרבע כאוכב קיבלה רוח חדשה, החלה להילחם מחדש ועם כמה שלשות משוגעות במיוחד של באראא מריח הפער ירד במהירות ובאוויר היה ריח של קאמבק כשעכשיו תורו של הקהל האורח לקפוץ באוויר. שלשה כמעט מהחצי של פלג פלץ הורידה ל-74:81 בלבד, 14 שניות לסיום, אבל זה הכי קרוב שכאוכב הצליחה להגיע לפני שהזמן שלה אזל. בסיום מג'ד אלכרום עם ניצחון גדול ומקום בחצי הגמר.

קלעו למג'ד אלכרום: שדא כנעאן 34 (5 חט', 6 שלשות), אעישה חיג'אזי 17 (9 אס', 3 חט'), רואן חמדאן 13 (9 רב', 6/7 ל-2), ג'ואן מוחמד 11 (10 רב'), אסיל בדהראן 4, דוניא חדיד 2 (6 רב').

קלעו לכאוכב: פיירוז חאג' 16 (9 רב', 4 שלשות), נגה פלג פלץ 15 (5 רב'), אסיל עודה 14 (6 רב'), באראא מריח 10, ליאן עודה (5 אס') ואליסאר סלמאן 6 כ"א, דליה חטיב ונור נג'מי 3 כ"א, סירין מוחמד 2.

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל כפ"ס 71:67 (אחרי הארכה)

מחזיקת הגביע התאוששה מפתיחת משחק לא טובה ופיגור 15 ברבע הראשון, והצליחה להשיג ניצחון דרמטי בחוץ על גלבוע מעיינות בדרך לחצי הגמר. המארחת הייתה חדה בהתקפה ברבע הראשון והצליחה לעלות ליתרון 8:21 מפתיע בסיומו, והצליחה לשמור על יתרון דו ספרתי לאורך רוב הרבע השני. מטווח שלשות של כפ"ס לקראת הירידה להפסקה עזר לה להוריד את ההפרש ל-7 בלבד, כשבמחצית השניה המשחק כבר חזר להיות שקול עם יתרון קל שהחליף ידיים עד שסל בחדירה של אופיר וינטרוב קבע שוויון 59 בתום 40 הדקות. בתוספת הזמן שתי הקבוצות איבדו די הרבה כדורים, אבל מי שגם ידעה להעניש וליצור לעצמה יתרון קל היא כפ"ס שכאמור סיימה בסופו של דבר עם הניצחון.

קלעו לגלבוע מעיינות: שירלי קאלו 17 (14 רב', 3 חט'), אליס חתוקאי 14 (12 רב', 4 חט'), מורג'אן סעדה 13 (5 רב', 3 חט'), נוגה הרן 10 (7 רב'), שירה אלקיס 6, מאיה משה 5, נועה רודה 2.

קלעו לכפ"ס: שי אלון 25 (7 רב', 4 אס', 3 חט'), אופיר פרפרה 11 (6 רב'), דרור מייברג 9 (7 רב', 5 חט') וגלי קונטס 9 כ"א, ענבר לברון (9 רב', 4 חט', 3 חס') ואופיר וינטרוב (6 אס') 6 כ"א, ליעד אורבך 5 (6 רב').

בני יהודה – אליצור יבנה 61:73

בני יהודה שמה בצד את רצף ההפסדים בליגה, והעפילה לחצי גמר הגביע עם ניצחון ביתי על יבנה. המחצית הראשונה של המשחק הייתה שקולה וברובה יתרון קל לזכות המארחת שקלעה לא מעט שלשות, וירדה להפסקה ביתרון מינימלי 30:31. ואז הגיע הרבע השלישי. בדומה למשחק הקודם שלה בגביע מול רמה"ש, גם אמש בני יהודה עשתה את הבריחה הגדולה שלה ברבע הזה הודות להגנה חזקה במיוחד שהשאירה את יבנה על 4 נקודות בלבד. בני יהודה עם רבע של 26 נקודות ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה, ולמרות קאמבק של יבנה ברבע האחרון היא לא הצליחה להתקרב יותר מדי והניצחון נשאר בת"א.

קלעו לבני יהודה: מורן ספיר אייל 18, מגי איזה 14, רעות מסילתי ושלי שפית 11 כ"א, סהר דגן 8, דניאל שקד ונועה שרביט 4 כ"א, שילב סואה 3.

קלעו ליבנה: חנה הללי 21, הדר לזרוב 9, לנה פדולובה ויעל טננבוים 8 כ"א, לירן שחף 6, שחר עמית 5, יאנה שפירו 4.