מחזור צהרים בלאומית: חבל מודיעין מגיעה לכפר בלום

שישה משחקים יערכו בצהרי יום שישי במחזור ה-2 שיושלם ביום ראשון עם משחק בודד. מכבי אשדוד תשחק בזיסמן מול הפועל ר"ג/גבעתיים, המשחק בין א.ס רמה"ש להפועל עכו/מאשר אשר ישודר בדף הפייסבוק שלנו וכל יתר המשחקים בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל באתר שלנו.

הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים – מכבי אשדוד

שתי קבוצות בכושר שונה לגמרי שטרם נפגשו העונה ישחקו בזיסמן. האורדונים מגיעים לאחר שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים, ובידיעה שהמקום שלהם בפלייאוף העליון כלל לא מובטח. בכל המשחקים העונה בהם סגפה הקבוצה של מתן חרוש 80 נקודות ומטה – היא ניצחה. מנגד, מכבי אשדוד נראית נהדר בתקופה האחרונה ומגיעה עם רצף של ארבעה ניצחונות וכשהיא במקום השני בטבלה. ברצף הניצחונות הזה מה שהוא יותר מהכל זה השליטה בריבאונד. במשחק האחרון קיבל עופר רחימי 37 נקודות מהספסל והעניק מנוחה ללא מעט שחקנים. מי שעשוי לחזור לשחק הוא נועם לייש שסבל לאחרונה מפציעה.

אליצור איתו אשקלון – מכבי קרית מוצקין

מפגש קצוות. מוליכת הטבלה תפגוש את מי שרוצה לשרוד בליגה לעונה נוספת. אליצור איתו אשקלון שיחקה ביום שלישי האחרון בקרית מוצקין מול עכו/מטה אשר ויצאה עם ניצחון אבל גם עם שבר באף של עומר בן דוד שנמצא בספק למשחק. אארון אפס רשם הופעת בכורה די פושרת של 6 נקודות, ויצטרך לעצור בצד השני את כריס אוטול. האחרון סיפק דאבל דאבל בניצחון המרשים של מכבי קרית מוצקין על הפועל ר"ג גבעתיים וסיים עם 22 נקודות ו-18 ריבאונדים. בכל שלושת הניצחונות האחרונים שלה קלעה מכבי קרית מוצקין לפחות 10 שלשות והיא יודעת שזה המפתח להפתיע את הדרומיים בביתם.

מכבי 'סנו' הוד"ש – אליצור יבנה

אחרי שלושה ניצחונות רצופים, מכבי 'סנו' הוד"ש נעצרה ביום שלישי על ידי הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. אלון שטיין ממשיך להתבסס על צמד הזרים שלו, כאשר בכל פעם ישראלי אחר נותן את הטון. עד לסוף העונה הסדירה תפגוש מכבי 'סנו' הוד"ש רק קבוצות שמדורגת כרגע במקומות 9-15. מנגד, חוסר המזל ממשיך לרדוף את אליצור יבנה, שלא שיחקה ביום שלישי האחרון ותגיע לאחר מנוחה של שבוע. אחרי הפציעה של פרנק האסל, נודע כי גם קיילב ווקר נפצע במשחק מול רמה"ש, ולמעשה גמר את העונה. היבנאים צפויים להתייצב למשחק שוב רק עם זר אחד – ג'רארד דה וון. רק בשלושה משחקים העונה קלעה אליצור יבנה מעל 9 שלשות, ומתוכם ניצחה רק באחד.

עירוני קרית אתא – אליצור עירוני 'קוסמוס נדל"ן' נתניה

אחרי תבוסה כואבת, עירוני קרית אתא חוזרת לאולם רמז בו לא הפסידה כבר חודש וחצי. אחת הסיבות להפסד באשדוד הייתה נושא הריבאונד עליו יצטרכו לתת דגש מול ברייס וושינגטון ועבדוליא גויא. מנגד, היהלומים עשו צעד חשוב אל עבר הבטחת הפלייאוף ביום שלישי עם ניצחון ביתי על הפועל עפולה שהגיע לאחר שני הפסדים רצופים. בקבוצה ממשיכים להתבסס על ההגנה שלהם שסופגת העונה רק 79.9 נקודות למשחק.

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן – הפועל עכו/מטה אשר (שידור ישיר בפייסבוק)

אחרי שני הפסדים צמודים, א.ס רמה"ש שיין נדל"ן מוצאת עצמה בפני משחק קריטי כשהפסד בו עלול לגרור אותה בחזרה למאבקי ההישרדות בליגה. גיא קנטור יקווה לקבל תרומה משמעותית יותר בהתקפה משחקניו שנעצרו על 66 נקודות בהפסד למכבי עירוני רמת גן. ברמת השרון יודעים כי על מנת להבטיח את המקום בליגה בעונה הבאה לפני הבית התחתון, יהיה עליהם לנצח את היריבות לתחתית במשחקים שנותרו עד לסוף העונה הסדירה. על אף תקופה טובה, הפועל עכו/מטה אשר עדיין במאבקי התחתית ותילחם על חייה עד לתום העונה. העולה החדשה קלעה רק 5 שלשות בנפסד השבוע לאליצור איתו אשקלון, נתון שלרוב לא מאפיין אותה. ניב אוזן, שלא שיחק במשחק הקודם, בספק בגלל פציעה.

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין

קרב צמרת בין שתיים היותר מרשימות העונה. הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון מגיעה אחרי ניצחון במטרווסט בזכות מחצית שנייה נהדרת. הקבוצה של ברק פלג נהנית מהיכולת הטובה של עומר טל בתקופה האחרונה, והמשחק האחרון הוא קלע 20 נקודות. מנגד, גם הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין בצמרת ונראית כמו קבוצה שיכולה ללכת עד הסוף. נתי כהן מקבל תרומה יציבה משני הזרים שלו. לאורך החודש הקרוב צפויה הקבוצה לפגוש עוד קבוצות צמרת.